صفحه 1 : خبر همدان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : شهروند کوچولو صفحه 8 : فرهنگی

۲۶
شهریور
۱۴۰۳

شماره
۵۷۰۸

امروز: ۲۶ (شهریور) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (Sep) 16

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: از 21 هزار معتاد تحت درمان در استان بیشترین فراوانی بین سن 20 تا 30 سال است و مدت زمان طول اعتیاد 10 تا 15 سال است که 75 درصد معتادان متاهل هستند و علت اصلی گرایش به اعتیاد دوست و رفیق ناباب برآورد شده است.
به گزارش هگمتانه، حمزه عبدکوند روز شنبه گفت: این استان از لحاظ شیوع مواد مخدر در بین 31 استان کشور در رتبه 22 قرار دارد.
وی افزود: استان همدان با حمایت‌های استاندار و پشتیبانی‌های دستگاه‌ها در کنترل مواد مخدر پیشرو است و هم اکنون 370 معتاد متجاهر در مراکز ماده 16 به صورت رایگان تحت درمان قرار دارند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده و 2 هزار و 200 خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: درمان 55 نفر معتاد خود معرف در کلینیک‌های تحت پوشش صورت می‌گیرد.
عبدکوند افزود: 85 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در سال‌جاری به 566 نفر معتاد بهبود یافته پرداخت شده است.
وی از انعقاد تفاهم‌نامه با 18 دستگاه فرهنگی خبر داد و گفت: در سال جاری در راستای آموزش جامعه هدف با 18 دستگاه فرهنگی قرارداد منعقد شد و آموزش و پرورش یکی از اولویت‌ها است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: 2 مرکز ماده 16، سه مرکز سرپناه، 165 کلینیک. 45 کمپ، انجمن‌های ان ای، پنج بیمارستان منتخب، راه‌اندازی خانه یاری‌گران در 2 هزار و 500 مدرسه، 20 مرکز مشاوره در روستاها، استفاده از ظرفیت ورزشکاران و راه‌اندازی مجموعه خیّران با محوریت استاندار از ظرفیت‌هایی ایجاد شده در این ستاد است.
عبدکوند افزود: از نظر فعالیت کمیته‌های مبارزه با مواد مخدر در کشور، استاندار همدان جزو استانداران برتر کشور شناخته و از ستاد کشوری مبارزه با مواد مخدر لوح تقدیر دریافت کرد.
وی ادامه داد: از 21 هزار معتاد تحت درمان در استان بیشترین فراوانی بین سن 20 تا 30 سال است و مدت زمان طول اعتیاد 10 تا 15 سال است که 75 درصد معتادان متاهل هستند و علت اصلی گرایش به اعتیاد دوست و رفیق ناباب برآورد شده است.
به نقل از ایرنا، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، تقویت باورهای دینی در خانواده‌ها را در پیشگیری از اعتیاد ضروری دانست و افزود: باید نفرت عمومی و فراگیر از اعتیاد در جامعه شکل بگیرد و اولویت سرمایه‌گذاری باید پیشگیری از اعتیاد باشد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: