صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه شهرستان: معاون امور بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: بستری‌های کرونایی بیمارستان اسدآباد کاهش محسوسی نداشته و شرایط خطر هنوز وجود دارد.

به گزارش هگمتانه، دکتر الهام عظیمی با اشاره به شرایط قرمز شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در هفته جاری با تمدید محدودیت‌های کرونایی در صورت تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم به طور قطع وضعیت شهرستان و به تبع آن سراسر کشور آرام آرام به ثبات خواهد رسید.

وی واکسیناسیون را تنها راه ممکن برای مقابله با کرونا دانست و مطرح کرد: تا زمان واکسیناسیون صددرصدی جامعه هدف مردم همچنان باید نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی مشارکت لازم را داشته باشند و از هر گونه تجمع، دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری مراسم‌ تجمعی از جمله ختم و عروسی بپرهیزند.

عظیمی با بیان اینکه از 7 اردیبهشت ماه واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در اسدآباد آغاز شده است، افزود: در حال حاضر از چند روز پیش واکسیناسیون افراد بالای 80 سال سطح روستاهای شهرستان نیز آغاز شده که از ساکنان روستاهای ترخین آباد، ملحمدره، شمس آباد، هودرج و ویرایی، بادخوره، موسی آباد، خاکریز، یوسف آباد، احمدآباد، حسام آباد، گذرکجین و دهنو درخواست داریم با در دست داشتن کارت ملی و مراجعه به سالن ورزشی شهدای آموزش و پرورش، نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: پس از واکسیناسیون مرحله اول براساس سند ملی واکسیناسیون افراد با سنین 80 سال به بالا و سپس در فراخوان‌های بعدی، به ترتیب افراد 75، 70، 65 و 60 سال به بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، در برابر کرونا ویروس واکسینه خواهند شد.

معاون امور بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در صورت اعلام وزارت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد این آمادگی را دارد که نسبت به واکسیناسیون گروه‌های هدف سنین 75 سال به بالا نیز از هم اکنون اقدام کند.

وی از تزریق 908 دُز واکسن کرونا تا تاریخ 6 اردیبهشت 1400 براساس سند ملی واکسیناسیون به گروه‌های هدف در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: 659 دز به کادر بهداشت، درمان و اورژانس 115، 50 دز به نظام پزشکی، 75 دز به جانبازان، 5 دز به کارکنان آرامستان، 50 دز به پاکبانان و 69 دز به بیماران خاص و سرطانی‌ها تزریق شده است در ضمن با اتمام واکسیناسیون افراد بالای 80 سال، متعاقباً میزان دزهای تزریقی اعلام خواهد شد.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: