صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: در سفر وزیر بهداشت به همدان از راه اندازی بیمارستان تخصصی دندانپزشکی در شهرستان بهار به عنوان عامل توسعه گردشگری سلامت یاد شد.

وزیر بهداشت: جمعیت همدان روی خط قرمز

به گزارش خبرنگار هگمتانه، بهرام عین‌اللهی پنجشنبه شب در ستاد مقابله با کرونا استان همدان با بیان اینکه در مردادماه و شهریورماه 40 میلیون دز واکسن تزریق شده و 30 میلیون دز ذخیره داریم گفت: در آینده نزدیک بعد از واکسیناسیون قرنطینه هوشمند جایگزین قرنطینه فعلی می‌شود.

وی اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران است و خاک عرفان‌خیزی دارد که توانسته مردان بزرگی چون سردار همدانی را پرورش دهد.

وی با تشکر از گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن اینکه خواست پیوست‌های فرهنگی دانشگاه گزارش داده شود گفت: امید است با رفع مشکلات کرونا به موضوعات فرهنگی در دانشگاه‌ها توجه بیشتری صورت گیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بهترین دانشکده بهداشت کشور در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا فعال است و می‌تواند راهگشای مشکلات کشور باشد، در خصوص اقدامات مربوط به پرداخت‌های دانشگاه به نیروی انسانی تشکر کرد.

وی با بیان اینکه همدان چهارمین استان پیر کشور است و وضعیت همدان در زمینه جمعیت قرمز است، گفت: رشد جمعیت در همدان بسیار پایین است که دارالمؤمنین همدان باید فکری به حال این مشکل کند.

عین‌اللهی رایگان شدن خدمات باروری را یکی از راه حل‌ها عنوان کرد و گفت: تدوین برنامه سلامت مناسب برای استان همدان لازم است.

وی مهمترین اولویت کشور را مقابله با کرونا دانست و گفت: متأسفانه در موج پنجم مرگ و میرهای بسیاری رخ داد که باید برای جلوگیری از موارد این چنینی تهیه واکسن در مرحله اول به خوبی پیگیری شود.

وزیر بهداشت با اشاره به واردات واکسن به کشور اظهار کرد: ما فکر می‌کردیم در واردات با باران واکسن مواجه شویم ولی خوشبختانه سیل واکسن داریم، در مردادماه و شهریورماه 40 میلیون دز واکسن تزریق شده و حدود 30 میلیون دز ذخیره وجود دارد.

5 مرکز تولید واکسن ایران مجوز گرفتند

وی با بیان اینکه پنج مرکز تولید واکسن در کشور مجوز دریافت کرده‌اند و همین موضوع یکی از عوامل ایجاد زمینه واردات واکسن به کشور بوده است گفت: از موج پنجم‌ تا ششم کرونا که آغاز شده فرصت کمی وجود دارد و باید بهترین استفاده را از زمان و امکانات برای مقابله با این ویروس به کار برد.

عین‌اللهی با تأکید بر اهمیت استفاده از نیروهای داوطلب برای کمک به کادر درمان گفت: در آینده نزدیک بعد از واکسیناسیون قرنطینه هوشمند جایگزین قرنطینه فعلی می‌شود.

وی از کسب رتبه اول در تزریق واکسن خبر داد و این مهم را به واسطه کمک‌ها و حمایت‌های مردم ایران دانست و افزود: انتظار می‌رود در هفته آینده این میزان بالاتر رود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هشت دانشکده طب سنتی در کشور وجود دارد، بیان کرد: طب سنتی مبتنی بر موارد دانشگاهی و علمی مورد تأیید ما نیز هست.

گردشگری سلامت در همدان باید تقویت شود

وی با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت تصریح کرد: همدان به دلیل نزدیکی به مرزها می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت موفق باشد و باید تقویت شود.

وزیر بهداشت در ادامه همدان را در جذب دانشجویان خارجی موفق دانست و گفت: بومی‌گزینی باید بیش از پیش مورد توجه باشد تا مشکلات خوابگاهی نیز رفع شود.

خط قرمز ما خروج نیروی بهداشت از حوزه بهداشت است

وی در پایان با بیان اینکه سلامت پایه مردم محقق می‌شود خاطرنشان کرد: خط قرمز ما خروج نیروی بهداشت از حوزه بهداشت است و تقویت آنان بیش از پیش مد نظر است.

فلاحی: تبدیل وضعیت پرستاران  و مطالبات کادر درمان همدان پیگیری  شود

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان نیز با بیان اینکه انتظار داریم برای مقابله با بیماری‌ها به ویژه کرونا از ظرفیت طب سنتی استفاده شود گفت: در به کارگیری نیروهای جهادی به منظور کمک به مقابله با کرونا دیر اقدام شد.

وی درباره تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی همدان گفت: این افراد با سلامت مردم در ارتباط هستند و امروز که فرهنگ ایثار و شهادت در علوم پزشکی است امیدواریم قدمی برای تبدیل وضعیت آنها اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان خواستار حل مشکلات پرستاران شرکتی همدان شد و در ادامه گفت: در برخی مناطق استان با مشکل پزشک مواجه هستیم که باید برای این موضوع نیز تدبیری شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه شمال استان و برخی نقاط در 100 کیلومتری همدان فاقد آمبولانس و اورژانس‌ هستند گفت: بیمارستان امام حسن(ع) در فامنین تجهیز شده است اما نیاز به آمبولانس دارد.

وی در ادامه خطاب به وزیر بهداشت اظهار کرد: کادر درمان و اعضای هیأت علمی دانشگاه صحبت‌هایی دارند که نیاز است شما آنها را بشنوید.

تعارض منافع در تجهیزات نیروهای جهادی را ورشکسته کرد

فلاحی با بیان اینکه در تجهیزات تعارض منافع داریم و همین موضوع باعث شده نیروهای جهادی که پای کار آمدند ورشکست شدند گفت: این مهم نیاز به رسیدگی دارد.

وی با اشاره به اینکه در بازدید میدانی از بیمارستان‌ها از جمله سینا متوجه خستگی بیش از حد کادر درمان می‌شوید گفت: در زمینه پرداخت‌ها نیازمند دقت بیشتری هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انتظار داریم برای مقابله با بیماری‌ها به ویژه کرونا از ظرفیت طب سنتی استفاده شود گفت: امیدواریم این مهم به کادر درمان نیز کمک کند که پیشنهاد می‌دهیم از ظرفیت استان همدان در این زمینه بهره برده شود.

حاجی بابایی: خریداری 130 دستگاه دیالیز برای استان

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز با اشاره به خریداری 130 دستگاه دیالیز برای استان گفت: انجام عمل کبد را در استان پیگیر هستیم، ضمن اینکه رشته علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان راه‌اندازی خواهد شد.

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه باید به کارکنان قراردادی و شرکتی توجه شود اظهار کرد: بهداشت و درمان در استان همدان یک بخش منطقه‌ای است به طوری که روزانه 50 مراجعه از خارج از استان است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با بیان اینکه کلنگ‌زنی بیمارستان هزار تختخوابی را در برنامه داریم، خواستار کمک به منظور افتتاح سریع‌تر فاز دوم مرکز درمان سرطان شد و گفت: عملیات اجرایی بیمارستان اکباتان رو به اتمام است.

شاهرخی: تمام امکانات استان را برای تزریق عمومی واکسن بسیج خواهیم کرد

استاندار همدان نیز با بیان اینکه با عملکرد خوب ستاد استانی کرونا ورودی بیمارستان‌ها را کاهش دادیم از تزریق 850 هزار دز واکسن در استان خبر داد و گفت: سعی داریم روزانه 100 هزار دز واکسن در استان تزریق شود.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه اقدامات خوب دولت در واردات واکسن و نبود محدودیت برای استان‌ها قابل تقدیر است مطرح کرد: تمام امکانات استان را برای تزریق عمومی واکسن بسیج خواهیم کرد.

حیدری مقدم: بیمارستان فامنین نیاز به اکسیژن‌ساز دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا هم گفت: پروژه‌های در دست اقدام علوم پزشکی همدان تا سه ماه آینده افتتاح می‌شوند.

رشید حیدری‌مقدم با بیان اینکه از زمان بروز کرونا در استان همدان سه برنامه برای مقابله با آن در نظر گرفته شد، اظهار کرد: استان همدان با توجه به شرایط فصلی و موقعیت جغرافیایی 22 درصد از بیماران استان‌های همجوار را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: در هشت سال گذشته جهشی در حوزه درمان استان اتفاق افتاد به طوری که در 30 سال آینده با وجود رشد جمعیت نیازی به اقدام جدید در حوزه بهداشت نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان 479 نفر عضو هیأت علمی و 72 استاد دارد خاطرنشان کرد: امروز چهارصد و هفتاد و یکمین پرواز امداد هوایی در استان اتفاق افتاد؛ ضمن اینکه در هشت سال گذشته تقریبا هر یک سال یک بیمارستان راه‌اندازی شده است.

وی توسعه پایدار در حوزه سلامت را نیازمند توجه به حوزه بهداشت دانست و گفت: در حوزه درمان خوشبختانه در همه شهرستان‌ها تخت‌های ویژه وجود دارد و افزایش تخت‌های آی سی یو و آن آی یو مشخص است.

حیدری‌مقدم با یادآوری اینکه 100 هزار متر هتلینگ بیمارستان‌های استان بازسازی و نوسازی شده است گفت: با تجهیز مراکز شهرستان‌ها دغدغه حضور بیماران به مرکز استان رفع شده است.

وی با بیان اینکه حیات بیمار کرونایی به اکسیژن وابسته است، گفت: در همین راستا 18 دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان‌های استان اضافه شده است، بیمارستان فامنین نیاز به اکسیژن‌ساز دارد و امید است با مساعدت وزیر بهداشت در اختیار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه در تجهیز آزمایشگاه‌های مربوط به ویروس کرونا اتفاقات ارزشمندی رخ داده است از مدیریت منابع در دانشگاه‌های علوم پزشکی سخن به میان آورد و گفت: کارانه پرسنل، پزشکان متخصص تا بهمن‌ماه پرداخت شده و دانشگاه علوم پزشکی همدان در این زمینه پیشتاز بوده است.

وی گفت: از سه سال قبل تعداد 659 دانشجوی خارجی جذب دانشگاه علوم پزشکی همدان شده و سالانه 2 میلیون دلار و ارز از دانشجویان دریافت می‌شود.

حیدری‌مقدم بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای مدیریت موضوعات مالی را از عوامل موفقیت این دانشگاه دانست و گفت: استفاده از ظرفیت خیران حوزه سلامت راهگشای بسیاری از مشکلات بوده که از جمله این موارد بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان است، همچنین در این راستا تعداد 34 تفاهم نامه با خیران منعقد شده است.

وی در ادامه افتتاح فاز اول مرکز جامع سرطان در همدان را اتفاقی ارزشمند برای کشور عنوان کرد و گفت: فاز دوم این مرکز نیز بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با ابراز امیدواری از اینکه پروژه‌های در دست اقدام تا سه ماه آینده بهره‌برداری شود، راه‌اندازی بیمارستان دندانپزشکی شهرستان بهار را در کشور منحصر به فرد خواند و گفت: این بیمارستان 32 تختخوابی می‌تواند به زودی در حوزه گردشگری سلامت استان همدان زبانزد باشد.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی بیمارستان 1000 تختخوابی تأکید کرد: این اتفاق ارزشمند می‌تواند در سال‌های آینده بسیار کمک‌کننده باشد.

افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مجتمع عین القضات

گفتنی است با حضور وزیر بهداشت در همدان مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مجتمع عین‌القضات همدان افتتاح شد.

همچنین بازدید از بیمارستان قلب فرشچیان و مرکز تجمیعی واکسیناسیون مرکز همایش‌های قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به همدان بود.

هر جا تجمع وجود داشته باشد کارت واکسن مورد نیاز است

همچنین وزیر بهداشت در نشستی با خبرنگاران از شکسته شدن رکورد جهانی تزریق واکسن که در دست آلمان بود با تزریق 7 میلیون و 800 هزار دز واکسن در هفته خبر داد به نحوی که رکورد کشور آلمان 6 میلیون در هفته بود که توسط ایران شکسته شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز امیدواری از اینکه این رقم در هفته آینده به بالای 10 میلیون برسد گفت: میزان تزریق تا امروز حدود 40 میلیون بوده است.

عین‌اللهی با بیان اینکه هر جا تعداد داوطلبان بیشتر باشد واکسن بیشتری داده می‌شود در پاسخ به سؤالی در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای 15 مهرماه بازگشایی می‌شود و مدارس نیز وقتی دانش‌آموزان واکسینه شوند بازگشایی خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد نیاز به کارت واکسن خاطرنشان کرد: هر جا تجمع وجود داشته باشد کارت واکسن مورد نیاز است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: