صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۱۷
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۵۵

امروز: ۱۷ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jul) 07

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: 200 هکتار از اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون در آتش سوخت.
به گزارش هگمتانه، سید محمد امین مشعریان روز چهارشنبه اظهار کرد: 17 فقره آتش سوزی عرصه ملی از ابتدای سال 1403 تاکنون در استان رخ داده است.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان حریق مربوط به شهرستان اسدآباد است اضافه کرد: در صورت مشارکت نکردن جوامع محلی و حضور نیافتن بهنگام یگان حفاظت از منابع طبیعی وسعت حریق بسیار بیشتر از عدد یاد شده بود.
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار کرد: بارندگی‌ها موجب غنی شدن پوشش گیاهی مناطق شده که با ورود به فصل تابستان و گرم شدن هوا، خطر آتش سوزی نیز افزایش یافته است. مشعریان ادامه داد: 85 درصد آتش سوزی‌ها به واسطه عوامل انسانی رخ می‌دهد و درصد بالایی از حریق سهوی است.
وی گفت: اداره آموزش و ترویج نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاه سازی مردم اقدام کرده است که در این راستا 12 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای جوامع محلی، دهیاران و شوراهای اسلامی برگزار شد.
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: تیم همیاران محافظ طبیعت در هر یک از شهرستان‌ها تشکیل شده که همه اعضای تیم آموزش‌های لازم اطفای حریق را فرا گرفتند و به تجهیزات مهار آتش در مراتع و اراضی ملی مجهز شدند.
به نقل از ایرنا، مشعریان ادامه داد: علاوه بر آموزش و فرهنگ سازی، در حوزه فنی نیز اقدام به احداث آتش بر، پاک سازی پای درختان، هرس درختان و به کارگیری نگهبان در پارک‌های جنگلی، برگزاری مانور اطفای حریق و انعقاد 12 مورد تفاهم نامه همکاری با دهیاران شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: