صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه شهرستان: پروژه بزرگ گردشگری بام نهاوند در مساحت 120 هکتار با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش هگمتانه، ظهر دیروز طرح بزرگ گردشگری بام نهاوند در فضایی به مساحت 120 هکتار با حضور استاندار همدان و جمعی از مسؤولین استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در آئین افتتاح این پروژه گردشگری شهردار نهاوند گفت: طرح گردشگری بام نهاوند یکی از بزرگترین طرح‌های گردشگری است که طی دو سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

محمد حسین‌پور افزود: این طرح در شمال شرق نهاوند درفضایی به مساحت 120 هکتار در تپه ابوذر معروف به بام نهاوند طی دو مرحله اجرا شده که برای اجرای مرحله اول آن نزدیک به 13 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: این فضا یکی از بهترین فضاهای گردشگری استان و دارای چشم اندازی کم نظیر و مشرف به شهر نهاوند است که می‌تواند باعث رونق گردشگری برای شهروندان و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شود.

شهردار نهاوند گفت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته برای استفاده گردشگران ایجاد سه راه دسترسی به بام نهاوند است که باعث سهولت در سفر به این منطقه شده و چشم اندازی زیبا را به منطقه می‌دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه تا کنون چندین هکتار درخت در بام نهاوند کشت شده لذا نگهداری فضای سبز منطقه یکی از دغدغه‌های ما بوده که در این راستا تأمین آب دائمی بام نهاوند با استقرار ایستگاه پمپاز آب در این منطقه انجام گرفته و از این بابت کار زیر بنایی صورت گرفته است.

حسین‌پور به فضاهای ایجاد شده در این منطقه گردشگری اشاره کرد و افزود: این فضای گردشگری دارای پارکینگ مناسب و بزرگ، آبشار و استخر است که چشم‌انداز زیبایی به آن داده که می‌تواند برای قایقرانی نیز از آن استفاده کرد.

وی گفت: به منظور معرفی نشان تجاری قالی نهاوند یکی از اقدامات صورت گرفته در این فضا طراحی فرش عشوند در ابعادی بزرگ بر روی سرامیک و نصب آن در روی یکی از تپه‌های منطقه است که نمایی زیبا به بام نهاوند داده و علاوه بر آن این نشان معروف را به گردشگران معرفی می‌کند.

شهردار نهاوند با اشاره به افتتاح طرح پیاده راه سعدی است که از سال 98 آغاز شده است گفت: این طرح در مرکز اصلی شهر در خیابانی به همین نام اجرا شد که با اجرای آن معضل ترافیک و همچنین تجمع دستفروشان برطرف خواهد شد.

وی گفت: مرحله اول طرح پیاده‌راه سعدی در فضایی به مساحت 3 هزار و 500 مترمربع با اعتباری معادل 5 میلیارد و 500 میلیون تومان اجرایی شده که مرحله دوم آن نیز در آینده آغاز خواهد شد.

به نقل از فارس، حسین‌پور در پایان گفت: خوشبختانه با حمایتهای شورای اسلامی شهر نهاوند طی دو سال گذشته طرح‌های خوب شهری مانند پروژه چهار باغ، ساماندهی حدود سه کیلومتر از مسیل شهری اجرا شده که زیربنای توسعه شهری و رفاه شهروندان را فراهم کرده است.

گفتنی است در سفر استاندار به نهاوند پیاده راه سعدی، دستگاه سی تی اسکن ۱۶اسلایس بیمارستان شهید قدوسی  و سفره خانه تفریحی گردشگری سراب فارسبان نیز افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: