صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۱۷
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۵۵

امروز: ۱۷ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jul) 07

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از برپایی نخستین تور آشنایی ادیان در همدان ویژه راهنمایان گردشگری خبر داد.
به گزارش هگمتانه، محمود رجبی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و همکاری میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه استان همدان و با حضور راهنمایان گردشگری از مراکز مهم مربوط به ادیان ابراهیمی بازدید تخصصی و علمی به عمل آمد.
وی تأکید کرد: این تور یک روزه با هدایت‌گری و ارائه اطلاعات توسط خسرو محمدی از کارشناسان خبره گردشگری ویژه ادیان استان برگزار و نکات برجسته تازه و ناگفته‌های تاریخی و مستند انجام شد.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان با بیان اینکه مطالب ارائه شده در این برنامه برگرفته از مستندات و مکتوبات تاریخی موجود و مطالعات جامع فرهنگی و گردشگری بود گفت: از مهمترین نکات این برنامه احترام پیروان ادیان به یکدیگر و زندگی مسالمت‌آمیز مدنی در سالیان دراز ‌ مربوط به 3 هزار سال قبل بوده است.
وی گفت: فلسفه طراحی و معماری بناها، وجوه اشتراکی در عقاید کلی، یکتاپرستی ایرانیان، شرایط مطلوب و کیفیت زندگی در همدان در ادوار مختلف و مهمان نوازی از جمله آداب فرهنگی مردمان شهر همدان بوده که به آنها اشاره شد.
رجبی با اشاره به تعدد بناهای دیدنی و زیارتی شهر همدان گفت: بازدید از مقبره استرومردخای، کنیسه جامع، مسجد حضرت حجی (مسجدپیغمبر)، کلیسای گری گوری استپان حضرت مریم در تپه تاریخی هگمتانه، امامزاده شاهزاده حسین، مسجد جامع و موزه وقف و تربت‌خانه امامزاده عبدالله مسیر طی شده در این تور بود که بر اساس سیر تاریخی ورود ادیان و مذاهب به همدان بوده و نقشه راه تور آشنایی با ادیان نیز بر همین مبنا ترسیم شد.
به نقل از فارس، وی تأکید کرد: همدان جاذبه‌های متنوع در حوزه گردشگری مذهبی و آشنایی با ادیان صاحب آوازه و افتخار دارد و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری باید جدیت بیشتری را برای معرفی این استعداد از خود نشان داده و اعتلای گردشگری مذهبی را سبب‌ساز شوند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: