صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : رویداد

۱۱
شهریور
۱۴۰۳

شماره
۵۷۰۰

امروز: ۱۸ (شهریور) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Sep) 08

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به تشریح مراحل واگذاری واحدهای تکمیل شده نهضت ملی مسکن به متقاضیان پرداخت و گفت: اولین گام پس از ساخت و تکمیل واحدها انعقاد قرارداد اجاره عرصه به نام متقاضی است.
به گزارش هگمتانه، مجید صالحی امیر مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص روند واگذاری واحدهای تکمیل شده نهضت ملی مسکن به متقاضیان اظهار کرد: با توجه به اینکه مالکیت اراضی واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب حمایتی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن است، اولین گام برای واگذاری واحدهای تکمیل شده پس از انتخاب واحد به متقاضیان انعقاد قرارداد 99 ساله اجاره عرصه به نام متقاضی است.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی پس از انعقاد قرارداد اجاره، نسبت به معرفی متقاضی به بانک عامل برای فروش اقساطی بر اساس نقشه برداری و مساحت مشخص شده هر واحد اقدام می‌شود.
صالحی ادامه داد: متقاضیان نهضت ملی مسکن براساس واریز وجه در زمان اجرای پروژه در سامانه به صورت خودکار رتبه بندی شده و در اولویت انتخاب واحد قرار می‌گیرند.
وی همچنین گفت: گردش کار در سامانه نهضت ملی مسکن به این صورت است که به ازای هر یک میلیون تومان در روز یک امتیاز برای هر متقاضی در نظر گرفته و در پایان براساس امتیاز نهایی، متقاضیان رتبه ‌بندی شده و در اولولیت انتخاب واحد مسکونی قرار می‌گیرند.

ممنوعیت تنظیم سند امتیاز مسکن ملی در دفاتر اسناد رسمی استان همدان
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان همچنین گفت: هرگونه خرید و فروش، تنظیم اسناد صلح، نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا نهضت ملی مسکن توسط دفاتر اسناد رسمی ممنوع است.
صالحی امیر گفت: پیرو اطلاعیه‌های گذشته در خصوص ممنوعیت خرید و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا طرح نهضت ملی مسکن، دفاتر اسناد رسمی هم اجازه تنظیم اسناد صلح نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا نهضت ملی مسکن را ندارند.
وی افزود: این امر همچنین طی نامه‌ای توسط مدیرکل دفتر طرح ریزی و پایش طرح‌های مسکن مورد تأکید قرار گرفته است.
صالحی امیر ادامه داد: معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ابلاغیه به مدیران کل سازمان‌های ثبت اسناد و املاک تمامی استان‌ها، عطف به ماده سه آیین نامه اجرایی طرح اقدام ملی مسکن مصوب سال 1400 و سایر مقررات مربوطه، سردفتران اسناد رسمی را مکلف به تکلیف قانونی کرده است.
به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان همدان، وی تأکید کرد: انتظار می‌رود دفاتر اسناد رسمی از تنظیم اسناد صلح نقل و انتقال و فروش امتیاز طرح یاد شده تا زمان تحویل قطعی واحد به متقاضی خودداری کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: