۲۳
اردیبهشت
۱۴۰۴
شماره
۵۸۸۹
عناوین صفحه
هگمتانه، گروه خبر همدان: روز پنجشنبه از معلمان و مدیران نمونه کشوری و استانی همدان تقدیر شد.
آیتالله شعبانی: باید تلاش کنیم تا جایگاه اجتماعی معلمان در جامعه ارتقا پیدا کند
به گزارش هگمتانه، نماینده ولی فقیه در استان همدان روز پنجشنبه در همایش تقدیر از معلمان و مدیران نمونه کشوری و استانی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به حوزه تعلیم و تربیت، گفت: نگاه رئیس جمهور نسبت به آموزش و پرورش و مسائل تربیتی قابل تقدیر است.
آیتا... حبیب الله شعبانی اظهار کرد: کارکرد نظام آموزشی تمدن غربی این است که متخصصانی تربیت می کند که نتیجه آن تولید انواع بمبهای سنگرشکن برای کشتار بی گناهان و کودکان مظلوم است اما در مقابل نظام آموزشی اسلامی تأکید می کند که افرادی را تربیت و متخصص کنید که بتوانند به مردم خدمت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر ورود آموزش و پرورش به تربیت گفت: البته مراقب باشیم تا از لحاظ علمی آسیب نبینیم چرا که دانشآموزان امانتهای الهی در دستان معلمان هستند.
امام جمعه همدان همچنین با قدردانی از تلاشها و زحمات معلمان،گفت: تصویری که از معلم از روز اول در جان انسان مینشیند تا همیشه با او همراه است، همه باید تلاش کنیم تا جایگاه اجتماعی معلمان در جامعه ارتقا پیدا کند.
حاجیبابایی: طرح رتبهبندی معلمان نیاز به اصلاح و تکمیل دارد
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه رتبهبندی معلمان و دانشگاه فرهنگیان از موارد مهم سند تحول است، گفت: اجرای نظام رتبه بندی از اقدامات مهم بوده است که البته نیاز به اصلاح و تکمیل دارد.
حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: باید تلاش کنیم جایگاه معلم را که قله واقعی است، در تراز نظام به جامعه نشان دهیم.
وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب که آموزش و پرورش را در اوج و بالا دانسته اند، تصریح کرد: اگر میخواهیم جامعه پیشرفت داشته باشد، احکام اسلامی پیاده شود و پیشرفت علمی صورت گیرد، فقط و فقط یک راه دارد که آن هم توجه به آموزش و پرورش است.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تلاشهای صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش قابل مقایسه با گذشته نیست، عنوان کرد: علیرغم این همه کار و تلاش هنوز نتوانسته ایم جایگاه معلم را که قله واقعی است، در تراز نظام به جامعه نشان دهیم.
حاجی بابایی با تأکید بر این که بسیاری از مشکلات و آسیبها که متوجه جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان است، توسط معلم قابل حل است، تصریح کرد: تمامی امکانات موجود، ابزار دست معلم است، ولی کار اصلی را معلمان انجام می دهند و می توانند تحول فکری و اندیشه ای را رقم بزنند.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه سند تحول بنیادین، اظهار کرد: در این سند که به تعبیر رهبر انقلاب، نسخه شفابخش است، 141 راهکار برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت در بخشهای مختلف آمده است.
وی با بیان اینکه رتبهبندی معلمان و دانشگاه فرهنگیان از موارد مهم سند تحول است، تصریح کرد: اجرای نظام رتبه بندی از اقدامات مهم بوده است که البته نیاز به اصلاح و تکمیل دارد.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه بازنشستگان فرهنگی، گفت: برای اجرای قانون همسان سازی تلاشهای خوبی صورت گرفته است تا در طول سه سال به سرانجام برسد.
حاجی بابایی اشاره ای هم به بحث فوق العاده ویژه 50 درصد فرهنگیان و افزایش دریافتی نیروهای خدماتی داشت و عنوان کرد: در این زمینه پیگیر هستیم و تلاشها بر تأمین اعتبار لازم بوده است.
ملانوری: معلمان پیشگامان تحقق عدالت آموزشی
استاندار همدان هم گفت: نوآوری و نگاه خلاقانه در آموزش به دانشآموزان با توجه به سرعت بالای پیشرفت فناوری باید مورد توجه معلمان قرار بگیرد.
حمید ملانوری اظهار کرد: باید به جوانان تفکر توسعه و مهارتهای لازم برای حرکت در مسیرهای نوآورانه را آموزش دهیم تا بتوانند به خوبی در زمینههای مختلف نقشآفرینی کنند.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: معلمان، به عنوان سازندگان اصلی فرهنگ، علم و تربیت نسلهای آینده شناخته میشوند و پیشرفتهای امروز کشور در حوزههای مختلف علمی، فناوری، پزشکی و دفاعی، همگی مدیون تلاشها و آموزشهای معلمان است.
وی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب، توجه به نسلهای نوجوان و جوان برای سپردن ادامه راه کشور به دست آنها از اولویتهای اصلی کشور است، اظهار کرد: نسلهای آینده باید نه تنها به علم و فناوری آگاه شوند، بلکه باید با مهارتهای لازم برای روبهرو شدن با چالشهای جهانی آشنا شوند.
به نقل از ایرنا، استاندار همدان با بیان اینکه معلمان پیشگامان تحقق عدالت آموزشی هستند، تأکید کرد: مراسم تقدیر از معلمان، نمادی از اهمیت جایگاه معلمان در جامعه است و یادآوری میکند که توسعه و پیشرفت کشور نه تنها به دست مسؤولان، بلکه به ویژه از طریق دستهای پرتوان معلمان و نسلهای آموختهشده از آنها محقق میشود.