صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: تولید کننده کفش چرم به مد در همدان بیان کرد: در جلسه‌ای که با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان داشتم گفتم که اگر از من حمایت شود حداقل می‌توانم 50 نفر نیروی کار اضافه کنم و اجازه نمی‌دهم هیچ گونه کفشی حتی از استان‌های همجوار وارد استان شود اما متأسفانه اخیرا بار دیگر ورود کفش چرم چین هم آغاز شده در حالی که کیفیت کفش‌های ما قابل قیاس با آن نیست، البته ممکن است کفش چین ظرافت داشته باشد اما کیفیت لازم را ندارد.
بهزاد مرادی بهجت در گفتگو با خبرنگار هگمتانه، با بیان اینکه تقریبا دو دهه در صنعت چرم فعالیت دارم اظهار کرد: با توجه به قدمت دیرینه صنعت چرم در همدان، ما یکی از تنها تولیدکنندگان کفش چرم مردانه هستیم اما با تحریم‌های سال‌های اخیر و افزایش قیمت مواد اولیه، وضعیت خوبی را در این صنعت شاهد نیستیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ حمایتی از صنعت چرم نمی‌شود و تنها در وعده‌ها است گفت: سال گذشته مثلا قیمت تولید یک کفش 200 هزار تومان تمام می‌شد و فروش آن 250 هزار تومان اما امروز تولید آن 350 هزار تومان می‌شود و نیاز به سرمایه در گردش بالایی است.
این تولید کننده کفش چرم در همدان با بیان اینکه رکود اقتصادی باعث می‌شود سرمایه ما دست مشتری بخوابد و حمایت‌هایی هم نباشد افزود: سال گذشته مثلا اگر می‌شد با یک میلیارد تومان کارگاه بچرخد امروز حداقل دو میلیارد تومان نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه از سال 79 در صنعت چرم مشغول فعالیت هستم و حتی در تولیدی ما چندین نیرو بازنشسته شده است عنوان کرد: تنها تولیدی فعال در استان هستیم که در این سال‌ها تعطیلی نداشته است، حتی ایام کرونا کار را کم کردیم اما تعطیل نشد.
مرادی بهجت با اشاره به اینکه مسوولان از نماینده مجلس گرفته تا مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و رئیس بانک کارآفرینی از کارگاه چرم ما بازدیدی داشتند و همه آنها هم با شنیدن مشکلات وعده‌هایی داده‌اند گفت: متأسفانه هیچ کدام عملی نشده و تنها وعده بوده است.
وی با بیان اینکه داشتن بیش از 20 سال سابقه در صنعت چرم، باوجود درخواست‌های مختلف اما تا امروز ریالی به ما وام اشتغال زایی اختصاص نیافته است گفت: تأمین هزینه‌های کارگران، سرمایه درگردش برای رونق تولید و افزودن تجهیزات جدید برای تولید بهتر و بیشتر نیاز به حمایت دارد.

راه صادرات را برای تولیدکننده‌های کوچک باز کنند
تولیدکننده کفش چرم «به مد» با تأکید به اینکه کارگاه ما داخل آموزش فنی و حرفه‌ای شهر مریانج است که هم تولید و هم آموزش را در برنامه داریم خاطرنشان کرد: راه صادرات را برای تولیدکنندگان کوچک باز کنند چرا که برای صادرات باید به سمت دلالانی برویم که اصل سود را آنها می‌برند.
وی با بیان اینکه وقتی می‌خواهیم کاری را برای کشورهای همسایه نظیر عراق، ارمنستان و ترکیه داشته باشیم امکانش نیست و باید از طریق واسطه‌ها و دلالان ورود کنیم ادامه داد: تجربه صادرات را دارم و زمان جنگ سوریه، محصولاتی به این کشور ارسال کردم اما مبلغی که به من اختصاص یافت بسیار ناچیز از درآمد فروش بود‌ و باید زمینه‌ای فراهم شود که ما مستقیم وارد کار صادرات شویم.
مرادی بهجت با بیان اینکه متأسفانه برای صادرات دلالانی روی کار قرار دادند که اجازه نمی‌دهند به عنوان تولید کننده ورود کرده و محصولاتی را عرضه کنیم گفت: امروز برای صادرات چرم باید زیرمجموعه شرکت‌هایی قرار گیریم که مرتبط با صنعت چرم نیستند.
وی با اشاره به اینکه اگر صنعت چرم استان حمایت شود یکی از سودآورترین و پول‌آورترین شغل‌هاست افزود: این صنعت می‌تواند به خوبی اشتغال زایی کند اما متأسفانه حمایت‌ نمی‌شود.
این تولید کننده کفش چرم در همدان با بیان اینکه در جلسه‌ای که با آقای شانیان؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان داشتم گفتم که اگر از من حمایت شود حداقل می‌توانم 50 نفر نیروی کار اضافه کنم و اجازه نمی‌دهم هیچ گونه کفشی حتی از استان‌های همجوار وارد استان شود افزود: متأسفانه اخیرا بار دیگر ورود کفش چرم چین هم آغاز شده در حالی که کیفیت کفش‌های ما قابل قیاس با آن نیست، البته ممکن است کفش چین ظرافت داشته باشد اما کیفیت لازم را ندارد.
وی بیان کرد: با توجه به بالا رفتن قیمت ارز ورود کفش چینی برای مصرف کننده به صرفه نبوده و خوشبختانه ما توانسته‌ایم از لحاظ قیمت با آنها رقابت داشته باشیم.
مرادی بهجت با بیان اینکه اگر حمایت‌ها صورت گیرد آینده کفش چرم استان همدان را خوب می‌بینم، خواستار توجه به این موضوع شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: