صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس شورای اسلامی شهر همدان خبر داد: حکم شهردار منتخب همدان توسط وزیر کشور صادر شد و دکتر احمد وحیدی با صدور این حکم، سید مسعود حسینی را به سمت شهردار همدان منصوب کرد.

به گزارش هگمتانه، محمود مسگریان در این باره توضیح داد: در جلسه مورخ 20 مهرماه 1400 شورای اسلامی شهر همدان موضوع نامه مدیرکل امور شهر و روستای وزارت کشور مبنی برعدم همخوانی سوابق گزینه پیشنهادی شورای شهر به عنوان شهردار به واسطه پاره‌ای ابهامات مطرح شد.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثریت اعضا خواهان بررسی مجدد این موضوع توسط وزارت کشور بودند، لذا مقرر شد طی نامه‌ای بررسی مجدد پیشنهاد شورا از وزیر کشور تقاضا شود که پس از ارائه مجدد مستندات و بررسی مدارک، حکم آقای سید مسعود حسینی به عنوان شهردار همدان توسط وزیر کشور صادر شد.

نمایندگان مخالفتی با تأیید حکم شهردار همدان نداشتند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه گفت: هیچ کدام از نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی مخالفتی با تأیید حکم شهردار نداشتند.

مسگریان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در تأیید حکم شهردار همدان اظهار کرد: هر دو نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام فلاحی و دکتر حاجی‌بابایی برای تأیید حکم شهردار همدان با وزیر کشور صحبت‌هایی داشتند و در تسریع این امر تلاش کردند.

وی افزود: بنده طی صحبتی که با وزیر کشور داشتم ایشان گفتند هر دو نماینده موافق شهردار منتخب همدان بودند و مخالفتی در ارتباط با تأیید حکم سیدمسعود حسینی نداشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه مخالفتی از طرف هیچ نماینده‌ای وجود نداشت، گفت: اینکه گفته می‌شود یک نماینده مخالف شهردار منتخب بوده کاملاً کذب است.

مسگریان خاطرنشان کرد: هر دو نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و استانداری همدان در فضای اتحاد و همدلی برای تأیید حکم شهردار منتخب تلاش کردند.

گفتنی است سید مسعود حسینی که 26سال سابقه مدیریت در بخش‌های مختلف بانکی را دارد در رشته‌های مدیریت دولتی و علوم سیاسی تحصیل کرده و در حال دفاع از رساله دکتری خود در رشته سیاست گذاری عمومی است.

تجارب او غالبا در حوزه اقتصاد، سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه انسانی است و عضویت در کارگروه‌های تخصصی طرح‌های زود بازده، ستاد حوادث غیرمترقبه، ستاد رفع موانع تولید و نیز کارگروه‌های تخصصی پولی و مالی را در پرونده خود دارد.

آقای حسینی علاوه بر فعالیت‌های اجرایی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز حضور مؤثری دارد که فعالیت در شورای اجرایی ستاد اربعین و ساماندهی موکب‌های استان و نیز گروه‌های مردمی جهادی با هدف کمک به ساخت مسکن برای مردم مناطق سیل زده از جمله آنهاست.

در متن حکم وزیر کشور که برای انتصاب شهردار همدان خطاب به سید مسعود حسینی صادر شده است، آمده است:

به موجب این حکم و در اجرای صدر تبصره 3 ذیل بند 1 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1-3-1375 و اصلاحات بعدی آن و بر اساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر همدان، جنابعالی را به سمت شهردار همدان منصوب می‌نمایم. با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، شایسته است با انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه‌ریزی دقیق، اهداف و سیاست‌های ذیل را محقق نمائید؛

پایبندی به اصول و ضوابط معماری اسلامی- ایرانی و گسترش نمادهای دین و اخلاق،

هویت بخشی به سیما و منظر شهرها و استحکام بناها،

رعایت ملاک‌های امانت، دینداری، کفایت و کارآمدی،

شفافیت فرآیندها و شناخت گلوگاه‌های فساد خیز و مبارزه جدی با عوامل آن،

تسهیل، تسریع و انضباط در خدمت‌رسانی به شهروندان و پوشش فراگیر خدمات شهری،

رعایت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و نگاه عدالت گستر به اقشار محروم و آسیب پذیر با رویکرد محله محوری؛

توجه اساسی به ظرفیت جوانان و رسیدگی ویژه به امور بانوان، ایثارگران، سالمندان و معلولان،

اهتمام جدی و مسؤولانه به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و ارتقاء فضای سبز شهری،

افزایش نشاط و فضیلت‌های معنوی، فرهنگی و اجتماعی،

توجه ویژه به آبادانی مراکز فرهنگی و مذهبی و ترویج هنجارهای اسلامی،

تکریم و حسن سلوک با مردم و جلب اعتماد عمومی،

جلب مشارکت‌های مردمی و نوآوری و خلاقیت در ارائه خدمات،

همکاری متقابل با مسؤولین ملی و محلی به منظور تقویت مدیریت شهری کارآمد،

امیدوارم با استعانت از پروردگار یکتا و در ظل توجهات حضرت بقیه ا... الاعظم ارواحنا فداه و رعایت کامل قوانین و مقررات مربوط و لحاظ نمودن سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب در تحقق اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و موید باشید.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: