صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از تجلیل انسان‌های خوب با اجرای پویش «مردم ماه» خبر داد.

به گزارش هگمتانه، حجت الاسلام هادی نظیری با اشاره به برگزاری پویش «مردم ماه» طی ماه رمضان در استان اظهار کرد: تبلیغات اسلامی فعالیت‌‌های گسترده‌ای را در کشور آغاز کرده که طبق نظرسنجی‌ صورت گرفته خوشبختانه دامنه، اثربخشی و رویکرد آنها بسیار مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از این پویش آن است آحاد مردم انسان‌های خوب اطراف خود را معرفی کنند تا شناسایی، معرفی و تجلیل شوند خاطرنشان کرد: پویش «مردم ماه» با هدف امیدآفرینی و توصیه و تشویق به کار خیر در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه با برگزاری این پویش به دنبال این هستیم مردم از هم فاصله نگیرند و نسبت به هم بی‌تفاوت نباشند، خوبی‌ها را هم ببینند و تنها بدی‌ها دیده نشود گفت: تنها نباید اشکالات را برجسته کنیم در حالی که جامعه و فضای مردمی پر از اتفاقات و انسان‌های خوب است که باید آنها را دید و به دیگران معرفی کرد که یکی از تکالیف اجتماعی و وظایف فقهی مسلمانان نیز همین است.

وی با اشاره به اینکه اگر این تفکر نهادینه شود، خوبی‌ها رواج خواهد یافت و محبت بین مردم بیشتر می‌شود و صفات اخلاقی حسنه در جامعه توسعه پیدا می‌کند گفت: آحاد مردم در اطراف خود نام هر فرد خوبی را می‌بینند از کاسب محله گرفته تا راننده تاکسی و اتوبوس در سامانه 3000212 پیامک کنند تا این افراد شناسایی شوند.

نظیری گفت: به شرکت‌کنندگان در این پویش نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد هرچند مهمتر از جوایز، شرکت در پویش و انتخابی است که شکل می‌گیرد و مردم یاد می‌گیرند به خوبی‌های محیط‌ پیرامونی خود بیشتر نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه پویش «محله همدل» نیز توسط بنیاد هدایت در حال شکل‌گیری و اجراست گفت: در محله همدل تلاش می‌شود مردم یک محله به کمک هم مسائل را شناسایی کنند و برای حل مشکلات راهکار پیدا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: مردم باید یاد بگیرند برخی از مسائل، مشکلات و معضلات پیرامونی را خود حل کنند، تنها ننشینند و با مشکلات دست و پنجه نرم کنند در حالی که توان حل مسئله را دارند.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم محله همدیگر را بشناسند و ظرفیت و توانمندی‌های خود را به هم گره زنند کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند گفت: در «محله همدل» تلاش می‌شود ارتباط بین‌ مردم محله بیشتر و ساختارمند شود و مردم بدانند خود باید مسئله‌های خود را بشناسند.

نظیری با بیان اینکه با اجرای محله‌های همدل و بعد از شناسایی محله‌های شاخص، توسط تیم داوری محله‌های برتر انتخاب و از آنها تجلیل می‌شود افزود: این محله‌‌‌ها بعد از اینکه به مرحله‌ استانی راه یافتند در بین محله‌های منتخب ارزیابی می‌شوند و منتخبان برای شرکت در مرحله ارزیابی و داوری کشوری به تهران معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه چند محله منتخب در گام سوم و کشوری شناسایی می‌شوند که پشتیبانی‌های بسیار خوبی از آنها می‌شود و هدیه‌های 200 میلیون تومانی به آنها تعلق می‌گیرد بیان کرد: با اهدای 200 میلیون تومان به هر محله منتخب کشوری در واقع پشتیبانی‌ از آنها صورت می‌گیرد که راهکارهای خود را برای حل مسائل محله به کار گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان سخنانش عنوان کرد: افراد برای شرکت در پویش «محله همدل» مسئله‌ها و راه‌حل‌های خود را به سامانه 5000175 پیامک کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: