صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۴۴

امروز: ۳ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jun) 23

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخاب درست ما امنیت ملی و قوت و قوام کشور را تضمین می‌کند.
محمد مهدی مجذوبی در گفت‌وگو با خبرنگار هگمتانه، با بیان اینکه ایران کشوری با ساختار سیاسی جمهوری اسلامی است که اسلامیت آن مشخص است و ریشه در مبانی اعتقادی ما دارد اظهار کرد: مقام معظم رهبری حافظ این بعد از ساختار سیاسی کشور هستند، هرچند حافظ جمهوریت هم هستند اما در حوزه اسلامیت، قطعا ضمانت تحقق اسلامیت با وجود مقام عظمی ولایت و شخص ولی فقیه تضمین می‌شود.
وی با بیان اینکه در ساختار جمهوریت نقش مردم پررنگ است و مشارکت افراد در حوزه‌های مختلف به نوعی مقبولیت جهانی را برای نظام به ارمغان می‌آورد گفت: هرآنچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد آنگاه نهادهای قدرت جمهوریت و مشروعیت بیشتری می‌یابند و می‌توانند بهتر و با قوت و قدرت بیشتری به مطالبات پاسخ دهند و پاسخ به مطالبات را از مجاری قانونی در کشور پیش ببرند‌.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه زمانی که مشارکت مردم در انتخابات کم شود، دشمنان، معاندان و مخالفان این ظرفیت و امکان را پیدا می‌کنند که نهادهای قانونی ما را زیر سؤال ببرند و برخی از مطالبات را به کف خیابان بکشانند خاطرنشان کرد: وقتی مشارکت مردم در انتخابات بالا می‌رود، افرادی که انتخاب می‌شوند به ویژه رئیس جمهور با یک اعتبار ویژه در صحنه مدیریت کشور و در صحنه بین‌المللی ظاهر می‌شود و این می‌تواند برای ما بسیار نقطه قوتی باشد که کشور ایران در تمام ابعاد سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی با قوت و قدرت رو به جلو برود.
وی با اشاره به اینکه شهید آیت‌ا... رئیسی توصیف‌های خوب و متعددی داشتند که از جمله ولایی بودن، خستگی‌ناپذیر بودن، تلاش‌های مستمر و اخلاص ایشان است و در طول زمان نیز همه اینها مشخص شده است گفت: موضوع مورد تأکید آن است که شهید رئیسی از خود عبور کرده بود؛ شاید بعد از انقلاب رؤسای جمهوری که در زمان خود توانستند از خود عبور کنند، شهید رجایی و آیت‌ا... خامنه‌ای در کنار امام(ره) و شهید آیت‌ا... رئیسی در کنار مقام معظم رهبری بودند.
مجذوبی با اشاره به اینکه این افراد از خود عبور کردند و به تمام معنا در خدمت نظام، ولایت و مردم بودند که این کارشان، کار را برای نفرات بعدی به عنوان رئیس جمهور سخت می‌کند گفت: به نظر می‌طلبد ما در انتخابات به نحوی انتخاب کنیم که حداقل انتخاب ما نزدیک به چنین معیارها باشد که این باعث تضمین امنیت ملی و قوت و قوام بیشتر کشور می‌شود.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: