صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : شهرستان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۲۹
شهریور
۱۴۰۳

شماره
۵۷۱۱

امروز: ۲۹ (شهریور) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Sep) 19

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر*: مدیر منطقه سه شهرداری همدان خبر داد: ورودی شهر همدان از میدان امام حسن(ع) را با چهره ای متفاوت و در خور شأن پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین خواهیم دید.
به گزارش هگمتانه، محمدرضا فیضی‌منش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساماندهی ورودی شهر از میدان امام حسن(ع)در بلوار شهید سلگی ( جاده ملایر ) عنوان کرد: ساماندهی و تعطیلی سنگ مزار فروشان از مطالبات دیرینه شهروندان و مسافران بود که سه‌شنبه شب گذشته محقق شد.
مدیر منطقه سه شهرداری همدان با اشاره به اینکه ساماندهی ورودی‌های شهر همدان از مهم‌‌‌‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است افزود: ورودی شهرها اولین منظری است که مسافران، رهگذران و گردشگران با آن برخورد دارند و از این رو حذف زوائد بصری در ورودی‌ها مورد توجه است.
 جمع آوری 19 باب از املاک غیرمجاز سنگ فروشان
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تصورات ذهنی در خصوص شهر دقیقاً در همان لحظه ورود و دیدن ورودی‌ها شکل می‌گیرد گفت: بنابراین پرداختن به مسأله ورودی‌های شهر و توجه به کیفیت زیباسازی آن‌ها امری اجتناب‌ناپذیر بوده و متأسفانه وجود سنگ مزار فروشان در ورودی شهر مصداق واقعی این آشفتگی است و مسافران و گردشگران به محض ورود به شهر با یک اغتشاش بصری و نابسامانی مواجه بودند. فیضی منش جمع آوری سنگ مزار فروشان را از مطالبات اصلی شهروندان همدان دانست و تصریح کرد: شهرداری منطقه سه ساماندهی، تعریض و بازگشایی معبر بلوار شهید سلگی را در اولویت قرار داد و بر اساس بند 20 ماده 55قانون شهرداری‌ها پس از برگزاری جلسات متعدد با کسبه سنگ مزار فروش، صدور اخطاریه‌های مکرر، اخذ رای از کمیسیون مربوطه با هماهنگی دادستان همدان و همکاری نیروی انتظامی‌ و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری اقدام به پلمب و جمع آوری 19 باب از املاک غیرمجاز کرد.
   پیش‌بینی مکان مناسبی واقع در مجتمع شهید بهشتی برای ادامه فعالیت سنگ فروشان
وی افزود: امیدواریم با همکاری کسبه و شهروندان بتوانیم ادامه طرح را نیز اجرا و معبری متناسب با جایگاه کهن شهر همدان اجرا کنیم. مدیر منطقه سه با تأکید بر جانمایی برای کسبه اظهار کرد: مکان مناسبی واقع در مجتمع شهید بهشتی برای ادامه فعالیت سنگ مزارفروشان پیش‌بینی شده است.
به نقل از روابط عمومی‌شهرداری منطقه سه همدان، محمدرضا فیضی منش با اشاره به ساماندهی برخی معابر در راستای ایجاد نظم و انضباط شهری گفت: ساماندهی و بازگشایی مغازه‌های ابتدای بلوار شهید همدانی و انتقال آنها به مجتمع الماس واقع در این بلوار یکی از تجربیات موفق در این حوزه بود که موجب ایجاد جلوه بصری و رفع مشکلات ترافیکی شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: