صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۱۷
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۵۵

امروز: ۱۷ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jul) 07

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ایران و جهان: معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، گفت: تسهیلات مشاغل خانگی که 80 درصد آن توسط خانم‌ها انجام می‌شود در دولت سیزدهم 25 برابر شده است.
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از مسائلی که در اذهان جا می‌انداختند، این بود که دولت سیزدهم می‌خواهد زنان را از فعالیت اجتماعی بازدارد و به خانه بازگردند.
وی افزود: تسهیلات مشاغل خانگی که 80 درصد آن توسط خانم‌ها انجام می‌شود در دولت سیزدهم 25 برابر شده است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ادامه داد: در مساله مسکن، لایحه 4 قلوها و بعد 4 فرزندی‌ها را پیگیری کردیم که تا کنون 75 هزار نفر از خانواده‌های پر جمعیت زمین رایگان دریافت کرده‌اند.
خزعلی با بیان اینکه پنج حرکت برای زنان سرپرست خانوار انجام شد، گفت: پنجره واحد به منظور انجام تلاش‌ها به صورت منسجم، صندوق ضمانت سرپرست خانوار، بازارچه‌های فروش که در سفرهای استانی به تصویب رسید، قرارداد بازارچه مجازی و تسهیلات ویژه و تسریع مجوزها که موجب شد بسیاری از مشکلات کارآفرینی این بزرگواران مرتفع شود.
به نقل از فارس، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در پایان، خاطرنشان کرد: مکررا ذکر کردند که دولت می‌خواهد کودک همسری را رواج دهد، این درحالی است که ازدواج دختران زیر 15 سال از 1400 تا 1402 بیش از 32 درصد کاهش داشت و ازدواج زنان زیر 18 سال نیز در این مدت 25 درصد کاهش داشته است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: