صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲
آبان
۱۴۰۳

شماره
۵۷۳۹

امروز: ۲ (آبان) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Oct) 23

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مراسم تودیع و معارفه استاندار سابق و استاندار جدید همدان برگزار و در این مراسم از زحمات علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار سابق همدان تقدیر و حمید ملانوری استاندار جدید همدان شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، مراسم تودیع و معارفه استاندار همدان شامگاه چهارشنبه یازدهم مهر 1403 در سالن جلسات شهدای استانداری همدان با حضور خانواده شهدا، علی زینی‌وند معاون سیاسی وزارت کشور، منصور تقوی مشاور وزیر کشور و مسؤول هماهنگی حوزه وزارتی وزارت کشور، حمید خواجه نژاد رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان، فرمانده انتظامی استان، نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار همدان و شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر همدان و دیگر مدیران اسبق، سابق و فعلی استان برگزار شد.
این مراسم به دلیل سفر رئیس جمهور به قطر در نبود وزیر کشور برگزار شد.
آیت‌الله شعبانی: نباید در استان سیاسی‌کاری حاکم باشد
نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق2 بیان کرد: جمهوری اسلامی نشان داد پشتیبان مستضعفان عالم است که از نیروهای مسلح و سپاه و ارتش قدردانی می‌کنم.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی یاد شهید جمهور شهید رئیسی را گرامی داشت و افزود: معارفه‌ها فرصتی برای خدمت است و آنچه که می‌ماند خدمت صادقانه به مردم و قرارگیری در کنار مردم و تلاش برای رفع مشکلات مردم است.
آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه عقل و منطق و عرفان در همدان با هم گره خورده از زحمات علیرضا قاسمی‌فرزاد طی سه سال گذشته قدردانی کرد.
وی با تأکید بر اینکه در استان همدان صنعت اول کشاورزی است که بحران آب را داریم، بیان کرد: صنعت دوم استان گردشگری است که با وجود ثبت جهانی هگمتانه هنوز جایگاه خود را در بهره‌وری و سودآوری اقتصادی پیدا نکرده است.
وی به مشکلات همدان در حوزه صنعت و مسکن نیز اشاره کرد و افزود: اشتغال نیز اولویت مردم همدان است و کارها و تصمیم‌گیری‌ها در استان باید مبتنی بر کار کارشناسی باشد.
امام جمعه همدان به ترافیک هم اشاره کرد و افزود: در این باره باید پای صحبت کارشناسان در پلیس راهور نشست و باید برخی زیرساخت‌ها در استان فراهم شود.
وی خطاب به ملانوری گفت: در بحث فرهنگی سند فرهنگی را تدوین کرده‌ایم و مدیران نباید تجربیات گذشته را نادیده بگیرند و سند جامع فرهنگی تصویب شده که توقع داریم دولت چهاردهم حمایت لازم را داشته باشد.
وی با بیان اینکه ساختارهای اداری کشور مشکلات اساسی دارد که باید ساختارهای جدید طراحی کنیم، افزود: اگر دولت دست از سر استان بردارد مشکل مسکن را حل می‌کنیم و نباید نظر کارشناسی در وزارت خانه از نظر استاندار همدان جلوتر باشد و تمرکز قدرت در استان‌ها باید اتفاق بیفتد.
شعبانی تأکید کرد: باید بتوانیم فراتر از ساختارها عمل کنیم در بحث نوع توزیع قدرت سیاسی بیندیشیم و از ساختارها و تجارب استفاده کنیم و باید دید که چرا طرح جامع شهر همدان سال‌ها معطل مانده است‌.
وی یکی از اشکالات را بخشی‌نگری دانست و گفت: متأسفانه برخی مدیران به مصلحت دستگاه خود می‌اندیشند و مصلحت مردم را در نظر نمی‌گیرند.
شعبانی تأکید کرد: امیدواریم در همین ساختار موجود استاندار جدید همدان بتواند هماهنگ‌کننده بین مدیران استانی باشد و باید همه ما فارغ از جریانات سیاسی کمک کنیم دولت و مدیران ما موفق باشند.
وی تأکید کرد: وحدت مطلوبی بر استان حاکم است و در استان سیاسی کاری نباید حاکم باشد و باید رفع مشکلات مردم در اولویت قرار گیرد و انتصاب مدیران هم باید کارشناسی شده باشد.
  رنجبرزاده: اطمینان داریم که ملانوری می‌تواند استان را به سرعت به سمت پیشرفت و تعالی ببرد
اکبر رنجبرزاده رئیس مجمع نمایندگان استان همدان نیز با تأکید بر اینکه رمز پیروزی ولایتمداری است که این امر ما را به این نقطه رسانده است افزود: استاندار سابق همدان در وقوع بحران آب شبانه‌روز تلاش کرد و با کارآمدی توانست خدمات ماندگاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه افرادی که بومی استان بودند برای تصدی استانداری همدان به وزارت کشور معرفی شدند، تصریح کرد: جمع‌بندی‌ها ما را به ملانوری استاندار فعلی رساند.
وی بیان کرد: اطمینان داریم که ملانوری می‌تواند استان را به سرعت به سمت پیشرفت و تعالی ببرد.
وی بر تعامل بین همه مسؤولان استان برای توسعه استان همدان تأکید کرد.
  حاجی‌بابایی: امروز کنار هم بودن نه یک انتخاب که یک اضطرار است
حمیدرضا حاجی‌بابایی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک موفقیت نیروهای مسلح در عملیات وعده صادق2 این عملیات را مایه افتخار ملت دانست و گفت این عملیات اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهان کشید.
وی با بیان اینکه شهادت سید حسن نصرالله باب جدیدی را باز کرد، افزود: انقلاب ما بر مبنای ارزش‌ها بنا نهاده شده و به این دلیل برای آن شهید می‌دهیم.
وی با اخطار به آمریکا و هم‌پیمانانش گفت: هرگونه حرکت اشتباه از سوی آنان عواقب بسیار بدی برای آنان خواهد داشت.
نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حرف اول و آخر ما خدمت به مردم است، بیان کرد: امروز کنار هم بودن نه یک انتخاب که یک اضطرار است و جامعه نیاز به وفاق به معنای واقعی دارد و مردم حوصله حاشیه و حاشیه‌سازی ندارند.
حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه استان همدان استان فرهنگی است افزود: در طول دوره خدمت قاسمی‌فرزاد وی صادق بود، آزاده عزیز و اخلاق‌مدار بود و کارهای بزرگی را دنبال کرد.
وی با بیان اینکه این استان در تمام زمینه‌ها در حال رشد است، گفت: این حرکت باید با سرعت ادامه پیدا کند.
وی گفت اراده ما بر این بود که دولت استاندار را انتخاب کند که همین اتفاق افتاده و باید همه از استاندار جدید همدان حمایت کنیم.
وی استاندار جدید همدان را تعامل‌گرا دانست و گفت: وی سرمایه‌گذاران را می‌فهمد.
وی از سردار شهید همدانی نیز یاد کرد و گفت: او پایه و ستون دوران دفاع مقدس است که باید به همه این شهید بزرگ را بشناسانیم.
  قاسمی‌فرزاد: با افتخار در طول 3 سال خدمتگزار مردم بودم
استاندار سابق همدان هم با اشاره به اقدام و عمل سه ساله خود گفت: در طول سه سال با افتخار خدمتگزار مردم بودیم و به جهت عملیات وعده صادق 2 به مردم تبریک می‌گویم.
علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه رویکرد اصلی ما پیشبرد اهداف نظام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بود گفت: سعی کردیم برنامه‌محور و مبتنی بر نگاه کارشناسی حرکت کنیم که متخصصان بر این رویکرد اذعان دارند.
وی بیان کرد: در حوزه سلامت با اقدام جهادی بر کرونا تفوق پیدا کردیم که کاری با تعامل دستگاه‌های مختلف و سپاه بود.
وی شاخص‌ترین اقدام خود را آب‌رسانی بعد از 17 سال به همه استان دانست و گفت: ثبت جهانی از 20 سال قبل مورد توقع مردم بود که با پیگیری‌ها در دولت سیزدهم این کار سرعت گرفت و همه دستگاه‌های استان و شهرداری و شورای اسلامی شهر هم حمایت خوبی داشتند که به ثمر رسید.
ساخت و تکمیل و تجهیز بیمارستان اکباتان پس از سال‌ها با قریب یک همت، 108 سفر به شهرستان‌ها، احیا 317 واحد تولیدی، امکان‌سنجی 14 مورد سرمایه‌گذاری در استان، تشکیل کمیته استانی برای جلوگیری از فرار مالیاتی، پیگیری بهره‌برداری از پروژه اقتصادی جهان‌آباد، سرمایه‌گذاری در پتروشیمی هگمتانه، کنترل نرخ تورم و کاهش مستمر آن که در شهریور ماه پایین‌ترین نرخ تورم کشور به همدان تعلق گرفت، توزیع و تأمین خوراک دام و طیور و افزایش جوجه‌ریزی در استان، تحقق بیش از 115 درصدی اشتغال، افزایش اراضی شهرک‌های صنعتی، افزایش 73درصدی خرید گندم در استان نمونه اقداماتی بود که از سوی استاندار سابق همدان طی سه سال خدمت وی ذکر شد.
  همدان عالم‌پرور و تمدن‌خیز است
زینی‌وند معاون سیاسی وزارت کشور نیز استان همدان را پایگاه عالم‌پرور، فرهنگ‌پرور، شهیدپرور و تمدن‌خیز دانست که شهدای بزرگ و افتخارآفرینی در خود جای داده و ویژگی‌های خود را دارد.
وی حامل پیام تقدیر وزیر کشور از استاندار سابق همدان بود.
زینی‌وند با اذعان به درستی سخنان آیت‌الله شعبانی مبنی بر لزوم افزایش اختیارات استانداران بر ضرورت عملی شدن این موضوع تأکید کرد.
وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌شمار همدان و وفاق در استان اتفاقات خوبی در همدان با حضور ملانوری رقم خواهد خورد.
  ملانوری: مجوزهای بی‌نام را برای سرعت کار سرمایه‌گذارلن کلید خواهیم زد
استاندار جدید همدان هم از اعتماد وزیر کشور، رئیس جمهور و هیأت دولت برای توفیق خدمتگزاری به مردم قدردانی کرد.
حمید ملانوری با بیان اینکه شخصیت‌های برجسته کشور در مجمع نمایندگان همدان حضور دارند از زحمات استاندار سابق همدان تشکر کرد.
استاندار جدید همدان، استان همدان را پایتخت تاریخ و تمدن ایران، دارالمؤمنین و دارالجهاد و مهد پرورش علما و نخبگان و مدیران اجرایی دانست و همدان را دیاری دانست که به عظمت و تمدن شهره است.
وی ابراز خرسندی کرد که در روزی که مظلومان عالم از اقدام وعده صادق در سیلی زدن محکم به صهیونیسم خوشحال‌اند معارفه می‌شود.
وی همدان را سرشار از منابع نیروی انسانی دانست که در سطح استان و ملی شخصیت‌های برجسته و تأثیر گذار تحویل جامعه داده است.
وی با بیان اینکه همدان در بسیاری از تولیدات کشاورزی رتبه برتر را دارد، گفت: یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های استان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن مشابه هگمتانه است.
وی گفت: به دنبال تولید ثروت و سرمایه‌ایم که گردشگری می‌تواند ناجی ما باشد.
ملانوری با اشاره به ذخایر معدنی همدان گفت: ذخایر معدنی همدان یک میلیارد و 700 میلیون تن است که با مطالعات دقیق‌تر ذخایر بیشتری کشف خواهد شد و اقتصاد استان به معادن اتصال خواهد یافت.
وی تأکید کرد: اولین موضوع تعامل و ارتباط است و معتقدم هر کسی با هر دانشی بدون همفکری و تعامل و همکاری موفق نخواهد بود.
وی به لزوم مشورت با ائمه جمعه، شوراهای اسلامی روستا، امام جمعه همدان، سازمان‌های مردمی، احزاب و رسانه‌ها و...اشاره کرد و گفت: در حوزه ارتباط با مشکل مواجهیم که باید ارتباط تنگاتنگی بین خدمت‌کنندگان و خدمت گیرندگان برقرار باشد.
وی به تعامل با اعضای ستادهای انتخاباتی و تقویت و حمایت از بخش فرهنگ نیز تأکید کرد.
ملانوری با تأکید بر اینکه از جزیره ای عمل کردن و فکر کردن باید پرهیز کنیم و هر خدمتی که صورت می‌گیرد باید برای همه مردم باشد، افزود: باید برای توسعه متوازن و پایدار و عادلانه تلاش کنیم.
وی تأکید کرد: هر جرم بزه، آسیب یا موفقیتی در هر کجای جامعه مرهون تلاش جمعی است و توسعه و پیشرفت کار جمعی و عمومی است.
استاندار جدید همدان گفت: سرمایه‌گذاری در استان به تناسب ظرفیت‌ها انجام نشده که باید به این موضوع توجه شود.
وی با تأکید بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذار با کمک نمایندگان همدان اقدام می‌کنیم، گفت:برای سرمایه‌گذاری مجوزهای بی‌نام‌ را کلید می‌زنیم تا سرمایه‌گذار که وارد می‌شود اگر اهلیت داشته باشد مجوز او آماده باشد.
وی تأکید کرد: بحث دیپلماسی داخلی یا جوامع محلی را در دستور کار داریم که در همدان کلید خواهیم زد.
ملانوری در باب انتصابات به سه شاخصه تخصص و کاربلدی، انگیزه و پرتلاشی و مردم داری و حسن خلق اشاره کرد و گفت: مدیری که هر یک از اینها را ندارد باید سمت خود را ترک کند.
وی در پایان تأکید کرد: با تعهد به گفتمان جمهوری اسلامی، با مردم باوری مشارکت جویی و مشورت پذیری با فسادستیزی و رفع تبعیض و تعامل با نخبگان و قانونمداری رشد متوازن و پایدار در استان را پیگیری می‌کنیم.
در پایان این مراسم با تقدیر از زحمات قاسمی‌فرزاد استاندار سابق همدان، حمید ملانوری استاندار جدید همدان شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: