صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۴۴

امروز: ۳ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jun) 23

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: صادرات محصولات گلخانه‌ای استان در دولت سیزدهم نسبت به دوره 20 ساله قبل 20 برابر رشد داشته است.
به گزارش هگمتانه، حجت‌الله شهبازی اظهار کرد: صادرات محصولات گلخانه‌ای طی سال‌های 1380 تا 1399، یک دوره 20 ساله، 3 هزار تن بوده در حالی که در سال‌های 1400 تا 1402 بیش از 61 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای از استان صادر شده است.
وی با بیان اینکه محصولات صادراتی استان در بخش گلخانه‌ها شامل گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای رنگی و خیار است افزود: محصولات صادراتی شامل 70 درصد گوجه‌فرنگی، 25 درصد فلفل دلمه‌ای رنگی و پنج درصد خیار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه مقاصد صادراتی محصولات گلخانه شامل، روسیه، عمان، قطر، افغانستان، ارمنستان و عراق است تصریح کرد: صادرات محصولات گلخانه‌ای به دلیل ارزآوری سبب افزایش درآمد گلخانه داران شده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه مقاصد صادراتی محصولات گلخانه شامل، روسیه، عمان، قطر، افغانستان، ارمنستان و عراق است تصریح کرد: صادرات محصولات گلخانه‌ای به دلیل ارزآوری سبب افزایش درآمد گلخانه داران شده است.شهبازی با اشاره به اینکه توجیه طرح‌های گلخانه‌ای و تمایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به گذشته افزایش یافته است گفت: درحال حاضر بیش از 140 هکتار پرونده احداث گلخانه وجود دارد که با ابلاغ تسهیلات گلخانه‌ای وارد مسیر احداث خواهند شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: متوسط توسعه سالیانه گلخانه‌های استان همدان در دولت سیزدهم در مقایسه با دوره 20 ساله قبل بیش از 250 درصد رشد داشته است.
شهبازی اظهار کرد: طی سال‌های 1380 تا 1399، در یک دوره 20 ساله، به طور متوسط سالیانه 8.8 هکتار گلخانه در استان ایجاد شده در حالی که در دولت سیزدهم طی سال‌های 1400 تا 1402، به طور متوسط سالیانه 31 هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است.
وی یادآوری کرد: تا پایان سال 1402، 269 هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است و شهرستان همدان با 62 هکتار، کبودراهنگ با 44 هکتار و رزن با 37 هکتار رتبه اول تا سوم استان در ایجاد گلخانه‌ها را کسب کرده اند.
به نقل از ایرنا، 141 هکتار شهرک گلخانه‌ای استان همدان در قالب 9 شهرک آماده و در حال بهره‌برداری همچنین 2 شهرک خصوصی به مساحت 55 هکتار در حال بهره‌برداری است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: