صفحه 1 : خبر همدان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۱۰
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۴۹

امروز: ۱۰ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jun) 30

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان از برگزاری چهل برنامه و‌ جشن متنوع و باشکوه به مناسبت عید غدیر خبر داد.
به گزارش هگمتانه، به نقل از ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، سید مسعود حسینی بیان کرد: شهرداری همدان تلاش کرد تا لحظاتی شاد، پربار و به یادماندنی از این عید بزرگ در خاطر شهروندان بر جا بماند.
حسینی از برپایی 230 غرفه در پیاده راه‌های بوعلی و اکباتان و میدان امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: شهرداری همدان اقدمات و برنامه‌های لازم را برای برگزاری عید ولایت و امامت انجام داده بود. وی اظهار کرد: 40 برنامه‌ فرهنگی و شاد با محوریت برگزاری جشن و نورافشانی برای دهه امامت و ولایت در نظر گرفته شد که در نقاط مختلف و محلات شهر همدان برگزار شد.
وی با بیان اینکه شهرداری با سایر گروه‌های فرهنگی و مذهبی تلاش کرد تا عید غدیر به بهترین شکل ممکن برگزار شود افزود: برنامه‌ها و جشن‌ها بامشارکت مؤسسات فرهنگی _ مذهبی، هیأت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و فعالان فرهنگی برگزار گردید و شهرداری همدان هم با توجه به توان موجود، امکانات لازم را برای اجرای برنامه‌ها در اختیار مجریان برنامه قرار داد‌.
این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: شهرداری همدان اقدامات خوبی از جمله در اختیار قرار دادن مکان اجرای برنامه ها، تهیه اقلام پذیرایی، طراحی و چاپ بنر و پوستر، برپایی غرفه‌های نمایشگاهی، تهیه دستگاه صوت، نور، جایگاه اجرای برنامه‌ و صندلی برای برپایی مراسم جشن و تهیه و تدارک اقلام هدیه برای کودکان انجام داد.
حسینی به تشریح سایر برنامه‌های فرهنگی به مناسبت عید غدیر پرداخت و گفت: برگزاری برنامه رادیویی زنده جُنگ شادمانه به مدت شش روز در تالار قرآن، جشن بزرگ امامت و ولایت در سالن‌های ورزشی و‌ نقاط مختلف شهر همدان، آیین افتتاحیه رویداد ورزشی شهروند قهرمان، رویداد محیط زیستی مبادله طلا با طلا(پاک‌سازی رودخانه تاریک دره)، جشن بزرگ عید غدیر از پیاده راه بوعلی تا پیاده راه اکباتان، پیاده روی بزرگ خانوادگی از جمله ویژه برنامه‌ها‌ بودند.
شهردار همدان به سایر ویژه برنامه‌ها اشاره و تصریح کرد: برپایی غرفه‌های متنوع فرهنگی، هنری، مسابقه و سرگرمی به همراه اجرای نورافشانی، سرود، اجرای طنز و... در باغ موزه دفاع مقدس، باغ ایرانی، شهرک‌ها و محلات شهر، مسابقه کتاب‌خوانی خطبه غدیر، مسابقه دوچرخه سواری همگانی کوی شهید مدنی با نام در رکاب سیدعلی، جنگ عروسکی ساعد و سبا از برنامه‌های شاخص قربان تا غدیر در شهر همدان بودند که با سازماندهی مستقیم و مشارکت شهرداری همدان به اجرا در آمدند.
حسینی با اشاره به گستردگی برنامه‌ها در محلات شهر همدان عنوان کرد: بیش از صدهزار نفر از شهروندان همدانی به صورت مستقیم در مراسم و جشن‌های برپا شده حضور یافته و از محتوای ارائه شده بهره مند شده اند.
سید مسعود حسینی اولویت اول در اجرای عید غدیر را کودکان و خانواده دانست و افزود: در اجرای این برنامه‌ها محدودیتی در بهره مندی اقشار مختلف اعمال نشد و معتقدیم غدیرخم و برکات وجودی آقا امیرالمؤمنین علی(ع) متعلق به همه ارادتمندان و دوستداران ایشان است و خدمتگزاران مردم در شهرداری همدان تلاش کردند تا لحظاتی شاد، پربار و به یادماندنی از این عید بزرگ در خاطر شهروندان بر جا بماند.

 رجبی: برنامه رادیویی زنده جُنگ شادمانه به مدت 6 روز در تالار قرآن برگزار شد
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز از برگزاری 40 برنامه از عیدقربان تا غدیر خم در شهر همدان خبر داد و گفت: طی دهه امامت در نقاط مختلف شهر برنامه‌هایی با مشارکت مؤسسات فرهنگی _ مذهبی، هیأت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و فعالان فرهنگی برگزار شده و سازمان با توجه به توان موجود در اجرای هر کدام از برنامه‌ها اقداماتی را انجام داده است.
محمود رجبی به فراهم‌‌سازی و در اختیار قرار دادن مکان مناسب برای اجرای برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: در این راستا برنامه رادیویی زنده جُنگ شادمانه به مدت 6 روز در تالار قرآن برگزار شد.
وی به جشن بزرگ امامت و ولایت در سالن ورزشی کارگران همدان اشاره کرد و گفت: مسابقه کتاب‌خوانی خطبه غدیر در شهر همدان برگزار شد و استقبال خوبی از این برنامه صورت گرفت افزود: مسابقه دوچرخه‌سواری همگانی کوی شهید مدنی با نام "در رکاب سیدعلی" از دیگر برنامه‌های باشکوه عید غدیر است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: