صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۴۴

امروز: ۳ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jun) 23

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ورزش: جامعه ورزش استان همدان، مشارکت گسترده در انتخابات هشتم تیرماه امسال را پشتوانه محکم رئیس جمهور آینده برای رسیدگی به مطالبات گروه‌های مختلف مردم و رفع مسایل و مشکلات جامعه از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و ورزشکاران دانسته و برآن تأکید کردند.
استان همدان بیش از 95 ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف دارد که تعدادی از قهرمانان و نشان آوران این استان در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن دعوت مردم به حضور پرشور و حداکثری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حل مشکلات معیشتی، اشتغال، افزایش تعداد سالن‌های ورزشی مناطق شهری و روستایی برای دسترسی تمام سنین، عمل کردن به وعده‌های انتخاباتی و نگاه عادلانه در تخصیص اعتبار و توزیع جوایز میان تمام رشته‌ها را از مهمترین خواسته‌های جامعه ورزش این استان از رئیس جمهور آینده برشمردند.
رضا مخدومی از ورزشکاران همدانی رشته بولینگ و بیلیارد با اشاره به مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت کالاها در بازار که منجر به کاهش توان خرید مردم به‌ویژه قشر ضعیف شده است، از رئیس جمهور آینده خواست بهبود وضعیت معیشت مردم و اشتغال زایی برای جوانان را در اولویت برنامه‌های چهار ساله دولت خود قرار دهد.
وی مردمی بودن را ویژگی اصلی رئیس قوه مجریه دانست و گفت: رئیس جمهور مردمی با حضور در بطن جامعه و حس کردن مشکلات قشرهای ضعیف، بیشتر و بهتر می‌تواند برای ساماندهی شرایط اقتصادی کشور تصمیم‌گیری کند.
سعید پناه آباد از پیشکسوتان ورزش محلات نیز گفت: نونهالان، کودکان و نوجوان با استعداد زیادی به‌دلیل کمبود سالن ورزشی در مناطق شهری و روستایی با کمترین امکانات و شرایط نامناسب بهداشتی در زمین‌های خاکی بازی می‌کنند لذا مهمترین خواسته جامعه ورزشی از سکاندار بعدی قوه مجریه، توسعه فضاهای ورزشی متناسب با نیاز هر منطقه است.
حمید اسلامی از قهرمانان دو ومیدانی نیز عمل به وعده‌ها، درک مردم و کمک به حل مشکلات آنان بالاخص معضل بیکاری را از مهمترین ویژگی‌ یک رئیس جمهور موفق دانست و گفت: خیلی از قهرمانان با مشکل اشتغال دست و پنجه نرم می‌کنند و چه بسا باعث شده از ادامه فعالیت حرفه‌ای خود منصرف شوند.
میثم صفایی از قهرمانان سابق کشتی و مربی سازنده این ورزش نیز شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی و دینی هر ایرانی دانست و گفت: حضور پرشور ملت ایران پای صندوق‌های اخذ رای به معنی شکست توطئه‌ها و تبلیغات منفی دشمنان برای ایجاد موج ناامیدی در جامعه و بی‌فایده نشان دادن تأثیر آرای مردمی در تعیین سرنوشت کشور است.
وی افزود: هر نامزدی برای کسب آرای مردم در انتخابات وعده‌های زیادی می‌دهد که انتظار داریم بعد از نشستن بر صندلی ریاست جمهوری، عمل به وعده‌های خود را فراموش نکند.
وی علاوه بر عمل به وعده‌ها، همسویی با رهبری و برخورد عادلانه با تمام رشته‌های ورزشی را از دیگر ویژگی‌های یک رئیس جمهور موفق برشمرد و اظهار کرد: انتظار داریم علاوه بر توجه ویژه به اشتغال جوانان و ورزشکاران، در دولت آینده در تعیین میزان و توزیع جوایز میان ورزشکاران عادی و جانبازان و معلولان نشان آور در مسابقات ملی، بین المللی و جهانی نیز عادلانه برخورد شود.
مجید شاهسوند از قهرمانان جهانی پیوند اعضا نیز مهمترین دغدغه امروز مردم را مشکلات اقتصادی و معیشتی دانست و گفت: یک رئیس جمهور مردمی و با برنامه می‌تواند در دوران مسؤولیت خود مشکلات جامعه را حل و کشور را در مسیر شکوفایی سوق دهد.
وی افزود: جوانان به‌ویژه قشر ورزشکار از مشکل بیکاری رنج می‌برند زیرا اغلب بعد از چندین سال حضور در مسابقات و کسب نشان‌های رنگارنگ در عرصه رقابت‌های ملی و بین المللی، هیچ امیدی برای استخدام ندارند.
وی ادامه داد: نداشتن شغل و درآمد کافی باعث کاهش آمار ازدواج شده است لذا از رئیس جمهور آینده انتظار می‌رود برای استخدام جوانان به‌ویژه ورزشکاران چاره اندیشی کند.
فرهاد رضایی یکی از ورزشکاران با سابقه آمادگی جسمانی نیز گفت: ملت ایران با مشارکت پرشور خود در پای صندوق‌های رای انتخابات هشتم تیرماه و برگزیدن اصلح‌ برای سکانداری مسؤولیت قوه مجریه نقش مؤثری در جهت حل مشکلات کشور ایفا خواهند کرد.
وحید نجیمی از قهرمانان دو و میدانی نابینایان نیز حضور در انتخابات را وظیفه هر ایرانی دانست و از مردم خواست با مشارکت حداکثری خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بزنند.
وی با اشاره به مشقت یافتن شغل به‌ویژه برای ورزشکاران توانیاب و نابینا، از رئیس جمهور آینده خواست زمینه اشتغال ثابت ورزشکاران نشان آور در عرصه رقابت‌های ملی و بین المللی را فراهم کند.
همچنین مهدی محبی از مدیران موفق والیبال، مشکلات اقتصادی، بیکاری و کم‌توجهی به شایسته سالاری را از مهمترین مشکلات جامعه امروز برشمرد و گفت: کشور برای گذر از مشکلات فعلی و توسعه و پیشرفت بیشتر نیاز به رئیس جمهور مقتدر، سالم، مردمی و آگاه به مشکلات دارد.
وی از رئیس جمهور آینده خواست از همان ابتدای فعالیت دولت، اولویت را بر فراهم کردن زمینه اشتغال زایی نوجوانان قرار دهد تا در آینده مانند جوانان امروز با مشکلات ناشی از بیکاری درگیر نشوند.
محمدحسین سلطانی قهرمان سابق کشتی جام جهانی و مربی فعلی این ورزش نیز گفت: خیلی از ورزشکاران تیم ملی در رشته‌های مختلف با داشتن سابقه زیاد فعالیت ورزشی همچنان بیکار هستند و برای تأمین مخارج زندگی خود باید از خانواده‌هایشان کمک بگیرند.
وی از رئیس جمهور آینده خواست قدردان زحمات ورزشکارانی که بهترین سال‌های عمر خود را صرف افتخارآفرینی برای ایران اسلامی کردند، باشند و شرایط استخدام آنان را فراهم کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: