صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۱۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Mar) 29

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه اقتصاد- طیبه غلامی‌نوین: شرکت کنترل گاز اکباتان وابسته به شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت (سهامی عام) است که با تولید 25 نوع محصول اکنون به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات ایمنی، تنظیم و اندازه گیری گاز و آب شهری و از سازندگان مطرح قطعات مجموعه های خودرو در ایران و خاورمیانه است.
    این واحد تولیدی سالانه بیش از 200 هزار دستگاه رگلاتور تولید کرده که نیاز بیش از 50 درصد از کشور به این قطعات را تأمین می کند.  
    مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان میهمان اختصاصی روزنامه هگمتانه با بیان اینکه این شرکت توانمندی تولید بیش از 2700 عدد دستگاه کنتور گاز شهری در روز را دارد، گفت: از محصولات اصلی این کارخانه، تولید کنتور گاز شهری برای مصارف خانگی و تجاری و رگلاتور گاز شهری در ظرفیت های مختلف است.  
    محمدرضا جعفری ضمن تأکید بر اینکه خودکفایی و قطع وابستگی کشور در زمینه تجهیزات مورد نیاز شرکت ملی گاز ایران از اهداف این مجموعه است، افزود: در راستای تحقق اهداف و برنامه های کلان ملی در ایجاد و توسعه شبکه گازرسانی سراسری و با تکیه بر تجربیات، نیروهای متخصص و امکانات خود توانسته ایم دستاوردهای ارزشمندی در بومی سازی، نوآوری، توسعه و بهبود مستمر تجهیزات و قطعات صنعت نفت و گاز برای پاسخگویی به انتظارات و نیازهای داخلی بدست آوریم.  
    وی با بیان اینکه از سال 81 بدون گرفتن هیچگونه دانشی از افراد غیربومی فعالیت داشته ایم، اظهار کرد: با اعتماد به استعدادهای جوانان شهر همدان و استفاده از ظرفیت آنان توانسته ایم اولین کنتور هوشمند مبتنی بر پروتکل NB_IOT مورد تأیید شرکت ملی گاز ایران را تولید کنیم که قابلیت فروش در هر نقطه ای از جهان را داراست.
    جعفری ضمن اشاره به رهنمود حضرت امام خمینی(ره) "اگر شما باور کنید که می توانید، همین باور توانایی؛ شما را تواناتر می کند" افزود: شرکت کنترل گاز اکباتان مصداق اقتصاد مقاومتی است، چرا که هر آنچه نتوانستیم وارد کنیم آن را تولید کردیم.
    این مدیر موفق همچنین اعتماد به افراد، خواستن و مدیریت کردن صحیح را کلید واژه اصلی موفقیت مجموعه خود عنوان کرد و بیان داشت: استان همدان ظرفیت و پتانسیل های بسیاری برای پیشرفت دارد و ما می توانیم با استفاده از ایده و فکر جوانان بااستعداد و نخبه و با تکیه بر اعتماد به نفس و همچنین با استفاده از پتانسیل مدیران خلاق در استان در این مسیر گام برداریم چرا که به همین سبب می توانیم مردم استان را با ظرفیت های استان آشتی دهیم.
    جعفری عنوان کرد: یکی از معدود شرکت‌هایی بوده ایم که در اقتصاد مقاومتی کمترین وابستگی به خارج از کشور را داشته است. گویای این مطلب تولید کنتورهای گاز هوشمند در سال‌های اخیر بوده که این کنتورها بر پایه پروتکل NB_IOT بوده و مطمئناً کار منحصر به فردی در کشور است.
    مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان با بیان اینکه قریب به 15 سال است که به صورت رسمی پروانه تحقیق و توسعه اخذ نموده ایم، افزود: برای تولید کنتورهای هوشمند توسعه بخش الکترونیک را ایجاد و به زودی با مشارکت بانک پاسارگاد و همراهی اپراتورهای ایرانسل یا همراه اول و با همکاری شرکت ملی گاز ایران این کنتورها را در جای جای کشور نصب خواهیم کرد.
    وی ضمن تأکید بر اینکه اقتصاد علم است، اظهار کرد: نباید نگاه دستوری به اقتصاد باشد. اقتصاد باید آزاد بوده و در آن همه چیز رقابتی شود؛ چرا که تا وقتی دولت ها دست روی اقتصاد بگذارند وضعیت سامان نخواهد یافت. ما در قرن 21 هستیم و تفکرات پیشرفت کرده است و دیگر باید پا به پای تکنولوژی پیش برویم.

       اولین شرکت سهامی عام در استان هستیم
    جعفری با بیان اینکه سال گذشته 30 میلیارد تومان برای استان آورده اقتصادی شامل مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده داشته ایم، افزود: شرکت کنترل گاز اکباتان اولین شرکت سهامی عام در استان است که با فعالیت بسیار شفاف و قانونمند برای استان آورده اقتصادی داشته و از طریق این شرکت در سال گذشته بیش از 30 میلیارد تومان از محل زحمت صنعتگران به استان منابع مالیاتی تزریق مالی شد. ضمن آنکه 400 نفر مستقیم و 800 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
    وی به محصولات تولید شده در این شرکت نیز گریزی زد و گفت: انواع رگلاتور گاز در 9 سایز در ظرفیت های 6 الی 160 مترمکعب بر ساعت، انواع کنتور آب در دو سایز، انواع کنتور گاز، تجهیزات تست و کالیبراسیون، قطعات خودرو، قطعات دایکستی و محصولات هوشمند مبتنی بر IOT از جمله محصولات تولیدی در شرکت کنترل گاز اکباتان است.
    جعفری در ادامه با بیان اینکه این شرکت 8 هزار دستگاه کنتور آب با کیفیت بالا را تولید نموده است، افزود: مدت 3 سال است که در تولید کنتورهای آب ورود کرده ایم و کنتور آب با کیفیت بالا را تولید و به شرکت آب و فاضلاب همدان تحویل داده ایم ولی نتوانسته ایم پول آنرا بگیریم که حقوق کارگران را بدهیم.

       تولید بیش از 12 کالای خودرویی موتوری
    وی از دیگر محصولات تولیدی را قطعات سایپا و ایران خودرو عنوان و اظهار کرد: بیش از 12 کالای خودرویی موتوری از جمله قطعات موتوری (کم بیرینگ)، درپوش موتور پراید، پوست فرمان پژو، پوست فرمان پراید، محفظه آب EF7 برای ایران خودرو تولید کرده است و پیشنهاد تولید قطعه ای برای  +EF7 را نیز در دستور کار داریم که در حال ساخت قالب هستیم.
    مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان همچنین با بیان اینکه 70 درصد نیاز قطعات خودروی تیبا را تأمین کردیم، افزود: در سال گذشته 220 هزار دستگاه قطعات خودروی تیبا را تأمین کرده و تولید قطعات دیگر از جمله واتر پمپ تیبا را نیز از سال گذشته آغاز نمودیم.
    جعفری افزود: تولید 4 نوع کنتور G4 که 2 نوع آن ابداع شرکت و یک نوع نیز با استفاده از مهندسی معکوس بوده است و کنتور 2.5 مترمکعبی که با کمترین حجم خرید مورد مصرف داخل است را در دست تولید داریم. کنتور G6 گاز (6 مترمکعب در ساعت) نیز برای واحدهای بزرگ در دست مطالعه است.  

       بزرگترین سرمایه شرکت کنترل گاز اکباتان راستگویی و صداقت است
    وی با بیان اینکه تیم کیفیت ما برای این شهر افتخار ایجاد کرده است، افزود: در سال 99، 156 هزار قطعه برای خودروسازان ایران تولید نمودیم که حتی یک عدد نیز مرجوعی نداشته است و این نشان از کیفیت بالای محصولات دارد که برای این شهر افتخار ایجاد نموده است.

       اولین شتاب دهنده کارخانه ای را در کشور ایجاد کردیم
    مدیرعامل شرکت گاز اکباتان با بیان اینکه پذیرای طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در زمینه‌های مختلف صنعتی هستیم، گفت: اولین شتاب دهنده کارخانه ای را در کشور ایجاد کردیم که با حضور معاون ریاست جمهوری افتتاح شد و در این راستا پذیرای دانشجویان و افراد صاحب فکر هستیم و از هر ایده اقتصادی نوآورانه استقبال می کنیم.
    جعفری اظهار کرد: محصول جدید این شرکت نیز که با مطالعات فنی و اقتصادی و بررسی روی لوازم خانگی به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده است که این محصول تولیدی تا پیش از این صددرصد از خارج از کشور وارد می شد که با این کار وارد عرصه جدیدی از تولید خواهیم شد.

       به دلیل شرایط بد اقتصادی مجبور به تعدیل 125 نفر نیرو شدیم
    وی افزود: حذف ارز ترجیحی در محاسبات گمرک موجب بالا رفتن قیمت شده و نیز افزایش 4 برابری مرحله هزینه حمل و نقل طی یک سال گذشته، مشکلاتی را برای تولید ایجاد کرده است.
    جعفری بیمه تأمین اجتماعی را دغدغه بزرگی برای واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: به دلیل آنکه از مهرماه سال گذشته قرارداد جدیدی نداشتیم؛ واحدها را با وام های بالای 25 درصد تا امروز سرپا نگه داشته ایم که چرخ تولید روشن بماند ولی متأسفانه به دلیل شرایط بد اقتصادی در سال جاری 125 نفر تعدیل نیرو داشتیم و به علت آنکه حمایت درستی از ما نشد؛ قرارداد خرید 300 هزار دستگاه کنتور گاز استان هم به این شرکت داده نشد.  
    وی با بیان اینکه شرکت کنترل گاز اکباتان در تمام مناقصات کشور در زمینه کنتور حضور دارد، افزود: امروز بیش از 130 هزار کنتور که نظارت و بازرسی بر روی آنها انجام شده و مورد تأیید است، تولید شده به امید اینکه مناقصه ای برنده و این کنتورها را به فروش برسانیم که چندین بار نیز برنده مناقصه شدیم ولی مناقصه ابطال گردید و این کنتورها در حیاط کارخانه دپو شده است.

      به کشورهای ترکمنستان، ارمنستان و آسیای میانه صادرات داریم
    مدیرعامل شرکت گاز اکباتان تصریح کرد: به دلیل تحریم ها برای بازگشت سرمایه از کشورهای دیگر در صادرات دچار مشکل هستیم که همین امر سبب شد که حجم صادرات ما کاهش یابد ولی با این حال به کشورهایی همچون ترکمنستان، ارمنستان و کشورهای آسیای میانه صادرات داریم.  جعفری درخصوص حذف تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: تا پیش از حذف این تبصره واحدهای تولیدی به منظور ارتقا و سلامت کارکنان بابت ایجاد، تکمیل، تجهیز، توسعه و نگهداری مرکز آموزشی و ورزشی و با استفاده از امکانات سایر مراکز آموزشی و ورزشی و همچنین اجرای آموزش و ورزش می توانستند با رعایت مفاد این دستورالعمل نسبت به ده درصد عوارض (3 درصد سهم شهرداری ها) تا سقف هزینه های انجام شده درخواست تهاتر یا استرداد نمایند.
    وی ادامه داد: در حالی که در سال گذشته این تبصره حذف گردید و واحدهای صنعتی دیگر امکان توجه به آموزش را نداشته و نمی توانند در جهت آموزش، ورزش و رفاه کارکنان از آن استفاده کنند و با این تصمیم مجلس عملاً آموزش که در راستای تحقیق و توسعه و نوآوری است و بدون آن دانش بنیان معنا ندارد متوقف گردید که این خلاف نظر رهبری و درست نقطه عکس شعار امسال است.
    مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان اظهار کرد: شرکت کنترل گاز اکباتان از معدود شرکت هایی در استان است که از این فرصت در جهت آموزش و رفاه کارکنان با خرید 300 دستگاه دوچرخه، 2 دوره لباس ورزشی برای بانوان و آقایان، ساخت زمین بازی، اتاق ورزش داخل کارخانه (بدنسازی)، سالن پینگ پونگ و انجام آموزش کارکنان در هر نقطه ای از کشور استفاده کرده است.  
    وی درخصوص پاسخ به انتظار شما از مدیریت استان نیز گفت: استان همدان ظرفیت بسیار بالایی دارد و مدیریت استان باید از این ظرفیت استفاده کند. به عنوان یک شهروند همدانی می گویم اگر برابر آنچه که در کشور ضوابط اجرایی شده است اگر همان را در استان عملی کنند راضی هستیم. آخرین مصوبات مجلس به عنوان آزمون و خطا در استان همدان به عنوان پایلوت اجرایی می شود. در حالی که برخی از استان ها مشکل در اجرا را می بینند و در حد نرمال پیش می روند.
    جعفری از شهردار همدان نیز درخواست کرد که در راستای شعار سال مجوز شهرک نوآوری استان را صادر نماید چرا که در سال های آینده آورده آن به شهر باز خواهد گشت و نخبه های شهر نیز از استان مهاجرت نکرده و در نهایت منجر به تولید محصول و تولید ثروت برای مردم شهر خواهد شد.

     تولیدکنندگان خیرین دائمی جامعه هستند
    مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان در آخر با بیان اینکه تولیدکنندگان خیرین دائمی جامعه هستند، گفت: در دنیا برای تولیدکنندگان واقعی احترام و جایگاه خاصی در نظر گرفته می شود چرا که افرادی که ایجاد شغل و ارزش آفرینی برای کشور می کنند، باید جایگاه متفاوتی داشته باشند.
    وی افزود: مسئولین واقعیت ها را درک کنند. با واحدهایی که فعال هستند و بدون دردسر و طبق مقررات و قوانین فعالیت می کنند همانند واحدهایی که خلاف قانون عمل می کنند، رفتار نکنند.
    یک تولیدکننده، یک فعال تولیدی، یک کارآفرین یک چشمه خشک نشدنی است و دائم می تواند توسعه ایجاد کند که این توجه باید در استان به تولیدکنندگان شود. به امید روزی که این توجه از جانب مسئولان استان و مدیران واحدهای اجرایی باشد.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: