صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان گفت: با تدابیر شهردار و به همت شهرداری منطقه2 پروژه 250 هکتاری پارک جنگلی اکباتان واقع در سد اکباتان در حال اجراست که یک ظرفیت بزرگ گردشگری برای شهر همدان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، امیر فتحیان نسب در این باره گفت: شهر همدان به جهت داشتن ظرفیت گردشگری در ایام تعطیلات نیاز به فضایی برای اقامت و تفریح مسافران در خارج شهر داشت که بتواند این سرریز جمعیت را پوشش دهد.

فتحیان نسب با ابراز امیدواری در رابطه با فرجام این پروژه افزود: شهرداری همدان علی رغم نداشتن تکلیف در این حوزه و به جهت تعهد و تفکر شهردار همدان این پروژه را آغاز و طراحی محل را کارشناسان شهرداری با همکاری معاونت شهرسازی و معماری انجام دادند و امیدواریم که یکی از بهترین پروژه‌های شهری همدان در انتهای کار باشد.

وی گفت: پیوست‌های مختلفی در طراحی‌های این پروژه از جمله پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی در حال انجام است که این پروژه را متمایز نموده که در طرح جامع و با کیفیت این پروژه تمام ظرفیت‌ها و نیازهای یک مجموعه پارک جنگلی اعم از اقامتی و تفریحی، دید و منظر، خورگشت و همچنین درختکاری به میزان بسیار زیاد تعبیه شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان در ادامه افزود: یکی از سیاست‌ها در احداث این پروژه، کاهش بار ترافیکی منطقه جنوب شهر بوده به ویژه در روزهای تعطیل به دلیل ایجاد بار ترافیکی در محوطه گنجنامه و بلوار ارم احداث این پارک جنگلی بخشی از بار ترافیکی این منطقه را به منطقه پارک جنگلی اکباتان منتقل می‌کند و بار ترافیکی منطقه جنوب شهر کاهش می‌یابد به این ترتیب امکان تقسیم گردشگران در چند نقطه از شهر فراهم می‌شود تا شهروندان نیز بتوانند در فضای باز بهتری تفریح کنند.

وی یکی از کمبودهای فضای شهری در شرایط کرونا را کمبود فضای سبز با تراکم بالا دانست و افزود: یکی از کمبودهای فضای شهری در شرایط کرونا پارک‌های پرتراکم شهری بودند که به علت فراهم نشدن شرایط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام کرونا مجبور به تعطیلی پارک‌ها بودیم.

فتحیان نسب در ادامه بیان کرد: پارک 250 هکتاری جنگلی اکباتان این ظرفیت را داراست که مردم فارغ از ترافیک شهری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حتی در ایام کرونا در آن حضور پیدا کنند و بتوانند از فضای سبز و مفرح استفاده کنند.

وی در پایان گفت: با انجام زیرساخت‌های لازم از طرف شهرداری و شهرداری منطقه 2 همدان، شهرداری آماده پذیرش و جذب سرمایه‌گذار جهت پیشبرد بهتر و سریعتر امور است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: