صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه فرهنگی: نگاهی به اخبار سینمایی: تصویر‌برداری فیلم سینمایی «تا فردا» به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و کارگردانی علی عسگری به پایان رسید.

تصویر‌برداری فیلم سینمایی «تا فردا» که محصول مشترک ایران و فرانسه است، به پایان رسید. این فیلم به صورت مشترک توسط علیرضا خاتمی و علی عسگری نوشته شده است. ‏خاتمی پیش از این جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره ونیز دریافت کرده است.

‏‎علی عسگری، کارگردان «تافردا»، عضو آکادمی اسکار است و پیش‌تر فیلم کوتاه می‌ساخته. نیکی کریمی هم پیش‌تر تهیه‌کنندگی آتابای (1398)، آذر (1395) و شیفت شب (1393) را در کارنامه دارد.

‏‎ صدف عسگری، غزل شجاعی، بابک کریمی، امیررضا رنجبران، نویان آبدردیده، نهال دشتی، کتایون سالکی، محمد حیدری و‌ میلادمعیری، بازیگران اصلی «تا فردا» هستند.

 «لبخند ماسک» عباس غزالی برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه تجربی جشنواره برزیل شد

فیلم کوتاه «لبخند ماسک» به کارگردانی عباس غزالی در پنجمین حضور بین المللی خود، برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه تجربی از جشنواره ماهیانه مستقل بین المللی برزیل شد.

دومین فیلم کوتاه عباس غزالی که در دل ماجراهای کرونا، به معضل نام آشنا و تلخ اجتماعی، اسیدپاشی و لبخندهای پنهان شده در پشت نقاب آن می‌پردازد، اواخر سال گذشته میلادی در کشور ترکیه ساخته شد.

این فیلم کوتاه پس از حضور در فستیوال‌های کلکته، سینه وویاژ، بِرِمِن آلمان و نامزد شدن در فستیوال کَوچ کانادا، در پنجمین حضور بین المللی خود، برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه تجربی برزیل شد.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: رویایم این نبود...

زهرا کریمی بازیگر و تهیه‌کننده «لبخند ماسک» و عباس غزالی علاوه بر کارگردانی، تصویربرداری و تدوین فیلم را هم بر عهده داشته است.

روایت خانواده جنگ‌زده سوری «در همسایگی ماه»

مستند بلند «درهمسایگی ماه» که بیانگر زندگی روزمره یک خانواده جنگ‌زده سوری در بیمارستان حلب است.

«در همسایگی ماه» مستندی است که سعی دارد بانگاهی عمیق در زندگی روزمره یک خانواده جنگ زده در بیمارستان حلب، به روزنه‌های امیدبه زندگی در ذهن یک دختر نوجوان پرستار به نام جولی بپردازد.به گفته فرهمند، «بعد از یک ماه جستجو و پژوهش در حلب و نرسیدن به سوژه‌ای مناسب، با فردی به نام دکتر کریم آشنا شدیم، او دریچه‌ای جدید از اتفاقاتی نو را در سوریه برایمان باز کرد که سوژه فیلم با معرفی ایشان آغاز می‌شود و بدون هیچ تردیدی این فیلم، تولدش را مدیون حمایت‌ها و محبت‌های دکتر کریم و بهداری ایران درسوریه می‌داند.»

رضا فرهمند در دو سال متوالی در جشنواره لوکارنو با فیلم‌های«نت‌های مسی یک رویا» و «زنانی با گوشواره‌های باروتی» حضور داشته و جشنواره‌ها و جوایز متعددی را در عرصه بین‌الملل، با این دو فیلم تجربه کرده است.

«انبار» بهترین فیلم جشنواره رومانی شد

فیلم کوتاه «انبار» ساخته حسین ترک‌جوش در دوازدهمین حضور بین‌المللی خود، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه از جشنواره رویاپردازان رومانی شد.

مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره 18 ماه می‌ در رومانی به شیوه برخط برگزار می‌شود.

بازیگران این فیلم عبارتند از هامون سیدی، علی یعقوبی، محمدرضا هلال زاده، اودین روشن، فاضل قنادی، علی پیله ور، شیوا سرمست، وحیده اکبری نسب، مرتضی حسینی راد، وحیدباقری، حامد کریوند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: