صفحه 1 : همه دانا صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : ورزش صفحه 4 : شهروند کوچولو صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ایران و جهان صفحه 7 : همه دانا صفحه 8 : فرهنگی

۲
اردیبهشت
۱۴۰۴

شماره
۵۸۷۲

امروز: ۲ (اردیبهشت) ۱۴۰۴ ◀ ◀ Tuesday 2025 (Apr) 22

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه فرهنگی: کارگردان پویانمایی سینمایی بچه زرنگ از بازخورد خانواده‌ها و ارسال فیلم و عکس‌های کودکانشان حین تماشای مجازی این اثر خبر داد.
بهنود نکویی کارگردان فیلم پویانمایی بچه زرنگ با بیان اینکه این پویانمایی از ابتدای فروردین به صورت مجازی اکران شده است درباره تلاش برای ساخت پویانمایی بیان کرد: روند تولید پویانمایی همواره فرآیندی زمان‌بر است که این موضوع منحصر به ایران نیست. در سراسر جهان، از مرحله نگارش فیلمنامه تا زمان اکران، این فرآیند به‌ طور متوسط حدود 2و نیم تا 3 سال به طول می‌انجامد تا فیلم به نتیجه برسد.
وی اضافه کرد: در برخی پروژه‌ها، این زمان به‌ ویژه در مرحله فیلمنامه‌نویسی بسیار طولانی‌تر می‌شود، حال آنکه در برخی پروژه‌های دیگر، مانند قسمت‌های دوم یا سوم یک اثر، به دلیل آماده‌ بودن پیش‌تولیدشان، زمان کمتری نیاز است.
این کارگردان درباره فرایند ساخت پویانمایی‌ها تصریح کرد: در این فرآیند، تمامی اجزا و جزییات باید از پایه ساخته شوند و هیچ‌ چیز از قبل آماده نیست. خلق این جزییات به‌ طور طبیعی زمان‌بر است. در مقابل، در فیلم‌های زنده، از بازیگران تا موقعیت‌ها اغلب به‌ صورت طبیعی وجود دارند و گاهی حتی نیازی به ساخت دکور هم نیست. اما در پویانمایی، شما باید تمامی جزییات را طراحی کنید، وسایل را مرحله به مرحله بسازید و سپس به افزودن جزییات بپردازید.
نکویی درباره ظرفیت بین‌المللی آثار کودک گفت: آثار کودک به جهت مفاهیم نسبتاً مشترک بین کودکان در تمامی دنیا، معمولاً مزه‌ای همه پسند دارد. علاوه بر این، روایت فیلم ما از جنس قصه‌گویی خودمان است و برای بیننده خارجی، این نوع روایت معمولاً تازه و جذاب است. حتی اگر برخی جزییات از نگاه ما چندان خاص به نظر نرسد، برای مخاطب جهانی، این شیوه بیان، نوع شوخی‌ها و قصه‌پردازی معمولاً جذابیت دارد، با اینکه ما هنوز زمان زیادی نیست که به عرصه سینمای بین‌المللی با استانداردهای جهانی وارد شده‌ایم.
وی درباره اکران ممجازی فیلم از ابتدای فروردین ماه بیان کرد: هم‌اکنون که اکران مجازی فیلم نیز شروع شده، بازخوردهای جالبی دریافت کرده‌ایم. کسانی که قبلاً فیلم را دیده بودند، مشتاق بودند دوباره آن را تماشا کنند و حتی برخی خانواده‌ها واکنش‌های کودکانشان را برای ما ارسال کردند. جالب بود که حتی پس از گذشت مدتی از اکران، این شخصیت‌ها برای برخی چنان جذاب بودند که مشتاقانه منتظر پخش مجازی بودند.
به نقل از مهر، این کارگردان در پایان بیان کرد: در روزهای اول اکران مجازی، استقبال بسیار خوبی شد و من از طریق ارتباطات شخصی متوجه شدم که کودکان همچنان با هیجان فیلم را تماشا می‌کنند و با دقت به آن توجه دارند. خانواده‌ها هم هم‌زمان با فرزندانشان اثر را می‌دیدند. به هر حال، این فیلم در زمان خود موفق بوده و توانسته بر مخاطبانش تأثیر بگذارد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: