صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

اگر کسی حضور بانوان در انتخابات و تغییر وضعیت موجود را باور نکند، مشخص است که این قشر اثرگذار را دست کم گرفته است

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه بانوان می‌توانند با حضور پرشور در انتخابات وضعیت فعلی را تغییر دهند و تردیدی در این موضوع نداریم گفت: معتقدم بانوان در این زمینه پیشتاز هستند.

به گزارش هگمتانه، حجت‌الاسلام محمد قمی شامگاه دوشنبه در مراسم «نگاهی نو به نهضت پیشرفت بانوان» در حسینیه امام(ره) با بیان اینکه هر کس بانوان و کودکان را جدی نگیرد، سخت در اشتباه است اظهار کرد: اینکه توقع از بانوان در مکتب حضرت امام(ره) خیلی بالاست، به خاطر این است که آنها در عرصه‌های مختلف مؤثر واقع شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مکتب امام(ره) محور خانواده بانوی خانه است و بانوانی که فرزندآوری هم داشته باشند، قوی‌تر و مستحکم‌تر می‌توانند بنیان خانواده را بنا گذارند‌ گفت: بانوان در کنار مراقبت از اعضای خانواده نقش‌ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی هم دارند که باید جدی گرفته شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در مکتب امام(ره) می‌بالیم و افتخار می‌کنیم به بانوانی که سردمدارشان بانوان شهیده و خانم‌های مجاهدی هستند که زندگی آباد خانوادگی و نورانی معنوی را به زندگی حیات اجتماعی و سیاسی قدرتمند گره زده‌اند.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد: فاطمه معصومه عالمه بود، معنوی و نورانی و اخلاقی بود و گرمابخش خانواده بود ولی وظایف اجتماعی و سیاسی بزرگی به گردن گرفت که باید از ایشان الگو بپذیریم.

قمی با بیان اینکه به دلایل سلامت، سبک زندگی، تربیت، روح جامعه و... زن از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: سطح توقع این مکتب از زن بالاست و مسؤولان برای ادای حق مطلب در مورد بانوان باید جلوی کوتاهی‌هایی که در برابر زنان می‌شود را بگیرند.

وی با بیان اینکه نخبه‌ها عنصری هستند که ویژگی‌های والای فکری، علمی، توانمندی‌های شخصیتی و گره‌گشایی آنها بالاست گفت: بانوانی که در خانواده علاوه بر نقش مادری و همسری، نقش‌های اجتماعی و سیاسی در جامعه دارند، نخبه‌ای توانمند و بی‌بدیل هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: بانوان در مسائل سختی توانستند، مسئله‌های سخت را حل کنند، معتقدم اگر کسی بتواند در انتخابات و تعیین سرنوشت اجتماعی کشور دخیل باشد، نخبه است و بانوان نیز در این زمینه پیشتاز هستند.

وی با تأکید بر اینکه زنان در افزایش میزان مشارکت نقش بسیار مؤثری دارند گفت: اگر کسی حضور بانوان در انتخابات و تغییر وضعیت موجود را باور نکند، مشخص است که این قشر اثرگذار را دست کم گرفته است.

قمی با تأکید بر اینکه باید برای بانوان نخبه و فرهیخته حساب ویژه باز کنیم عنوان کرد: بانوان می‌توانند مسیر حرکتی این جامعه را تغییر دهند و تردیدی در این موضوع نداریم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: