صفحه 1 : گردشگری صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : گردشگری صفحه 8 : فرهنگی

۲۸
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۳

امروز: ۲۸ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Jul) 18

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه ورزش: ورزشکاران برای بهترین عملکرد خود باید شبانه بین 7 تا 9 ساعت بخوابند و فاصله زمانی شام و زمان خوابیدن آن‌ها، 3 ساعت باشد.
خواب برای ورزشکاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و موقع خواب هورمونی در بدن انسان ترشح می‌شود که نام آن ملاتونین است.این هورمون تنظیم‌کننده چرخه خواب، بیداری و ساعت بیولوژیکی بدن است.
با بیدار ماندن زیاد شبانه در روند فعالیت این هورمون اختلال ایجاد می‌کنیم و به طور حتم اگر یک ورزشکار چنین روندی را طی کند فعالیت روزانه و عملکرد ورزشی آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
کمیت و کیفیت خواب برای عملکرد ورزشکاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ خواب کافی برای یک انسان و به ویژه یک ورزشکار بین 7 تا 9 ساعت و موضوعی که ورزشکاران معمولا رعایت نمی‌کنند، کیفیت خواب و زمان خوابیدن آن‌ها است.
ورزشکاران حتما باید قبل از ساعت 23 بخوابند و شام خود را زودتر میل کنند به گونه‌ای که حداقل 3 ساعت بین شام و خوابیدن فاصله زمانی وجود داشته باشد و در ساعت پایانی شب از خوردن کافئین خودداری کنند. همچنین ورزشکاران باید از نگاه به تلفن همراه و تلویزیون در ساعات پایانی شب خودداری کنند و در مکانی تاریک، آرام و کمی خنک بخوابند.
علاوه بر این ورزشکاران نباید فراموش کنند که یک ورزشکار حرفه‌ای باید سبک زندگی حرفه‌ای داشته باشد و خواب به موقع و با کیفیت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که ورزشکار باید مدنظر قرار دهد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: