صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۳
تیر
۱۴۰۳

شماره
۵۶۴۴

امروز: ۳ (تیر) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Sunday 2024 (Jun) 23

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از پیگیری ثبت جهانی گشنیز این شهرستان خبر داد و گفت‌: امسال 5 هزار هکتار از مزارع به این کشت اختصاص یافته است.
به گزارش هگمتانه، توکل آبشناس اظهار کرد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 10 طرح با 41 میلیارد و 400 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: مهمترین طرح‌های قابل افتتاح شامل توسعه مرغداری از 20 هزار قطعه جوجه به 50 هزار قطعه، کارگاه تولید میوه خشک‌کنی و گلخانه است که افتتاح آنها برای 81 نفر به صورت مستقیم و 211 به طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه شهرستان نهاوند در زمینه جوجه‌ریزی رکورد سال گذشته را شکست اضافه کرد: امسال یک‌میلیون قطعه جوجه ریزی در نهاوند انجام شده که تا پایان سال قرار است این رقم به 4 میلیون قطعه افزایش یابد و بر این اساس 10 هزار تن گوشت مرغ تولید خواهد شد.
وی از اختصاص 64 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی خبر داد و افزود: امسال 30 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون برای ادوات دنباله‌بندها و 34 میلیارد تومان نیز برای بخش آب و خاک و بتونی کردن انهار اختصاص یافته که می‌تواند بخشی از پرت آب را جبران کند‌.
آبشناس با بیان اینکه سیاست راهبردی جهاد کشاورزی ترویج کشت‌ کم‌آب‌بر است افزود: سهمیه ما در سال زراعی جاری کشت 650 هکتار گوجه‌فرنگی، 300 هکتار خیار و 2 هزار و 600 هکتار چغندرقند است که بر اساس این میزان سطح زیر کشت، خدمات لازم را به کشاورزان ارائه می‌دهیم.
به نقل از فارس، وی از پیگیری ثبت جهانی گشنیز نهاوند خبر داد و گفت‌: نهاوند با توجه به آب و هوای مساعد بیشترین میزان محصول گشنیز را در کشور تولید می‌کند و امسال 5 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به این کشت اختصاص یافته است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: