صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۱۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Mar) 29

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان باید یک هزار و 400 هکتار بزرگ شود و هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی این کار را بگیرد.
    به گزارش خبرنگار هگمتانه، حمیدرضا حاجی بابایی صبح پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی شهرستان همدان با تأکید بر اینکه ما برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی در شهر همدان به یک هزار و 400 هکتار زمین نیاز داریم، افزود: شهر یزد 600 هزار نفر جمعیت دارد با12 هزار هکتار محدوده اما شهر همدان با بیش از 600 هزار نفر جمعیت فقط 5 هزار و 700 هکتار محدوده دارد و به همین دلیل مردم همدان راحت نمی‌توانند یک خانه حیاط دار برای خود بسازند.
    حاجی بابایی افزود: راه گسترش همدان از جاده ملایر است که باید یک هزار و 400 هکتار پیشروی داشته باشیم.
    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی بزرگ شدن همدان را بگیرد، گفت: همدان نیازمند مغز‌های بزرگ و تصمیم‌گیران بزرگ است و هیچ کسی نباید از بزرگ شدن همدان بترسد.
    حاجی بابایی با بیان اینکه برخی می‌گویند اگر شهر بزرگ شود هزینه هایش را نمی‌توانیم تأمین کنیم، گفت: حق طبیعی مردم پایتخت تاریخ و تمدن ایران، زمین مسکن است و ایجاد مسکن بیشتر هم بدون گسترش همدان امکان‌پذیر نخواهد بود.
    وی افزود: در همدان 38 هزار و 500 نفر برای طرح مسکن ثبت نام کرده اند اما 50 هزار نفر دیگر هم متقاضی هستند که 40 میلیون پول اولیه را ندارند و به دنبال راهی هستیم که این تعداد هم بتوانند ثبت نام کنند.
    وی در ادامه با بیان اینکه هیچ جهادی بالاتر از خدمت به مردم نیست به برکات سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: 167 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی شهرستان همدان است که اگر مانند سال گذشته 60 درصد آن تخصیص پیدا کند در خوشبینانه‌ترین حالت 100 میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرستان خواهد بود.
    وی افزود: این بودجه با توجه به نیازهای واقعی دستگاه‌های مختلف بین آنها توزیع می‌شود و بهتر است گله‌ای در این خصوص نباشد.
    حاجی بابایی با بیان اینکه در طی سفر رئیس جمهور و در حضور ایشان و وزرا وضعیت همدان به خوبی تشریح شده است، گفت: با پیگیری‌های فراوان انجام شده ماده 23 آزادراه سه راه فامنین و همدان با اعتبار 400 میلیارد تومان دریافت شده و به این طریق از سه راه فامنین تا میدان فرودگاه آزادراه خواهد شد.
    وی افزود: ماده 23 مسیر سیاه کمر به راهجرد از مسیر مسلم آباد- کوزره -عبدالرحیم و همچنین قهاوند به سمت بزرگراه همدان تهران نیز به زودی دریافت می‌شود.
    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای مسیر مراد بلاغی از استان مرکزی تا همدان نیز 350 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که این طرح 100 میلیارد تومان اعتبار ماده 56 و 100 میلیارد تومان بودجه ملی دارد و 38 میلیارد تومان هم در سفر رئیس جمهور به استان به آن اختصاص یافته است.
    وی گفت: در حال حاضر کارشناس‌هایی در استان در حال بررسی و پیگیری ملاحظات زیست محیطی و پدافند مسیر آبشینه- ارزانفود، مسیر امامزاده محسن به همدان و همدان به ابرو هستند تا آنها نیز ماده 23 را دریافت کنند.
    حاجی بابایی با بیان اینکه کنارگذر غربی و شرقی در سال 1388 در مجلس شورای اسلامی مصوب شد، افزود: اجرای کنارگذر غربی همدان حداقل 400 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که 200 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان به آن اختصاص پیدا کرد.
    حاجی بابایی افزود: ماده 23 مسیر برگشت گنجنامه- همدان هم دریافت شده و 80 میلیارد تومان نیز در سفر هیأت دولت به استان همدان به آن اختصاص یافته است.
    وی ادامه داد: مسیر گنجنامه به تویسرکان باید باز و بزرگراه شود که امسال 100 میلیارد تومان هم به آن تخصیص پیدا کرد.
    وی گفت: همچنین 100 میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به مسیر همدان به علیصدر اختصاص یافت که امسال این پروژه مهم و کلیدی هم با قدرت شروع شود.
    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: مسیرهای امامزاده محسن، ابرو، گنجنامه و سد اکباتان به همدان چهار محور اصلی هستند که همدان را به جایگاه اصلی خود می‌رسانند.
    وی ادامه داد: 200 میلیارد تومان نیز برای راه‌آهن تهران همدان تخیصیص داده شده و 25 میلیارد تومان هم در سفر رئیس جمهور به این اعتبار افزوده شده است تا بتوانیم راه آهن تهران همدان را تا سال آینده مهرماه افتتاح کنیم.
    حاجی بابایی همچنین با بیان اینکه امسال در شهر همدان حرکت عظیمی در حوزه تاسیسات فاضلاب خواهیم داشت، گفت: علاوه بر کارهای بزرگی که در حوزه راه انجام شده امسال 350 میلیارد تومان اعتبار هم برای فاضلاب شهرستان همدان هزینه خواهد شد.
    وی با تأکید بر اینکه فاضلاب تمامی روستاها باید امسال به کریدور مرکزی وصل شود، ادامه داد: تا پلیس راه همدان جز همدان است و تمام امکاناتی که به خیابان بوعلی می‌دهیم باید به روستاهای بخش مرکزی هم بدهیم. حاج بابایی همچنین به موضوع آب رسانی به شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای آب رسانی به شهر همدان در نظر گرفته شده و این موضوع از آن دست موضوعاتی است که اگر قرار بود امروز شروع شود با 20 هزار میلیارد تومان هم امکان‌پذیر نبود.
    وی افزود: در ابتدای عید نوروز اعلام کردیم که امسال دو طرح مجتمع آب رسانی پیشخور و عربلو در بخش مرکزی اجرا می‌شود که مجتمع عربلو حداقل 50 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که از اعتبارات ملی انجام خواهد شد.
    وی افزود: این پروژه برای همیشه 25 روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد و به این صورت دیگر روستایی نخواهیم داشت که به شبکه آب رسانی وصل نباشد.
    حاجی بابایی همچنین به لزوم اجرای طرح هادی روستاها و در اختیار قرار دادن قیر رایگان برای آسفالت کوچه‌های روستایی تأکید کرد و گفت: طبق مصوبه اخیر به هر استانی 100 میلیارد تومان اختصاص یافته که ده میلیارد تومان آن به شهرستان همدان تخصیص خواهد یافت.
    وی همچنین گفت: برای سال جاری 35 هزار میلیارد تومان برای مناطق محروم شهری و روستایی کشور کار عمرانی خواهیم داشت که از این بین حدود هزار میلیارد تومان به استان همدان می‌رسد.
    حاجی بابایی افزود: این اعتبارات بر اساس جمعیت توزیع می‌شود و برای مسائلی چون احیای قنوات، بهداشت و درمان، راههای روستایی و حاشیه شهرها خواهد بود.
    وی در ادامه به افتتاح مخزن امن و موزه منطقه طبیعی هگمتانه اشاره کرد و گفت: تپه هگمتانه امسال جهانی خواهد شد.
    حاجی بابایی افزود: افتتاح موزه هنرهای معاصر و تالار شهر با چهار هزار صندلی، افتتاح پردیس سینمایی در راستای ایجاد مرکز انیمیشن کشور نیز به زودی انجام خواهد شد.
    وی با بیان اینکه در تمامی ابعاد به دنبال جهش در دانشگاه‌ها هستیم، گفت: همچنین از محل اعتبارات تخصیص یافته در سفر رئیس جمهور به استان و هم از منابع دیگر 150 میلیارد تومان به مرکز ملی سرطان در همدان اختصاص یافته و این مرکز به زودی افتتاح می‌شود.
    حاجی بابایی همچنین افزود: بیمارستان اکباتان نیز رو به اتمام بوده و در مرحله تجهیز است که فقط برای تجهیز این بیمارستان 500 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
    محمدی: اختصاص 4هزار و 200 میلیارد تومان به همدان در سفر رئیس جمهور
    فرماندار همدان هم در این شورا ضمن تشکر از استقبال بالای مردم از رئیس جمهور به استان که پیام آور وحدت بوده است، گفت: طی سفر هیأت دولت به استان 179 پروژه به تصویب رسید که از این تعداد 67 پروژه مربوط به شهرستان همدان بود که 4 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار گرفت.
    محمدعلی محمدی افزود: همچنین با توجه به اینکه شهرستان همدان مرکز استان است خیلی از پروژه‌های شهرستان مانند مرکز جامع سرطان و بیمارستان اکباتان ماهیت استانی دارد.
    وی ادامه داد: از 67 پروژه مصوب در سفر رئیس جمهور به استان 32 پروژه زیرساختی و عمرانی، 22 پروژه فرهنگی، آموزشی، علمی و پژوهشی، چهار طرح در حوزه گردشگری، هفت طرح در حوزه بهداشت و درمان و دو طرح دیگر نیز حمایتی و مربوط به بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) بوده است.
    محمدی با بیان اینکه برای آب رسانی به شهرستان همدان هم یک هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: تخصیص 350 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان 272 تختخوابی اکباتان و 450 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مرکز جامع سرطان بیمارستان بعثت با 217 تخت از جمله این پروژه‌های شاخص بوده است.
    وی افزود: همچنین اعتباری که در سال جاری به شهرستان همدان ابلاغ بشده است 167 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است که نسبت به سال گذشته 28 و شش دهم درصد رشد داشته که سعی شده که به عدالت بین دستگاه‌های مختلف توزیع شود.
    فرماندار همدان در ادامه از مدیران شهرستان خواست که پس از ابلاغ اعتبار سال جاری شهرستان به آنان سریع‌تر نسبت به تبادل تفاهم‌نامه‌ها اقدام کنند.
    در ادامه این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان همدان به ارائه پیشنهادات خود در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به این دستگاه‌ها پرداختند.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: