صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح و سرمایه‌گذاری بورس برای تولید به جای بازارگردانی سیاسی، اقتصادی و دلالی موارد مهمی است که باید انجام شود.

به گزارش هگمتانه، حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبر انقلاب سال 99 را سال «جهش تولید» نامیدند قدم‌های خوبی برداشته شد اما آنچه انتظار می‌رفت انجام نشد؛ مشکل اساسی کشور تولید است، اگر مشکل تولید حل شود به تبع آن مشکل اشتغال، تورم، معیشت، واردات و صادرات حل خواهد شد.

وی با اشاره با شعار سال گفت: اولویت اول همه باید تولید باشد و موانع آن از قانون‌گذاری تا قضایی و اجرایی را برطرف کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بانک‌ها از دلالی به سرمایه‌گذاری در راستای تولید ورود کنند، ادامه داد: اصلاح و سرمایه‌گذاری بورس برای تولید به جای بازار گردانی سیاسی، اقتصادی و دلالی که آن را با مشکل مواجه کرده از موارد مهمی است که در سال 1400 باید انجام شود.

وی با بیان اینکه در سال جدید برای تولید باید انسان‌های پرتوانی وارد صحنه اجرایی کشور شوند که بتوانند این سیاست‌گذاری را که رهبر انقلاب فرموده‌اند عملیاتی کنند، عنوان کرد: این سیاست‌ها نیاز به کار و ایستادن و اعتقاد دارد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه باید جوانان را وارد صحنه عملیاتی کار کنیم، گفت: در مسؤولیت‌های گوناگون جوانان با نشاط، نخبه و شاداب باید در کنار افراد با تجربه به کارگیری شوند و مجموعه‌ای را تشکیل بدهند که نسل به نسل کار در اختیار افراد متخصص قرار بگیرد.

وی با اشاره به انتخابات عنوان کرد: امیدواریم با حرکت انقلابی که انجام می‌پذیرد شاهد ورود پرمعنای جوانان در صحنه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و مسؤولیت خطیر اجرایی باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین مانع تولید سرمایه است، عنوان کرد: باید با ریل‌گذاری سرمایه از دلالی و ورود بانک‌ها به بورس به سمت تولید حرکت کرده و مسیر سرمایه کشور را از رشد تورم منحرف کنیم.

وی گفت: اگر این سرمایه‌ها در جهت تملک دارایی‌ها و عمران کشور به کارگیری شود تورم کاهش پیدا می‌کند.

به نقل از خبرگزاری بسیج، حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا تولید را سرلوحه کار خود داشته و به آن اعتقاد داشته باشیم، ابراز کرد: مسؤولان جمهوری اسلامی باید بدانند هر آنچه که دارند باید هزینه کنند تا مردم زندگی خوبی داشته باشند و نظام سرپا باشد و از گروه و حزب گرایی‌ها بپرهیزند تا مردم به سختی نیفتند که با میدان‌داری آن شعار سال محقق خواهد شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: