صفحه 1 : خبر همدان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۱۰
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۴۹

امروز: ۱۰ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jun) 30

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در راستای استفاده از تجربیات مدیریت شهری همدان در سفری دو روزه از تعدادی از پروژه‌های عمرانی و اقدامات شهری شهر همدان و اماکن تاریخی و گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بازدید کردند.
به گزارش هگمتانه، در این بازدید که اعضای شورای شهر و تعدادی از مدیران شهری همدان نیز حضور داشتند؛ تپه تاریخی هگمتانه، پیاده راه‌های اکباتان، بوعلی و میدان مرکزی شهر، آرامگاه بوعلی سینا، پارکینگ آقاجانی بیگ، تقاطع‌های غیرهمسطح شهر و باغ موزه دفاع مقدس مورد پیمایش قرار گرفت.
اعضای شورای شهر زنجان ضمن بازدید و شنیدن جزئیات و مشخصات فنی برخی از پروژه‌های شهر همدان از زبان دست‌اندرکاران اجرایی، از نزدیک در جریان اقدامات شورای شهر و شهرداری همدان قرار گرفتند.

   قدمت تاریخی و سابقه تمدن غنی همدان در شهرهای ایران سرآمد است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در جریان این بازدید از پروژه‌های شهری کلانشهر همدان ضمن تشکر از میزبانی خوب شورای شهر و شهرداری همدان گفت: شهرداری همدان تجربیات ذی قیمتی در امور شهری دارد که تجربیات آن می‌تواند در اجرای این پروژه و سایر طرح‌های عمرانی مورد استفاده دیگر شهرها قرار گیرد.
حجت‌الاسلام کاظم مجتهدی با اشاره به هدف اعضای شورای شهر زنجان در سفر به همدان افزود: سفرهایی در راستای کسب تجاربی از عملکرد شهرداری‌ها به استان‌های مختلف انجام می‌دهیم که به همین منظور شهر همدان را که دارای شورای شهر و شهرداری موفقی در اجرای پروژه‌های مختلف است انتخاب کردیم.
حجت‌الاسلام مجتهدی با اشاره به پیشینه تاریخی همدان در حوزه‌های مختلف فرهنگ و تمدن، اظهار کرد: قرابت فرهنگی زنجان و همدان سابقه دیرینه‌ای دارد و این می‌تواند زمینه تعامل و همکاری دو شهر باشد.
وی با بیان اینکه همدان از لحاظ فرهنگی و قدمت تاریخی از شهرهای مهم و با سابقه تمدن غنی در شهرهای ایران سرآمد است، اضافه کرد: همدان دارای مردمانی فرهیخته، دانا و عاشق اهل بیت(ع) است وجود اقوام مختلف در طول تاریخ در این کهن شهر نشان از اتحاد و همدلی مردمان این شهر دارد.

   شهرسازی، ساخت و سازها و خدمات شهری همدان قابل توجه است
وی اظهار کرد: شهرسازی، ساخت و سازها و خدمات شهری همدان قابل توجه است که در بازدید از نقاط مختلف این شهر تاریخی از پروژه‌های مدیریت شهری؛ این نتیجه حاصل شد که ارتباط و همکاری خوبی بین اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری همدان برای پیشبرد امور وجود دارد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان میزان مشارکت مردم در امور شهری و شهرسازی را یکی دیگر از نقاط قوت شهر همدان برشمرد و یادآور شد: با توجه به قدمت تاریخی شهر همدان و وجود جاذبه‌های گردشگری انتظار می‌رود بیشتر از حال در حوزه گردشگر این شهر و جذب گردشگر اقدامات صورت پذیرد.

   از تجربیات موفق همدان در حوزه فناوری اطلاعات استفاده خواهیم کرد
حجت‌الاسلام مجتهدی با اشاره به اقدامات شهرداری همدان در حوزه فناوری اطلاعات گفت: انتظار می‌رود از تجربیات موفق این شهر در حوزه امور شهری شهر زنجان نیز استفاده شود.
وی با اشاره به اجرای پروژه پیاده راه سازی شهر همدان در خیابان‌های اکباتان، بوعلی و میدان امام(ره) یادآور شد: در بازدید از این پیاده‌راه‌ها شاهد اقدامات خوب و ارزشمندی بودیم که علاوه بر زیبایی خاصی که این نقاط به شهر داده در کاهش ترافیک و آلودگی مؤثر بوده و تفرجگاهی برای شهروندان ایجاد کرده است.

   عنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام برازنده کهن شهر همدان است
وی ادامه داد: همچنین احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در این شهر و وجود فضای سبز پرتراکم بیانگر اهتمام ویژه مسؤولان شهر همدان به حوزه محیط زیست و طبیعت را نشان می‌دهد و عنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام برازنده این کهن شهر است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی شهر همدن افزود: توجه مدیریت شهری همدان به مشاهیر شاخص و نام گذاری معابر به نام این اشخاص و نیز وجود امامزادگان مختلف در این شهر، می‌تواند همدان را به عنوان قطب فرهنگی معرفی کند.
وی در نشستی با اعضای شورای شهر همدان در سالن جلسات صحن این شورا اظهار کرد: شهرداری ویترین نظام است و خدمات آن می‌تواند در رضایتمندی مردم بسیار تأثیرگذار باشد.
محمود مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست به تشریح فعالیت‌های این شورا و اقدامات صورت گرفته پرداخت و از همدلی و همکاری اعضای شورای شهر و تعامل خوب با مجموعه شهرداری سخن گفت.
به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، گفتنی است در این بازدید اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در راستای بهره‌گیری از تجربیات موفق شهرداری همدان در حوزه فناوری اطلاعات نشستی با اعضای شورای شهر همدان و رئیس و کارشناسان سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری داشتند و در این نشست رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری همدان به تشریح اقدامات این سازمان در حوزه‌های مختلف پرداخت.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: