صفحه 1 : صفحه اول صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۴
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۷

امروز: ۵ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Apr) 24

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: نوبت دوم کارآزمایی واکسن کرونا محصول مشترک انستیتو پاستور ایران و کوبا در شهر همدان به پایان رسید.

به گزارش هگمتانه، منوچهر کرمی با بیان اینکه مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ساخت مشترک ایران و کوبا بر روی 24 هزار نفر داوطلب در کشور انجام شد اظهار کرد: در شهر همدان نیز سه هزار نفر داوطلب این طرح شدند.

وی با اشاره به اینکه تزریق دز دوم این واکسن بر روی داوطلبان به پایان رسیده است تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، اطلاعات مربوط به داوطلبان در سامانه متمرکز ارسال و تحلیل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه فرآیند پیگیری داوطلبان برای شناسایی و برآورد کارایی واکسن تا سه ماه آینده ادامه دارد، افزود: داوطلبان از نظر عوارض واکسن نیز تا 6 ماه پیگیری می‌شود.

کرمی با تأکید بر اینکه تاکنون عوارض شدیدی از این نوع واکسن گزارش نشده و حال داوطلبان خوب است اظهار کرد: در صورتی که نتایج واکسن تأیید شود برای واکسیناسیون عمومی استفاده می‌شود.

وی از انجام واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای 70 سال در استان خبر داد و گفت: نوبت‌دهی واکسن به صورت غیرحضوری و هوشمند است بنابراین مردم باید از هرگونه تجمع و مراجعه در مراکز بهداشتی خودداری کنند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا افزود: همه افراد بالای 70 سال باید برای ثبت نام واکسن در سامانه salamat.gov اطلاعات خود را ثبت کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: