صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان از ضرب الاجل دادستانی کل کشور برای رفع آلودگی نیروگاه شهید مفتح همدان خبر داد.

به گزارش هگمتانه، حسن خانجانی روز گذشته گفت: پس از انعکاس مشکل این نیروگاه به مرکز، معاون دادستان در حوزه نظارت و پیگیری حقوق عامه خواستار پیگیری رفع این مشکل و نصب دستگاه تصفیه هوا در این منطقه شد.

خانجانی خاطرنشان کرد: موضوع آلودگی ناشی از فعالیت نیروگاه شهید مفتح از سوی دادستانی همدان، معاون دادستان و دادستانی کبودراهنگ از سال گذشته پیگیری شد تا اشکال موجود در این نیروگاه رفع شود.

وی با بیان اینکه سوخت مصرفی این نیروگاه در مقطعی از سال «مازوت» است اضافه کرد: استفاده از سوخت «مازوت» عامل آلودگی و برای مردم خطر آفرین است بنابراین از 14 فروردین امسال شرکت گاز، گاز مصرفی مورد نیاز این نیروگاه را تأمین کرد با این وجود برخی مواقع با کاهش انرژی گاز از سوخت مازوت هم استفاده می‌شود.

خانجانی اظهار کرد: گزارش آلودگی این نیروگاه به دادستانی کل کشور ارسال شد که به دنبال پیگیری‌ها مشخص شد وزارت نیرو و شرکت نیروگاه‌ها درباره علت آلودگی این نیروگاه یک نظر و وزارت نفت نظر دیگری دارد و این مجموعه‌ها در این باره اتفاق نظر ندارند.

به نقل از ایرنا وی توضیح داد: مسؤولان وزارت نیرو معتقدند که آلودگی ناشی از گوگرد بوده و می‌توان در فرایند تولید آن را حذف کرد اما وزارت نفت معتقد به نصب دستگاه فیلتر و تصفیه هوا در خروجی، برای رفع آلودگی و جلوگیری از خروج گوگرد است که پس از انعکاس این موضوع دستور پیگیری تا رفع این مشکل و ضرب الاجل برای نصب دستگاه تصفیه هوا داده شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: