صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به افزایش آمار بیماران بدحال گفت: شاهد افزایش بستری و بدحالی جوانان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها هستیم.

به گزارش هگمتانه، ابراهیم جلیلی با اشاره به افزایش تعداد بیماران بدحال کرونا در استان از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی برای بستری موقت بیماران در همدان خبر داد و افزود: وضعیت سراسر استان همدان قرمز و بحرانی است و هیچ تخت خالی برای بستری بیماران جدید کرونایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: روزانه نزدیک به 20 بیمار کرونایی از دنیا می‌روند و بسیاری از بیماران هم با شرایط بسیار سخت و نفس‌های به شماره افتاده در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی ادامه داد: سن مبتلایان نیاز به بستری نسبت به موج‌های قبلی کاهش یافته و شاهد بستری و بدحالی جوانان مبتلا به کرونا هم هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در همدان خبر داد و اظهار کرد: به دلیل کمبود تخت در استان، بیمارستان صحرایی در بیمارستان شهید بهشتی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه وقتی بیماران مبتلا به کرونا وضعیت خوبی داشته و تنها نیاز به دریافت دارو دارند به بیمارستان صحرایی مراجعه می‌کنند گفت: این بیماران روزانه برای دریافت دارو، معاینه و کنترل روند بیماری به بیمارستان صحرایی مراجعه می‌کنند که اگر شرایط حادی داشتند بستری شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تأکید بر اینکه بیمارستان صحرایی بیشتر برای درمان بیماران تنفسی بیمارستان شهید بهشتی راه‌اندازی شده و در ادامه روند کلینیک تنفسی است که اخیرا در این بیمارستان راه‌اندازی شده تصریح کرد: با مراجعه بیماران به کلینیک تنفسی، در صورت نیاز داروی تزریقی و سرم درمانی آن‌ها در بیمارستان صحرایی انجام می‌شود.

جلیلی افزود: بیمارانی که نیاز به بستری ندارند و می‌توانند در منزل از خود مراقبت کنند اما نیاز به داروی تزریقی دارند به بیمارستان صحرایی مراجعه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر با کمبود تخت در استان مواجه هستیم اظهار کرد: با مجوز تغییر کاربری تخت‌ها و ورود اکسیژن ساز تا حدودی مشکل حل شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه در حال حاضر مراجعه بیماران به بیمارستان‌های استان روند افزایشی دارد اما نسبت به هفته قبل کمی شیب آن کاهش داشته است افزود: بیش از یک هزار بیمار مبتلا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

جلیلی با اشاره به اینکه نسبت به هفته گذشته تغییری در تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نداشتیم گفت: آمار بیماران بدحال افزایش داشته اما شیب مراجعه بیماران سرپایی با شیب ملایمی کمتر شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: