صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : گردشگری صفحه 8 : فرهنگی

۱۴
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۵۳

امروز: ۱۴ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Jul) 04

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان - زهرا ذوالفقاری: در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» و رونق گردشگری همدان، شهرداری همدان دو فروند هواپیما خریداری و یا اینکه به صورت اجاره به شرط تملیک به فرودگاه همدان می‌آورد که شهروندان از این موضوع استقبال کردند و رونق فرودگاه همدان را امری ضروری برای رونق گردشگری شهر اعلام می‌کنند.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، شهرداری همدان در راستای تأسی از منویات رهبری و تحقق شعار سال و از طرفی برای رونق صنعت گردشگری در همدان و فعال شدن خطوط پروازی در استان با موافقت شورای اسلامی شهر دو فروند هواپیما به شکل خریداری شده و یا اجاره به شرط تملیک به فرودگاه همدان می‌آورد که این موضوع از سوی شهروندان همدانی نیز با استقبال روبه‌رو شده است و شهروندان همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه این کار شهرداری را با ارزش و تأثیرگذار بیان کردند.

 خرید هواپیما تأثیر بسزایی در رونق گردشگری شهر دارد
یکی از شهروندان همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه در خصوص فعال شدن خطوط پروازی در همدان گفت: فرودگاه همدان جزء نخستین فرودگاه‌های کشور است اما متأسفانه فعال نیست و به جز چند پرواز باری عملاً هیچ فعالیتی ندارد.
اصغر طالبی ادامه داد: سال‌هاست که مردم همدان از مسؤولان می‌خواهند که فکری به حال فرودگاه همدان بکنند، نداشتن پروازهای مسافرتی در شأن همدان نیست.
این شهروند همدانی تصریح کرد: همدان فاصله‌ای با تهران ندارد، اما بی‌شک اگر پرواز همدان- تهران و بالعکس راه بیفتد تعداد مسافران خارجی و داخلی به همدان خیلی بیشتر می‌شود.
طالبی در خصوص خرید هواپیما توسط شهرداری همدان گفت: اگر این اتفاق بیفتد خیلی عالی می‌شود، سال‌هاست که همدانی‌ها مطالبه رونق فرودگاه و پروازها را دارند اما کاری نشده است، این اتفاق می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق گردشگری همدان داشته باشد.

  همدانی‌ها از خرید هواپیما استقبال می‌کنند
یکی دیگر از شهروندان همدانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه گفت: خاطرم هست یکی از خوانندگان مطرح کشور که برای کنسرت به همدان آمده بود روی سن اعلام کرد که فرودگاه همدان پرواز ندارد و این سخن برای همدان که ادعای گردشگری دارد خیلی سخت است.
امین بیاض‌فر افزود: اینکه شهرداری همدان بخواهد برای رونق گردشگری همدان و فعال شدن فرودگاه هواپیما بخرد، یک اقدام بسیار مناسب و به‌جا و درست است و تمام همدانی‌ها از این موضوع استقبال می‌کنند.
وی عنوان کرد: همدانی‌ها سال‌هاست منتظر فعال شدن فرودگاه هستند، چطور است که استان‌های همجوار پرواز مسافری دارند اما همدان این‌طور نیست، همدان به شدت نیاز به انجام پروازهای مسافرتی به اقصی نقاط کشور دارد.

 خریداری هواپیما توسط شهرداری همدان نقطه قوت شهر است
یکی دیگر از شهروندان همدانی هم در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه اظهار کرد: اینکه همدان تاکنون یک هواپیما ندارد نقطه ضعف بوده و اینکه شهرداری همدان بخواهد در اقدامی برای فرودگاه همدان هواپیما بیاورد نقطه قوت برای شهر است.
مجید شریعتی عنوان کرد: چه بسا رونق فرودگاه همدان مساوی با رونق گردشگری همدان است، بدون شک ایجاد پرواز به شهرهای مختلف کشور البته با قیمت مناسب می‌تواند در رونق اقتصاد گردشگری شهر کمک‌کننده باشد.
وی گفت: شهری که زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری مانند فرودگاه فعال را نداشته باشد، نمی‌توان انتظار داشت که گردشگری خارجی و داخلی آن رونق پیدا کند.

  اینکه شهرداری بخواهد فرودگاه همدان را فعال کند دست مریزاد دارد
خانم مهربانی یکی دیگر از شهروندان همدانی هم در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه، اظهار کرد: اینکه شهرداری همدان بخواهد پس از سال‌ها انتظار همدانی‌ها، فرودگاه سوت و کور در همدان را فعال کند، دست مریزاد دارد. وی عنوان کرد: فرودگاه همدان باید خیلی قبل‌ها، پروازهای مسافرتی داشت اما هرسال شاهد وعده و وعیدها بوده‌ایم، اگر خریداری هواپیما واقعیت داشته باشد خیلی خوب می‌شود. وی گفت: همدان از نظر گردشگری طبیعت و اماکن تاریخی و فرهنگی دارد اما زیرساخت‌های مورد نیاز را ندارد، قطار که فقط به مشهد است و فرودگاه که فعال نیست، برای رونق گردشگری همت مسؤولان خیلی مهم است.

 اقدام شهرداری برای خرید هواپیما ستودنی است
یکی دیگر از شهروندان همدانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه اظهار کرد: همت شهرداری همدانی برای خرید هواپیما واقعاً ستودنی است، اینکه شهرداری همدان می‌خواهد یک فرودگاه غیرفعال را فعال کند خیلی خبر خوبی است.
خانم سهرابی عنوان کرد: هرسال شاهد خبرهایی از اینکه پرواز همدان- مشهد یا تهران و کیش برقرار می‌شود می‌شنویم اما بعد از یک مدتی خبری نمی‌شود. وی افزود: فعال شدن پروازها در همدان خواسته و مطالبه چندین ساله همدانی‌ها است.

  اقدام ارزشمند شهرداری همدان در خرید هواپیما
یکی دیگر از شهروندان همدانی هم در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه اظهار کرد: اقدام شهرداری برای خرید هواپیما در راستای رونق گردشگری شهر قابل ارزش است؛ چراکه همدانی‌ها سال‌هاست که منتظر برقراری پروازها از فرودگاه هستند.
اسکندری اضافه کرد: بی‌شک شهروندان همدانی از اقدام شهرداری برای خرید هواپیما استقبال می‌کنند و اگر پروازها از فرودگاه فعال شود، گردشگری همدان هم رونق پیدا می‌کند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: