صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۱۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Mar) 29

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه خبر همدان: صبح دیروز جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی شهید مدنی برگزار و در آن از رونمایی اطلس شخصیت شهید آیت‌الله مدنی خبر داده شد.

    حجة‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری: شهید مدنی مصداق بارز مجتهد انقلابی است

    به گزارش هگمتانه، رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی شهید محراب آیت‌ا... مدنی با بیان اینکه استمرار گفتمان انقلاب اسلامی هدف این کنگره است گفت: شهیدمدنی مصداق بارز مجتهد انقلابی است.

    حجة‌الاسلام‌ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح دیروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی شهید مدنی اظهار کرد: آیت‌الله مدنی اثرگذاری مستقیمی در نقاط مختلف کشور داشتند و در استان همدان نیز با حضور مؤثر و جدی ایشان حرکت انقلابی در این شهر سامان‌دهی شد.

    وی ادامه داد: تاکنون به منظور بزرگداشت مقام این شهید والامقام گام‌های بلندی برداشته شده که امسال چهلمین سالروز شهادت ایشان بهانه خوبی برای بزرگداشت نام این رجل الهی در کشور است.

    رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی خاطرنشان کرد: این کنگره سرآغاز یک سلسله‌ اقدامات در سراسر کشور است چراکه کنگره شهدای محراب به‌صورت استانی و ملی فراگیر در دستور کار ما قرار گرفته است به گونه‌ای که این کنگره با تشکیل دبیرخانه‌های استانی فراگیر شود.

    وی اضافه کرد: هدف‌گذاری این است به کارهای مقطعی اکتفا نکنیم و کار باید به گونه‌ای طراحی شود که به صورت بارش مستمر و ملایم در ذهنیت عمومی کشور برقرار باشد.

    حجة‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری تأکید کرد: این ظرفیت در مردان بزرگی مانند شهیدمدنی وجود دارد که به صورت دائم از حضور آن‌ها بهره ببریم و این امر نسل به نسل امتداد پیدا کند.

    وی هدف کنگره را کار مستمر و تربیتی و در نهایت استمرار گفتمان انقلاب اسلامی که جهاد، ایثار، عبودیت و شهادت در آن نهفته است، عنوان کرد و شهید مدنی را مصداق بارز مجتهد انقلابی دانست.

    حجة‌الاسلام مصطفی رستمی: شهیدمدنی در عرصه خدمات اجتماعی و مبارزه سیاسی نمونه بود

    مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز با بیان اینکه امتداد این فعالیت تا رسیدن به نیازهای اصلی جامعه مهم است اظهار کرد: امروز فضای جامعه، با هجمه جدی به مبانی انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف آسیب‌هایی ایجاد کرده که به تعبیر رهبر انقلاب با یک جنگ تبلیغی رسانه‌ای مواجه هستیم.

    حجة‌الاسلام‌ مصطفی رستمی اضافه کرد: در چنین شرایطی باید از ظرفیت این‌گونه گنجینه‌ها بهره برد و به هر بعد زندگی شهید مدنی که توجه شود این ظرفیت وجود دارد؛ حقیقتاً یک روحانی نمونه و تراز است.

    وی خاطرنشان کرد: شهیدمدنی در عرصه خدمات اجتماعی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه سیاسی دارای یک شخصیت نمونه بود که اگر موفق شویم این شخصیت را به حوزه‌ها و مردم به‌عنوان الگو معرفی کنیم بر هجمه دشمنان اسلام پیروز خواهیم شد.

    حجة‌الاسلام حمید‌ ملکی: باید شاهد ظهور و بروز شهیدمدنی‌ها در حوزه باشیم

    قائم‌مقام حوزه‌های علمیه کشور نیز با بیان اینکه برای ارائه الگوهای عملی برای جامعه و نسل جوان باید بیش از این تلاش شود و به چاپ کتاب و برگزاری کنگره ختم نشود افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی می‌توان اجرا کرد و توجه کنیم که جامعه امروز به این الگوها نیاز دارد.

    حجة‌الاسلام‌ حمید ملکی با بیان اینکه تلاش کردیم مدارس کشور و مدیران استانی در زمینه کنگره شهید مدنی فعال شوند ادامه داد: نگران هستیم که بعد از کنگره این شخصیت مسکوت بماند؛ متأسفانه مانند شهید مدنی کم تربیت کردیم و باید شاهد ظهور و بروز شهیدمدنی‌ها در حوزه باشیم.

    دکتر علی آقامحمدی: نباید ناخواسته به انحراف حذف روحانیت دچار شویم

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بیان کرد: اشتباهی که ممکن است ناخواسته مرتکب شویم انحرافی است که در طول تاریخ جریان‌سازها برای حذف روحانیت و استفاده از کلاهی‌ها به جای روحانیت از آن استفاده کرده اند.

    علی آقا محمدی با بیان اینکه این خطر بزرگی است، افزود: قبل از انقلاب، انجمن حجتیه محور این انحراف بود که شناسایی شد و با موفقیت نیروهای انقلابی براندازی شد.

    وی با بیان اینکه باید روحانیون تراز، پررنگ شوند و به همین دلیل برگزاری کنگره مختص شهید مدنی دارای اهمیت است اذعان کرد: افرادی که معرفی می‌شوند باید نقش صراط داشته باشند؛ شهید مدنی صراط مستقیمی است که طی شده چراکه سراسر زندگی ایشان معرفت است.

    آیت‌ا... موسوی اصفهانی: انتشار کتاب مجموعه مقالات رسیده به کنگره

    مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان هم از رونمایی اطلس شخصیت شهید مدنی خبر داد.

    آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی اظهار کرد: کمیته علمی کنگره شهید مدنی متشکل از حوزه‌های علمیه استان، دانشگاه بوعلی‌سینا، دانشگاه آزاد اسلامی، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و بسیج اساتید استان و تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه کار خود را آغاز کرد.

    وی اضافه کرد: در گام نخست محور مقالات به‌منظور درج در وبگاه و اعلان کنگره طراحی و اعلام شد و در گام دوم اقدام به طراحی سامانه ارسال، دریافت و داوری کنگره بود که تمام پژوهشگران بتوانند از طریق ثبت‌نام در وبگاه معرفی شده شرکت کنند.

    نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در گام سوم اقدام به طراحی و ارسال اعلان (پوستر) به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و حوزه‌های علمیه سراسر کشور به‌منظور فراخوان ارسال مقالات و پژوهش‌ها و تبلیغات از طریق رسانه‌ها شد.

    وی گفت: تهیه و تدوین اطلس جامع شخصیت شهید مدنی از دیگر اقدامات انجام شده است و در پایان از میان مقالات رسیده 40 مقاله تأیید و 11 مقاله رد شد که مجموعه مقالات در کتابی منتشر خواهد شد.

    آیت‌ا... شعبانی: شهید مدنی بهترین الگو برای جامعه به ویژه حوزه‌های علمیه و طلاب است

    نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز اظهار کرد: شهید مدنی از روحانیون اصیلی است که به‌عنوان روحانی اثرگذار می‌توان او را به جامعه معرفی کرد که یکی از فلسفه‌های برگزاری کنگره همین است.

    آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه شهید مدنی بهترین الگو برای جامعه به ویژه حوزه‌های علمیه و طلاب است گفت: ایشان در کسوت امام‌جمعه به شهادت رسیده است که توصیه می‌کنم در برگزاری کنگره به ائمه جمعه توجه ویژه شود.

    وی گفت: دعوت و حضور ائمه جمعه در کنگره و تبیین شخصیت شهید مدنی توسط ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های روز جمعه باید مد نظر باشد.

    *****شاهرخی: تکریم شخصیت علما در همدان

    استاندار همدان نیز گفت: یکی از صفات و اقدامات حسنه در استان همدان که با محوریت مؤسسه شهید مدنی انجام شده تجلیل از جایگاه و تکریم شخصیت علمایی است که در استان همدان منشا اثر بودند.

    سید سعید شاهرخی افزود: امیدوار بودیم، محدودیت کرونایی نبود تا این کنگره با بازتاب بیشتری برگزار شود و شاهد حضور گسترده چهره‌های علمی در کنگره باشیم.

    سید محمدکاظم حجازی: چاپ 7 کتاب برای کنگره شهید مدنی

    دبیر کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی هم در گفتگویی با اشاره به چاپ هفت کتاب برای کنگره شهید مدنی گفت: 50 مقاله علمی نیز به این کنگره ارسال شده است.

    سید محمدکاظم حجازی با اشاره به برگزاری کنگره شهیدمدنی اظهار کرد: از سال 1398 که کنگره آیت‌الله تألهی در همدان برگزار شد مقرر شد کنگره بعدی در رابطه با شهید محراب باشد و از همان زمان تیمی برای تدوین برنامه مأمور شد.

    وی بیان کرد: در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه برای حرکت در مسیر انقلاب اسلامی باید مصادیق افراد متعبد انقلابی که علاوه بر زندگی عابدانه دارای حیاتی همسو با اهداف انقلاب اسلامی بودند، در جامعه به‌خوبی معرفی شوند تا الگوی افراد جامعه قرار گیرند، نسبت به برگزاری این کنگره اقدام شد.

    دبیر کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی تصریح کرد: ستاد ائمه جمعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن مفاخر علمی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه شهید مدنی تبریز در پیشبرد این کار ملی مشارکت داشته‌اند.

    وی با بیان اینکه در استان همدان با محوریت امام جمعه و استاندار همدان کار کنگره دنبال شد و به تشکیل هشت کمیته دست یافتیم ادامه داد: در دبیرخانه کنگره پس از ابلاغ اهداف، ساختارها تعریف و جمع‌آوری خاطرات و دست‌نوشته‌ها انجام شد.

    حجازی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی مطالبی به اقتضای نسل جوان منتشر شده است خاطرنشان کرد: موفق شدیم اقدامات با ارزشی به‌ عنوان مقدمه کنگره داشته باشیم برای مثال در زمینه کمک به محرومان با جامعه هدف 20 هزار خانواده محروم بسته‌های معیشتی آماده و از ابتدای فصل تابستان شروع به توزیع شده است.

    وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی کنگره مختص به روز برگزاری آن نخواهد بود و در استان شاهد اقدامات مطلوب فرهنگی خواهیم بود گفت: در حوزه مسائل علمی اقدامات شایسته‌ای به مسؤولیت مدیریت حوزه‌های علمیه استان انجام شده و هفت کتاب آماده شده و یک کتاب ویژه مقالات توسط انجمن مفاخر ملی تدوین شده است.

    دبیر کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی افزود: در زمینه اطلاع‌رسانی اجتماعی با همکاری تبلیغات اسلامی استان همدان، روحانیون و ائمه جماعات استان اقدام ارزشمندی صورت گرفته و در 9 شهرستان به‌موازات کنگره برنامه تبلیغی به‌صورت فردی و عام برگزار خواهد شد.

    وی با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونا محدودیت‌هایی در زمینه برگزاری برنامه عمومی وجود دارد و بیشترین حجم برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزاری می‌شود اذعان کرد: در هشت نقطه‌ای که شهید مدنی در آنجا ایفای نقش داشتند، متن‌نوشته آماده شده که در این مکان‌ها نصب خواهد شد.

    حجازی گفت: درمانگاه مهدیه، صندوق قرض‌الحسنه مهدیه، دارالایتام مهدیه، گلزار شهدا، بیت شهید مدنی و مسجد مهدیه از جمله این اماکن است که توسط این شهید محراب بنای آن‌ها گذاشته شده است.

    به نقل از فارس، وی در پایان گفت: اطلسی از مجموعه دست‌نوشته‌ها و خاطرات شهید مدنی آماده شده و در روز کنگره رونمایی خواهد شد، نزدیک 50 مقاله علمی به کمیته علمی ارسال شده که کار داوری آن انجام شده و به چاپ خواهد رسید.

    گفتنی است کنگره بزرگداشت شهید آیت‌ا... مدنی 20 شهریور ماه در همدان برگزار می‌شود.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: