صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۵ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Apr) 24

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان درخواست کرد: انتظار می‌رود هفته آینده به فوریت، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان به‌منظور پاسخ‌گویی در حوزه طرح‌های جامع شهر همدان و اقدام ملی تأمین مسکن در صحن شورا حاضر شود.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ اکبر کاوسی‌امید در سی‌وچهارمین صحن شورا، گفت: طرح جامع شهر همدان باید در سال 1396 به اتمام می‌رسید؛ اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به مسؤولیت 2 ساله داریوش حسینی به‌عنوان مدیرکل راه‌وشهرسازی استان، اظهار کرد: این مدیر استانی باید در همین مدت مسؤولیت پاسخ‌گوی طولانی شدن فرآیند تصویب طرح جامع شهر همدان باشد.

کاوسی‌امید با بیان اینکه افق طرح‌های جامع در برهه زمانی 10 تا 15 سال تعریف می‌شود؛ افزود: در شهر همدان از سال 1368 تاکنون که حدود 32 سال می‌گذرد، مبحث املاک تعداد بسیاری از شهروندان و گرفتاری‌های گره خورده به آن، مطرح است.

وی افزود: 20 درصد مراجعات مردمی به شورا به کاربری‌هایی باز می‌گردد که 32 سال فریز شده‌اند و نمی‌توانند از زمین و مالکیت آن، بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به عدم اجرای طرح اقدام ملی تأمین مسکن در شهر همدان، اظهار کرد: سال گذشته شورای شهر همدان به ‎صورت شتاب‌زده تصویب 50 درصد تخفیف عوارض شهری برای صدور پروانه ساختمانی طرح اقدام ملی تأمین مسکن را در دستور کار قرار داد تا فرآیند ساخت مسکن تسریع یابد.

کاوسی‌امید ادامه داد: اداره کل راه‌وشهرسازی استان باید نسبت به روند اجرایی این طرح ملی و میزان پیشرفت فیزیکی آن در حوزه صدور پروانه ساختمانی به نمایندگان مردم در پارلمان شهری همدان گزارش دهد.

وی اعلام کرد: بر اساس اطلاعات ما، طرح اقدام ملی تأمین مسکن در شهر همدان به بهانه معطل ماندن طرح جامع شهر متوقف شده است و اراضی که مقرر شده بود به این طرح اختصاص یابد، محقق نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه برخی مراجعه‌کنندگان به شورا مطالبه دارند تا طرح اقدام ملی مسکن هم مورد پیگیری جدی اعضای شورای شهر قرار گیرد؛ گفت: 60 هکتار از اراضی شهر همدان از سوی وزارت راه‌و‌شهرسازی، اجازه الحاق به شهر همدان را دارد که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

کاوسی امید با طرح این سوال که چگونه معرفی اراضی دارای معارض برای طرح اقدام ملی مسکن مطرح می‌شود؟ اضافه کرد: علی‌رغم اینکه کمیته فنی استانداری ایراداتی را در مبحث اراضی راه‌وشهرسازی وارد ساخته، مشکلات مالکیت این اراضی با وجود معارض، حل نشده است.

 بادامی‌نجات: مسکن‌های مهر را تحویل مردم بدهید

دیگر عضو شورای شهر همدان نیز توصیه کرد: فارغ از اینکه احداث مسکن جدید به‌عنوان دغدغه جدید مطرح می‌شود، در حال حاضر اداره کل راه‌وشهرسازی استان باید پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام برساند و تحویل دهد.

حمید بادامی‌نجات با اشاره به مشکلات برخی مسکن‌های مهر، اظهار کرد: شهروندان ساکن در کوی فردوس و گلستان ناراضی هستند و برخی امور روزمره خود را با استقرار کانکس‌های نانوایی و سوپرمارکتی می‌گذرانند.

وی با تأکید بر اینکه پایان کار بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر صادر نشده است؛ گفت: تمامی سرانه‌های تعریف شده در این پروژه‌ها باید تکمیل شود. بادامی‌نجات اذعان کرد: در کوی گلستان، یک مترمربع فضای پارک وجود ندارد و فضاهای آموزشی و فرهنگی هم تعریف نشده است. از سوی دیگر ساخت مسجد در آن منطقه توسط اهالی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مسکن مهر در کوی شهید بهشتی، کوی شهید مدنی، کوی فردوس و...، معتقد است: در صورت ساخت این حجم مسکن در مناطق محروم، باید سرانه‌های آن نیز تأمین شود که از این منظر دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم و انتظار نمی‌رود نگرانی جدیدی افزوده شود.

این عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه بخش‌هایی از سرانه‌‎های مناطق حاشیه‌ شهر را تأمین کرده‌ایم و در بخش‌های دیگر هم اختیار داریم که تأمین کنیم؛ ادامه داد: کوی فردوس پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند و در انتظار صدور پایان‌کار هستند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: