صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲
آبان
۱۴۰۳

شماره
۵۷۳۹

امروز: ۲ (آبان) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Wednesday 2024 (Oct) 23

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: با صدور دستور قاطع، از متهمان باند کلاهبرداری وام‌های واسطه‌ای بانک رسالت توسط پلیس امنیت اقتصادی دستگیر شدند.
به گزارش هگمتانه، عباس نجفی اظهار کرد: دستور جلب و دستگیری از متهمان وام‌های واسطه‌ای بانک رسالت صادر شده است.
وی عنوان کرد: متهمان با تصمیم بازپرس ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.
دادستان همدان افزود: با همکاری مراجع قضایی همه اموال و حساب‌های متهمان مسدود و دستورات لازم به منظور تحقیقات گسترده پیرامون موضوع صادر شده است.
وی همچنین از مالباختگانی که در این باره متضرر شده‌اند خواست با همراه داشتن مستندات قانونی لازم به پلیس امنیت اقتصادی واقع در میدان شاهد مراجعه کنند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی همدان گفت: تعداد بازداشت شدگان پیرامون اخلال نظام بانکی در همدان با عنوان فروش امتیاز وام بانک رسالت به ۱۰ نفر افزایش یافت.
سرهنگ مجتبی محمدی اظهار کرد: گزارشاتی به ما رسید مبنی بر اینکه تعدادی افراد سودجو با سوءاستفاده از بانکداری الکترونیکی بعضی از بانک‌ها از جمله بانک رسالت تحت عنوان فروش امتیاز وام اقدام به تبلیغات کرده‌اند.
وی بیان کرد: این افراد با جلب اعتماد مراجعین و شهروندان و پس از اعتمادسازی و اخذ رمز کاربری از مراجعین و مالباختگان پس از واریز وجه وام بلافاصله با در اختیار داشتن رمز کاربری وجوه وام را برداشت و به حساب افراد غیر و بستگان و نزدیکان خود واریز کرده‌اند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان، عنوان کرد: متهمان با تحویل چک مدت‌دار اقدام به کلاهبرداری شبکه‌ای و سازمان‌یافته کرده‌اند و موجب اخلال در نظام اقتصادی (پولی و بانکی) شده و تعدادی از شهروندان را با مشکلات عدیده مواجه کرده‌اند.
محمدی افزود: پس از اخذ گزارشات مردمی بلافاصله پلیس امنیت اقتصادی استان وارد عمل شده و با انجام هماهنگی قضایی و سریعاً نسبت به دستگیری تعدادی از افرادی که در این امر فعالیت می‌کردند، اقدام کرده‌اند.
به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان همدان، وی بیان کرد: پس از اطلاع‌رسانی به مالباختگان و مراجعه آنان به پلیس امنیت اقتصادی شکایت آنها اخذ شد و با تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضایی موضوع در حال رسیدگی است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: