صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۱۷
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۵۵

امروز: ۱۷ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jul) 07

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر*: مؤسسه دارالایتام مهدیه همدان در کنار خدمات گسترده‌ای که انجام می‌دهد این بار پای کار مسکن‌سازی برای نیازمندان همدان ایستاده  به نحوی که اکنون  مجتمع 32 واحدی توسط این مؤسسه ساخته شده و آماده واگذاری به نیازمندان همدان است.
مدیرعامل مؤسسه دارالایتام مهدیه در همدان در گفت و گو با خبرنگار هگمتانه، از ساخت مجتمع 32 واحدی توسط این مؤسسه برای نیازمندان همدان خبر داد و گفت: این اقدام با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیرین صورت گرفت.
سید محمدکاظم حجازی از ساخت مسکن 32 واحدی "ولایت" برای ایتام همدان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلی کشور مبنی بر خانه‌دار شدن افراد بدون مسکن و تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی، مؤسسه دارالایتام مهدیه همدان و کمیته امداد امام خمینی‌(ره) مجتمع 32 واحدی را برای ایتام بدون سرپرست ساختند.
وی با بیان اینکه مؤسسه دارالایتام مهدیه افراد یتیم بدون سرپرست را زیر پوشش قرار داده است و دغدغه خانه‌دار شدن آنها را دارد و تلاش‌هایی در این زمینه انجام داده است گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، به کمک یکی از خیرین ساکن روستای مهدی‌آباد زمینی مهیا شد تا مجتمعی برای ایتام بدون سرپرست ساخته شود.
مدیرعامل دارالایتام مهدیه در همدان با اشاره به اینکه این خیر نیک‌اندیش یک قطعه زمین به مساحت 3700 مترمربع به مؤسسه دارالایتام مهدیه اهدا کرد افزود: از آنجا که زمین از نظر کاربری و الحاق به روستا نیاز به پیگیری با دستگاه‌های ذیربط داشت چند ماهی تلاش شد تا مجوز ساخت و تغییر کاربری و نیز مراحل اداری آن طی شود.
وی تأکید کرد: اقدام به ساخت 32 واحد مسکونی در 16 بلوک کردیم که به صورت مشارکتی با کمک خیرین ساخته شد.
حجازی با اشاره به همکاری مجاهدانه دستگاه‌های خدمات‌رسان مطرح کرد: با توجه به نبود هرگونه زیرساخت‌ در این منطقه، با کار مجاهدانه شرکت‌های خدمات‌رسان فارغ از هرنوع بروکراسی اداری، در بازه زمانی کوتاه انواع خدمات از جمله شبکه آب‌، برق، تلفن، گاز و دیگر خدمات و زیرساخت‌ها در این منطقه برای سکونت خانواده‌ها تکمیل شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز برای آسفالت معابر و آماده‌سازی مسیرهای دسترسی ورود کرد که این اقدامات جهادی قابل تقدیر است.  
حجازی با بیان اینکه مجتمع 32 واحدی به خانواده‌هایی از ایتام زیر پوشش مؤسسه دارالایتام و کمیته امداد امام خمینی‌(ره) که نیاز بیشتری نسبت به دیگران داشتند تعلق گرفته است خاطرنشان کرد: 271 میلیارد و 360 میلیون ریال برای احداث این مجتمع هزینه شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه اوایل سال 1402 آغاز شد و امروز خوشبختانه به اتمام رسیده و آماده تحویل است گفت: واحدها به بهترین شکل ساخته شده و دارای پکیج، رادیاتور، کابینت، شیرآلات و سینک، اجاق گاز و موکت است و در اختیار خانواده هایی که در منازل استیجاری سکونت دارند و با داشتن چند فرزند یتیم با مشکلاتی روبه رو هستند قرار می گیرد.
مدیرعامل دارالایتام مهدیه در همدان با بیان اینکه ساخت این واحدها برکات زیادی داشته که از جمله مهاجرت معکوس به روستا بوده است خاطرنشان کرد: وام قرض‌الحسنه نیز از اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این پروژه تعلق گرفته و خانواده‌هایی که ساکن این خانه‌ها شده‌اند هیچگونه آورده‌ای نداشته‌اند و تنها از تسهیلات 300 میلیون تومانی قرض‌الحسنه استفاده کرده‌اند‌.
وی با بیان اینکه قدردان تلاش‌های عوامل کمیته امداد امام خمینی(ره) و مؤسسه دارالایتام مهدیه جهت اختصاص اعتبار به پروژه و جذب خیرین هستیم گفت: از اهداکننده زمین، دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، گاز و برق، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گروه صنعتی گلرنگ، بسیج سازندگی سپاه، صندوق امداد ولایت و سایر خیرین نیز قدردانی می‌شود.
حجازی از خیران برای ورود به این عرصه برای کمک به خانواده‌های نیازمند دعوت کرد و گفت: این مؤسسه آمادگی دارد از خیران که علاقمندند ایتام با توجه به نداشتن سرپرست از محل سکونت مناسب بهره مند شوند، زمین و املاک آنها را به صورت هبه دریافت و تبدیل به واحد مسکونی برای نیازمندان نماید.
وی تاکید کرد: تعداد مددجویانی که به طور مستقیم تحت پوشش این موسسه هستند 2هزار نفر است و 3 هزار خانواده محروم و نیازمند نیز از خدمات موسسه بهره‌مند می‌شوند.
حجازی بیان کرد: امروز این پروژه با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام(ره) و مسؤولان استان همدان بهره‌برداری می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: