صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۴ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Tuesday 2024 (Apr) 23

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: دبیر مجمع فعالان عرصه جمعیت همدان هشدار داد: باید مراقب باشیم شعار جوان‌گرایی توسط وابستگان و وارثان ثروت و قدرت که دستشان از منابع کوتاه شده، به انحراف کشیده نشود.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، حجت‌الاسلام میلاد صالحی گفت: باید تلاش کنیم جوان‌گرایی از یک حرکت صوری به یک نهضت محتوایی تبدیل شود.

وی با اشاره به توجه جامعه به جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت قشر جوان در امور مختلف جامعه، اظهار کرد: بیش از 50 درصد جامعه ما را قشر جوان تشکیل داده و این فرصت به ندرت نصیب هر جامعه‌ای می‌شود و در سال‌های نه‌چندان دور با توجه به بافت سنتی ایران شاهد بسته شدن پنجره جمعیتی و افول و ریزش جمعیت جوان خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: با توجه به این موضوع و از سوی دیگر با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و مخاطب آن جوانان هستند و حتی کلمه جوان 20 بار در آن تکرار شده است باید به جوان‌گرایی اهمیت بیشتری داد.

دبیر مجمع فعالان عرصه جمعیت همدان با اشاره به جرأت، شجاعت و همتی که در جوانان وجود دارد، به شکسته شدن بت‌ها توسط حضرت ابراهیم(ع) که در قرآن جوان خطاب شده است اشاره و عنوان کرد:‌ با استفاده از سرمایه جوان خیلی از ساختارهایی که به سمت خمودگی و رخوت و پیری پیش رفته‌اند شکسته می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی در ادامه سخنانش عنوان کرد: باید تلاش کنیم جوان‌‌گرایی از یک حرکت صوری، فرمی و مدلی به یک نهضت محتوایی تبدیل شود و آن‌گونه نباشد که با انتصاب تعدادی از جوانان صرفاً به دنبال استفاده ابزاری از این ظرفیت باشیم.

وی اضافه کرد: زمانی که می‌بینیم در بیانیه گام دوم بیش از 11 محور برای فعالان جوان و دانشجویان مطرح می‌شود و با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم اگر بهره‌وری از جوانان اتفاق نیفتد و فرصت‌سوزی شود ممکن است خودخواهی تلقی شود و از همین‌رو به‌کارگیری نیروهای جوان نویدبخش طهارت و پوست‌اندازی دولت است.

دبیر مجمع فعالان عرصه جمعیت همدان عنوان کرد: تبیین نظریه انقلاب اسلامی برای جوانان متعهد انقلابی باید توسط پیشکسوتانی که عهده‌دار این امر هستند و وظیفه روشنگری و ابلاغ پیام انقلاب را دارند صورت بگیرد و پیشکسوتان روز به روز در حال تبیین نظریه انقلاب اسلامی به جوانان باشند.

حجت‌الاسلام صالحی ابراز کرد: نکته قابل توجه این است که باید مراقب باشیم شعار جوان‌گرایی توسط وابستگان و وارثان ثروت و قدرت که دستشان از منابع کوتاه شده، به انحراف کشیده نشود، زیرا عده‌ای که خود نمی‌توانند در مسائل مدیریتی و اجرایی کشور ورود کنند، ممکن است جوانانی را از طرف خودشان جایگزین کنند تا این جوانان اهداف آنها را پیش ببرند.

وی با تأکید بر نظارت و تبیین پیشکسوتان در این امر، عنوان کرد: با توجه به حضور 4.5 میلیون دانشگاهی در کشور و 150 هزار روحانی و طلبه، ظرفیت علمی و حوزوی ما نیز ظرفیت غنی و قوی است، پیشنهاد می‌شود که یک برش استانی راهبردی جوانان در همدان تدوین شود و با هم‌افزایی و اشتراک ادارات مربوط به جوانان مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، سازمان دانشجویی، بسیج و طلاب، تبلیغات اسلامی و... یک سند راهبردی برای جوانان تدوین شود.

حجت‌الاسلام صالحی بیان کرد: همچنین می‌توان با تشکیل حلقه‌های علمی و پژوهشی فارغ از فعالیت‌های اجتماعی و میدانی، در راستای رصد، پایش و برون‌رفت مشکلات جوانان گام برداشت و گروه دیگر مسؤول اجرای این پژوهش‌ها باشند و می‌توان از ظرفیت امام جمعه جوان استان برای هسته‌های عدالت‌‌خواهی، پویایی و جوان‌گرایی به عنوان نظارت استفاده کرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: