صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه گفتگو - راضیه مهری: شهردار همدان گفت: باید نسل سازی رسانه‌ای همدان و تربیت روزنامه نگاران جوان در هگمتانه اتفاق بیفتد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، سید مسعود حسینی با حضور در دفتر روزنامه هگمتانه ضمن تبریک فرا رسیدن روز ارتباطات و  روابط عمومی به اهمیت ویژه این حوزه اشاره کرد و افزود: واقعیت آن چیزی است که رسانه‌ها می‌سازند و همین مساله اهمیت کار حوزه رسانه و روابط عمومی را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های مغفول مانده روزنامه هگمتانه با توجه به سبقه‌ای که این مجموعه دارد اضافه کرد: روزنامه هگمتانه می‌تواند معضلات شهری را به صورت علمی و کارشناسی بررسی کرده و با بیان نقاط ضعف و قوت همراه با نقد منصفانه زبان گویای مردم باشد.
حسینی با بیان اینکه روزنامه هگمتانه ظرفیت پرورش نیروی انسانی در حوزه رسانه را دارد ادامه داد: باید نسل سازی رسانه‌ای همدان و تربیت روزنامه نگاران جوان در مجموعه هگمتانه اتفاق بیفتد.
وی پرداخت هر میزان هزینه برای تربیت روزنامه‌نگاران جوان را ارزشمند دانست و عنوان کرد: روزنامه هگمتانه با وجود همکاران با سابقه فعال در این مجموعه، می‌تواند با نگاه کادرسازی و پرورش نیروهای جوان، به جایگاهی که شایستگی اش را دارد برسد.
شهردار همدان با اشاره به وجود حلقه مفقوده ارتباط بین مردم و مسؤولان، اضافه کرد: روزنامه هگمتانه باید به عنوان حلقه واسط بین مسؤولان و مردم ایفای نقش کند و همچنین در حوزه شهری کمک حال شهرداری همدان باشد.
وی مدیریت شهری را متعلق به مردم خواند و بیان کرد: عرصه روابط عمومی و رسانه باید بتواند در روشن سازی این مساله به خوبی عمل کند.

 تقویت رویکرد مردم محور در روزنامه هگمتانه
سیدمسعود حسینی بر لزوم رویکرد مردم محور در مجموعه هگمتانه تأکید کرد و گفت: رسانه هگمتانه باید با بررسی خروجی که دارد مسیر حرکتی خود را شناخته و ببیند که آیا رویکرد آن مردم محور بوده یا خیر؛ تا مدیریت شهری هم بتواند از این طریق به سمت مردم محوری هرچه بیشتر حرکت کند.
وی با اشاره به اهمیت افزایش تعاملات رسانه با مسؤولان و مردم ادامه داد: مجموعه هگمتانه باید به صورت مردم محور به پیش برود نه شهرداری محور؛ و با در راس قرار دادن مردم به مطالبات شهرداری هم توجه نماید.
حسینی بر ایجاد رقابت سازنده در شهر توسط مجموعه هگمتانه تأکید کرد و افزود: دیدگاه‌های مدیریتی در بین مدیران استانی نسبت به مقوله شهری و در حوزه شهرسازی که تنها نگاه درآمدی نیستند باید توسط مجموعه هگمتانه تقدیر شوند تا مسیر توسعه استان هرچه سریعتر هموار گردد.
سید مسعود حسینی بر لزوم امیدآفرینی در میان مردم توسط رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: مردم منتظر خبرهای خوب هستند بنابراین رسانه‌ها و از جمله روزنامه هگمتانه باید مبحث امیدآفرینی را دنبال کنند و آن را به مردم القا نمایند.
شهردار همدان با بیان اینکه اقشار نخبه جامعه باید در روزنامه هگمتانه به مردم معرفی شوند افزود: باید سعی شود روزنامه بیشتر محل معرفی چهره‌های مردمی باشد.

 امانتداری کلیدواژه رسانه‌های جمهوری اسلامی
سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان نیز امانتداری را کلیدواژه رسانه‌ها درف جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: پوشش اخبار در رسانه‌ها با تنش‌های فراوانی همراه است اما امانتداری در انعکاس اخبار یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه هاست که روزنامه هگمتانه همواره آن را سرلوحه کار خود قرار داده است.
محمدجواد زارعی به سال‌ها سابقه فعالیت روزنامه هگمتانه در عرصه رسانه و مطبوعات اشاره کرد و افزود: روزنامه هگمتانه یک مزیت رقابتی برای شهرداری همدان است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کرد.
وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته ارتباطات و روابط عمومی به شرح عناوین روزهای این هفته پرداخت و ادامه داد: عنوان اولین روز این هفته یعنی 25 اردیبهشت ماه، "روابط‌ عمومی؛حکمرانی خوب، مشارکت کارآمد" و عنوان دومین روز آن "روابط‌ عمومی؛ اخلاق‌مداری، اعتماد اجتماعی" است.
زارعی "روابط‌ عمومی؛ کنشگری، مسؤولیت اجتماعی" و "روابط‌ عمومی؛ دیپلماسی عمومی، انگاره ملی" را عناوین روزهای سوم و چهارم هفته روابط عمومی خواند و اضافه کرد: "روابط‌ عمومی؛ کرامت انسانی، همدلی اجتماعی"، "روابط‌ عمومی؛ امیدآفرینی، آینده بهتر" و "روابط‌ عمومی؛ تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" نیز عناوین روزهای 29، 30 و 31 اردیبهشت ماه به عنوان روزهای پایانی هفته روابط عمومی هستند.
گفتنی است در این دیدار به رویکرد هدف گذاری شده روزنامه هگمتانه و محورهای مورد توجه این مجموعه توسط مدیرمسؤول روزنامه هگمتانه اشاره شد و نیز برخی برنامه ها، مشکلات و موانع پیشرفت این مجموعه توسط تعدادی از کارکنان مجموعه هگمتانه عنوان شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: