صفحه 1 : خبر همدان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۱۰
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۴۹

امروز: ۱۰ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jun) 30

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: مرکز جدید نگهداری سگ‌های بلاصاحب در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در حال احداث است و تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش هگمتانه، بابک مهدی آزاد با اشاره به اینکه پس از دریافت گزارش از سوی شهروندان در سریع‌‌ترین زمان ممکن نسبت به جمع ‌آوری سگ ‌ها اقدام می‌ شود اظهار کرد: سگ‌های بلاصاحب به صورت روزانه از شهر جمع آوری شده و پس از انتقال به محل نگهداری موقت، روند عقیم سازی و کنترل جمعیت، نگهداری و تأمین غذای آنها انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این امر با همکاری شهرداری و گروه‌های مردم‌ نهاد همچنین سمن‌ها انجام می‌شود افزود: بر اساس آمار سامانه 137 رضایت شهروندان از اقدامات شهرداری در این باره بالای 95 درصد است.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با تأکید بر اینکه همدان یکی از پاک‌‌ترین ‌شهرهای ایران در خصوص وجود سگ‌های بلاصاحب در شهر است گفت: روزانه اتفاقات ناگواری در شهرهای دیگر رخ می‌دهد اما در شهر همدان طی چند سال گذشته مورد حادی وجود نداشته است.
وی همچنین ادامه داد: بیشتر آمار سگ‌ گزیدگی در همدان مربوط به نگهداری‌ حیوانات خانگی است و درصدی که به نام سگ‌های بلاصاحب ثبت می‌شود به دلیل وجود تنها یک مرکز پیشگیری از بیماری‌ها، مختص به شهر همدان نیست و شامل شهر همدان و حومه آن است.
مهدی آزاد خاطرنشان کرد: آمارهای دریافتی گویای این است که در بافت مرکزی شهر به تعداد اندک اما در حواشی شهر به علت نزدیکی به مناطق روستایی و کوهپایه‌ای شمار سگ‌های پرسه زن بیشتر است.
وی در ادامه با اشاره به ارتباط مستقیم غذا رسانی به سگ‌های بلاصاحب در شهر و میزان زاد و ولد این حیوانات گفت: طبق نظر کارشناسان، ارتباط مستقیمی بین نسبت غذا رسانی به سگ‌های بلاصاحب و افزایش زاد و ولد آنها وجود دارد به طوری که با غذا رسانی ازدیاد نسل سگ‌های بلاصاحب تشدید می‌شود.
به نقل از فارس، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با تأکید بر اینکه متأسفانه یکی از معضلات اساسی در خصوص افزایش جمعیت و کنترل جمعیت حیوانات بلاصاحب، غذادهی برخی شهروندان به آنهاست تصریح کرد: این امر معضلات بهداشتی و ایمنی برای شهروندان به همراه دارد و به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود از غذارسانی به حیوانات جدا خودداری کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: