صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۴۴

امروز: ۳ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jun) 23

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: صبح پنجشنبه شورای اداری استان برگزار شد و امام جمعه همدان در این شورا تأکید کرد: داوطلبان ریاست جمهوری واقعیت‌های میدان را بدانند.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، نماینده ولی فقیه در استان همدان روز پنجشنبه در شورای اداری استان همدان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مسؤولیت در نظام اسلامی بسیار مشکل است گفت: در نظام اسلامی باید زمینه حضور افراد کارآمد و توانا برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم شود.
آیت‌الله حبیب الله شعبانی اظهار کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و در این فضا لازم است کسی که مسؤولیت می‌پذیرد توان مدیریت را هم داشته باشد.
وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته تلاش بسیاری انجام گرفته و لازم است خدمات دولت برای مردم بیان و تشریح شود افزود: یاد و خاطره شهید رئیسی را گرامی می‌داریم اگرچه مسؤولیت مسیری لغزنده است اما فرصتی است برای خدمت کردن به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنها.
شعبانی عنوان کرد: در نظام اسلامی باید زمینه حضور افراد کارآمد و توانا برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است اگر مسؤولی از کار یک مسلمان گره‌گشایی‌کند ثواب آن از 10 حج بیشتر است، در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات پرداخت و مطرح کرد: اگر فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود نحوه اداره کشور را بشناسد و واقعیت‌های میدان را بداند به راحتی پشت تلویزیون به مردم وعده نمی‌دهد، البته حالا وضع واقعی‌تر شده و تقریبا صحبت‌ها منطقی‌تر شده که این یک ارتقا است یعنی ما از فضای مناظرات 88 تا امروز با یک ارتقای سیاسی مواجه هستیم و نامزد‌ها منطقی‌تر گفت‌وگو می‌کنند.

 حاجی بابایی: امسال متعهدیم حرف بزرگی در رابطه با مسکن بزنیم
حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: مهمترین ویژگی شهید رئیسی اخلاق‌مداری بود از ایشان یک جمله سراغ ندارید که بد اخلاقی کرده باشد همیشه یک چهره متدین با اخلاق و خدوم داشت، ایشان به همدان نیز یک ارادت ویژه داشت و در هر جلسه‌ای وضعیت همدان‌ را جویا می‌شد وی از جنس شهید سلیمانی بود او نیز هیچ گاه اهل بداخلاق نبود.
وی با گرامیداشت یاد شهید امیر عبداللهیان و دیگر شهدای خدمت گفت: هیچ کس در طول تاریخ با اذیت کردن مردم بزرگ‌نشده است بلکه آنچه انسان را بزرگ‌ می‌کند خدمت به مردم است.
نماینده مردم همدان در مجلس با این توضیح که شهید سلیمانی یک انقلابی به تمام معنا بود و هر آنچه داشت فدای اسلام، انقلاب و مردم کرد ادامه داد: یک انتخابات پیش روی ماست که حضور مردم در آن در استحکام‌ و جایگاه نظام بسیار اثرگذار است پس همه باید تلاش کنیم با اخلاق، یک انتخابات پر شور مردمی را برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها از حضور پرشور مردم در انتخابات آینده خبر می‌دهند، به همین دلیل همه ما باید برای حفظ نظام کار کنیم تا شاهد یک انتخابات پر شور باشیم مطرح کرد: امسال سال خوبی برای کار هست و اولین بار است که مجلس در آستانه شروع کار خود باید وزرای دولت را انتخاب کند.
حاجی بابایی با این توضیح که یکی از مهمترین کارهایی که امسال مجلس انجام خواهد داد رای به کابینه رئیس جمهور جدید است که می‌تواند یک‌ تحول عظیم در ساختار کشور و نظام به وجود آورده و به کارها سرعت بخشد عنوان کرد: امسال مجلس با مصوبات خوب بودجه‌ای توانست 40 هزار میلیارد تومان به بودجه فرهنگی کشور اضافه کند که این امر سبب تحول بزرگی در کشور می‌شود.
وی بیان کرد: 4500 میلیارد تومان بودجه کنار گذاشته ایم تا دانش‌آموزان را با اجرای برنامه‌های مختلف از رویدادهای رخ داده در نظام آگاه کنیم چرا که متأسفانه ما نتوانستیم کارهایی که در نظام رخ داده را به مردم خودمان هم نشان دهیم.
نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من با 7 دوره نمایندگی وقتی داخل کارخانه‌ها می‌روم روحیه ام عوض می‌شود پس به جای اینکه 8 صبح تا 12 شب حرف‌هایی بزنیم که مردم بدشان می‌آید باید کاری کنیم که مردم با نشاط شوند.
وی با اشاره به اینکه 1500 میلیارد تومان به وزارت علوم داده ایم تا اساتید و دانشجویان را در قالب راهیان پیشرفت به مناطق مختلف کشور ببرند تا از موفقیت‌های کشور آگاه شوند گفت: هیچ کس امسال نمی‌تواند بگوید من این کار را نکردم چون پول نداشتم؛ برای همه موارد بودجه در نظر گرفته شده است و این بودجه هم بدون فشار به دولت تأمین شده است.
حاجی بابایی با بیان اینکه در استان نیز این نوید را می‌دهم که نمایندگان استان به اتفاق نمایندگان فعالی در مجلس بوده و در قسمت‌های مختلف نقش آفرین هستند مطرح کرد: نمایندگان این دوره همسو و هم جهت در همه ابعاد بوده و انصافا در مجلس نقش آفرینی می‌کنند. ما می‌خواهیم از این فرصت طلایی استفاده کنیم تا با همراهی مدیران کار انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه تلاش شبانه روزی آقای صوفی و استاندار بود که توانستند برای استان پرواز حج را بیاورند آن هم بدون آنکه پولی بدهند افزود: در فضای سیاسی نیز باید اینگونه باشیم یک انتخابات داشتیم که تمام شد و حالا هم همه نیروها باید کنار هم کار کنیم، همه برای ما عزیز هستند چه آنهایی که به ما رای دادند چه آنهایی که رای ندادند.
نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با این توضیح که انقلاب کرده ایم که با همدیگر در مردم امید ایجاد کنیم عنوان کرد: امسال متعهدیم حرف بزرگی در رابطه با مسکن بزنیم.
حاجی بابایی با بیان اینکه تلاش کنیم در انتخابات آینده آخرت خود را نفروشیم گفت: آدم‌ها گاهی از همان جایی ضربه می‌خورند که از آن مطمئن هستند، در عالم سیاست نیز همینگونه است گاهی فکر می‌کنیم ایمان ما از همه بیشتر است و درست از همین نقطه آسیب می‌بینیم.

 توسلی: مدیران به رشد متوازن استان توجه داشته و در توزیع عادلانه اعتبارات دقت کنند
فتح الله توسلی نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار کرد: در وزارت خارجه با شهید امیر عبداللهیان در حوزه عراق کار می‌کردیم و در بخش‌های مختلف همکار بودیم، پس از آن نیز ایشان مسؤولیت‌های بالاتری دریافت کردند، در واقع شهید امیرعبداللهیان فرد بسیار با اخلاقی بود کسی که در بحرین خدمات بسیاری برای شیعیان آنجا انجام داد، امیدوارم او و دیگر شهدای خدمت با شهدای کربلا محشور شوند.
نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از همه مدیران برای برگزاری انتخابات سالم در اسفندماه سال گذشته، عنوان کرد: انتخابات آینده نیز بدون نگرانی برگزار می‌شود و مردم با آن بلوغ سیاسی‌ای که دارند فردی را انتخاب خواهند که خدمت‌رسان مردم باشد.
وی با اشاره به نایب رئیسی حاجی بابایی در مجلس افزود: در استان همدان ظرفیت‌های بسیاری هست که اشخاص می‌توانند معاون وزیر، معاون قوه و غیره باشند پس ما باید نیروهای خود را رشد دهیم تا بتوانیم از ظرفیت آنها برای خدمت‌رسانی به استان استفاده کنیم.
توسلی با بیان اینکه در این دوره وحدت نظر خوبی داشته و مجمع نمایندگان خوبی خواهیم داشت، عنوان کرد: از مدیران می‌خواهم به رشد متوازن استان توجه داشته و در توزیع عادلانه اعتبارات دقت کنند تا رشد متوازن رخ دهد، البته برای این مساله هم قانون وجود دارد و هم سند بالادستی، که باید مورد توجه قرار گیرند.
نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به فرموده رهبر انقلاب هیچ برنامه‌ای نباید بدون پیوست عدالت باشد مطرح کرد: علاوه بر اینکه این مسأله در بحث گام دوم انقلاب دیده شده، در سند چشم انداز که نظام اسلامی به عنوان افق کشور، برای ما تعیین کرده است، بر مسأله توازن اعتبارات و غیره تأکیداتی وجود دارد.
توسلی بیان کرد: از مدیران استان می‌خواهم برای جذب اعتبارات از مرکز تلاش کنند منِ نماینده آن قدر وقت ندارم که همه کارها را پیگیری کنم اما شما می‌توانید این کار را انجام دهید. همچنین ما در بحث جذب اعتبارات و حتی جذب نیروی انسانی نیز عقب هستیم و این در حالی است که منابع دریافتی استان‌های دیگر بیشتر از ماست.
وی درباره اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز مطرح کرد: بسیاری از این اعتبارات در نظر گرفته شده محقق نشده است، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در پرداخت این اعتبارات کوتاهی می‌کنند که این مسأله باید پیگیری شود. در بخش وضعیت درآمدی استان نیز نگران هستم چرا که 98 درصد درآمد استان از محل مالیات تأمین می‌شود در حالی که برخی ادارات کل تکالیف خود را انجام نداده و درآمد تعیین شده را نداشته اند.
نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال برای اولین بار به ادارات و سازمان‌ها تنخواه داده شده است که باید از این فرصت استفاده کنند مطرح کرد: در پایان سال مالی هستیم و هنوز برخی ادارات از این ظرفیت استفاده نکرده اند به همین جهت درباره مدیران کلی که اعتباراتشان به خزانه باز گردد با وزارتخانه مربوطه صحبت خواهم کرد چرا که علاوه بر از دست دادن آن اعتبار، سازمان برنامه‌ و بودجه نیز دیگر قبول نمی‌کند به ما بودجه دهد چون می‌گوید ما توان جذب آن را نداریم.
توسلی با اشاره به اینکه از شما مدیران می‌خواهم به وضعیت آمارها هم توجه کنید ادامه داد: ما دخالتی در کار شما می‌کنیم اما از وظیفه نظارتی خود نیز استفاده می‌کنیم پس افرادی را به عنوان مدیر انتخاب کنید که بتوانند شبانه روز مانند شهید رئیسی تلاش کرده و به مردم خدمت‌رسانی کنند.

 آریایی نژاد: در بحث مسکن در ملایر عقب هستیم
احمد آریایی نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این شورا با ابراز گلایه از اینکه در بحث مسکن در ملایر عقب هستیم و این برای جوان‌ها ایجاد مشکل کرده است که باید پیگیری شود عنوان کرد: باید به موضوع اعلام خبر پیش از اقدام توجه کرد یعنی اطلاع رسانی باید به نحوی باشد که سبب ایجاد امید واهی در جامعه نشود.
نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با تشریح جایگاه و نتایج شهادت در جامعه عنوان کرد: امروز پرچم‌های فلسطین، تصاویر شهدای غزه در اروپا و آمریکا پخش شده و از مظلوم دفاع می‌شود چرا که خون و شهادت قوی‌ترین رسانه است که جایگزینی ندارد پس جهاد و شهادت باید در ما ادامه یابد تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
وی بیان کرد: شهید رئیسی از وقتی مسؤولیت گرفت به دنبال خدمت کردن بدون منت و بی سر و صدا به مردم بود.
آریایی نژاد با تأکید بر وحدت میان افراد در عین داشتن نظرات مختلف و متضاد عنوان کرد: باید حتی اگر درباره موضوعی چالشی با یکدیگر داریم در آرامش حرف‌ها را منتقل کنیم چرا که اگر کسی با ما اختلاف نظر داشت این کار وی به معنای تفرقه نیست.
وی با بیان ویژگی‌های شهید جمهور رئیسی با این توضیح که باید دنبال این باشیم که فرد منتخب در انتخابات ریاست جمهوری فردی اشبه به رئیس جمهور شهید باشد ادامه داد: برای پیشرفت باید به نکاتی که نماینده رهبر انقلاب در استان می‌گوید توجه کرده و به آنها عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه در بحث اجرایی نیز از مدیران انتظار داریم تا وقتی بر مسند مسؤولیت هستند برای خدمت به مردم با هم همکاری کنند گفت: علاوه بر این خواستار شفافیت در کارها هم هستم، وقتی از عدالت حرف می‌زنیم باید بدانیم مردم عملکرد ما را می‌بینند پس عدالت، شفافیت، تسهیل و تسریع در کارها توقعی است که از مسؤولان داریم.
آریایی نژاد با بیان اینکه وقتی دولت، استاندار را رئیس جمهور استان می‌داند چرا با احتیاط و دست به عصا پیش برویم عنوان کرد: در بحث مهاجرت نخبگان به مسأله مهاجرت پزشکان هم رسیده‌ایم پس برای رفع این مشکل باید برای آنها برنامه داشته باشیم، باید جوانان را وارد عرصه کرده و از ظرفیت دانش بنیان‌ها نیز غافل نشویم.

  استاندار همدان: دولت مردمی سیزدهم منشأ خدمات ارزشمند در کشور
علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان هم اظهار کرد: آنچه مایه مباهات هست این است که دولت مردمی سیزدهم توانست منشأ خدمات ارزشمندی در کشور باشد آن‌هم به رغم‌ مشکلات بسیاری که وجود داشت.
وی با این توضیح که رئیس جمهور رئیسی منشأ اثرات و خیرات بسیاری شده و راه خدمت گزاری را برای کسانی که می‌خواهند این راه را ادامه دهند، باز کرد افزود: کار اجرایی بسیار سخت است اما در کشور و در استان توانستیم با کمک‌ رئیس جمهور شهید اقدامات ارزشمندی را انجام دهیم.
استاندار همدان با بیان اینکه میزان اعتبارات و مصوبات سفر رئیس جمهور به استان14 هزار میلیارد تومان بود که از این مقدار 7 همت معادل 55 درصد محقق شده است اضافه کرد: تلاش کردیم در سفر رئیس جمهور عدد ارائه شده برای پروژه ها، عدد معناداری باشد از این رو علاوه بر اینکه برای پروژه‌های بلاتکلیف دو دهه قبل اعتبار در نظر گرفته شد، برای پروژه آب‌رسانی، سدها، راه آهن، ایستگاه راه آهن، نهضت ملی مسکن، بیمارستان اکباتان و غیره نیز اعتباراتی در نظر گرفته شد.
قاسمی فرزاد بیان کرد: دولت وقتی کار را شروع کرد پس از یک سال درگیر یک فتنه بزرگ شد که تلاش شد به شیوه درستی مدیریتی شود تا کمترین آسیب به مردم وارد شود، همچنین باید از همراهی همه مدیران و نمایندگان مجلس تشکر کنم که در دوران سخت، دولت را کمک‌ کردند.
وی با بیان اینکه در مجموع دولت مردمی و آیت‌ا... رئیسی توانست خدمات ارزشمندی را ارائه دهد و ما وظیفه داریم تا آخرین لحظه که مسؤولیت بر عهده ماست خدمت گزار باشیم گفت: همان طور که نمایندگان انتظار تسریع در کارها را دارند ما هم انتظار رفع موانع قانونی در انجام کارها را داریم، یکسری آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های دست و پا گیر هست که مدیران اجرایی را از حرکت تند باز می‌دارد که باید با کمک نمایندگان بر طرف شود.
وی بیان کرد: ما باید با همراهی و همدلی کارها را پیش ببریم، توقع و نگاه آرمانی می‌تواند سبب کندی کارها شود، مشکلات و موانع بسیار است پس باید با کمک هم آنها را برطرف کنیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: