صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه ورزش: باشگاه شهرداری همدان با زیرساخت‌های مناسب و کامل همواره از باشگاه‌های سازنده در تیم‌های پایه بوده است.
مدیران باشگاه در فصول اخیر رویکرد ویژه‌ای به استفاده از بازیکنان جوان داشته اند و اغلب بازیکنانی که برای این باشگاه به میدان رفتند، بازیکنان جوان بودند.
امیرحسین سوری، محمد صابری زاده، امیرحسین پورقاسمی و مهدی خلج بازیکنان جوانی بودند که به کرات در ترکیب این تیم در فصول گذشته که شهرداری در لیگ یک و 2 کشور سهمیه داشت، به میدان رفتند و عمدتا هم عملکرد قابل دفاعی داشتند و حتی برخی از آنها در زمره ستاره‌های این تیم قرار گرفتند.
در میان این برخی بازیکنان نظیر پورقاسمی و سوری جزو نفراتی بودند که از تیم‌های پایه شهرداری به جمع بزرگان راه یافته بودند تا این تیم در آخرین حضورش در لیگ یک با استفاده از ترکیب تقریبا بومی که اغلب حاصل آکادمی این باشگاه بودند، از دیگر تیم‌های مطرح لیگ یک نظیر سایپا تهران پیشی گرفته باشد.
در این سال‌ها کارخانه بازیکن سازی شهرداری با زحمات مربیان بی ادعا به اوج رسید به طوری که اکنون بدون شک بهترین آکادمی فوتبال را حتی در غرب کشور دارا است.
مربیانی نظیر هادی گل محمدی، علی فرخی مهر، محمدرضا کیانی، مجید لطیفی بسیاری دیگر از مربیان که زحمات خالصانه‌ای در چند سال اخیر داشته و برخی از آنها همچنان همکاری می‌کنند.
باشگاه شهرداری همدان همواره از باشگاه‌های سازنده در تیم‌های پایه بوده و چنین به نظر می‌رسد که با تقویت زیرساخت‌ها که امروزه از سوی منطقه یک شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان از جمله نصب چمن مصنوعی شاهد هستیم، به بار سازندگی این باشگاه در تیم‌های پایه افزوده شود.
نسل دهه 80 و 90 این باشگاه که خیلی‌ها آن را نسل طلایی همه تاریخ باشگاه شهرداری می‌دانند و در فوتبال کشور درخشیدند، عمدتا محصول تیم‌های پایه بودند.
تیم‌های پایه باشگاه شهرداری پس از آن هم همواره تغذیه کننده تیم بزرگسالان این باشگاه بودند و در طول همه این سال‌ها بازیکنان فراوانی در نسل‌های مختلف محصول تیم‌های پایه سازنده این باشگاه بودند.
ناگفته پیداست که موفقیت هر مجموعه‌ای در هر زمینه‌ای مرهون برنامه‌ها و راهبردهای مدیریت آن مجموعه است.
آکادمی شهرداری با برنامه‌ریزی اصولی و برخورداری از مربیان با دانش و تجربه تقریبا در همه سطوح چنان موفقیت‌هایی را رقم زدند که به جرات می‌توان گفت در سطح استان همدان بی نظیر هستند.
به هرروی امروزه توقع فوتبال استان همدان پس از زیرساخت‌های جدید نظیر چمن مصنوعی، بازسازی سالن بدنسازی، استخر و سالن چند منظوره بالارفته و انتظار فتح قله‌های بالاتری همچون صعود به لیگ‌های مهم در رده‌های سنی پایه در دل و جان مردم فوتبال دوست همدان شکل گرفته و این مسؤولیت تیم شهرداری را دو چندان می‌سازد.
الگوی آکادمی شهرداری همدان با سرمایه‌گذاری بلند مدت و مناسب بر روی تمامی رده‌های فوتبال کشور به الگویی موفق برای سایر باشگاه‌ها و تیم‌های استان مبدل شده است.

 استقبال بی نظیر از مدرسه فوتبال شهرداری
معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: امسال نیز همانند سال قبل استقبال از مدرسه فوتبال شهرداری همدان بی‌نظیر است.
هادی بلوری با اشاره به مدرسه فوتبال شهرداری همدان اظهار کرد: امکانات باشگاه شهرداری همدان در غرب کشور کم‌نظیر بوده به همین دلیل استقبال خانواده‌های همدانی از مدرسه فوتبال شهرداری همدان بسیار خوب است.
وی با اشاره به امکانات بی‌نظیر باشگاه شهرداری همدان بیان کرد: وجود استخر، سالن مجهز بدنسازی، سالن ورزشی و چمن مصنوعی باعث شده تا آکادمی باشگاه شهرداری همدان در غرب کشور به عنوان یکی بی‌نظیرترین آکادمی‌ها باشد.
معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: تمام تلاش ما این است تا با بهره بردن از بهترین امکانات و بهترین مربیان استان شرایط ایده‌آلی را برای شهروندان همدانی فراهم کنیم‌.
وی افزود: مدرسه فوتبال شهرداری همدان با بهترین امکانات و طبق قوانین و تعرفه رسمی هیأت فوتبال استان همدان آماده ارائه بهترین خدمات به فرزندان شهروندان همدانی است.

   زیرساخت مناسب و مربیان کاربلد دلیل گرایش خانواده ها
ورزش فوتبال به عنوان پدیده‌ای اجتماعی، پر طرفدار‌ترین مقوله اجتماعی است و از نگاه کار کردی دارای وجوه مثبت فراوانی است. سلامت جسم و روان، طول عمر و عقل سالم از کارکردهای مثبت و آشکار این ورزش پر مخاطب می‌باشد.
در دوران ابتدایی، بچه‌ها نیاز به حرکات بیشتری دارند و کاملاً غیر منطقی و غیر طبیعی است که یک دانش‌آموز دبستانی در تمام مدت روز بی حرکت بماند و انرژی خود را تخلیه نکند.
حتی متخصصان علوم پزشکی معتقدند که فعالیت‌های ورزشی باعث می‌گردد دانش‌آموزان در دروس خود بهتر ظاهر شده و به موفقیت‌های بیشتری نائل شوند.
والدین نیز نقش زیادی در این زمینه دارند و باید به منظور ترغیب بیشتر فرزندان خود به ورزش کردن تهییج شوند و خود نیز به عنوان یک الگوی بسیار مناسب به فعالیت‌های ورزشی بپردازند. واضح است که اگر والدین فعال باشند، فرزندان آنها نیز فعال خواهند بود.
تشویق فرزندان به ورزش می‌تواند عادت‌های مناسبی در آنها ایجاد و سلامتی آنان را در طول دوران زندگی تضمین کند.
از این رو اغلب خانواده‌های همدانی باشگاه شهرداری را برای فعالیت فوتبال فرزندان خود انتخاب می‌کنند. فوتبال نزد آنها از علاقه بسیار برخوردار است و همین مساله سبب شده تا باشگاه شهرداری در تیر رس قرار بگیرد.
بسیاری از خانواده‌ها در گفت وگو باخبرنگار هگمتانه، دلیل انتخاب باشگاه شهرداری برای ثبت نام فرزند خود را زیرساخت‌های مناسب و به کارگیری مربیان کاربلد عنوان می‌کنند.
مهدی زارعی یکی از والدین فوتبالیست‌های حاضر در باشگاه شهرداری همدان می‌گوید: از سال‌ها قبل 2 فرزندم را در این باشگاه ثبت نام کرده ام و بسیار راضی هستم.
وی افزود: مربیان باشگاه شهرداری واقعا از افراد کاربلد و موفق هستند به خصوص اینکه امسال هادی گل محمدی از مربیان مطرح فوتبال همدان مدیریت آکادمی را عهده دار شده و قطعا سطح کیفی آموزش‌ها نیز ارتقا می‌یابد.
وی بیان کرد: از حضور فرزندانم در مدرسه فوتبال شهرداری بسیار راضی هستم و می‌خواهم این روند آموزشی و پیشرفت در فوتبال را ادامه بدهند.
سمیرا علی بیگی یکی دیگر از والدین فوتبالیست‌های شهرداری همدان نیز گفت: فرزندم با عضویت در فوتبال شهرداری رشد قابل توجهی داشته و نشان از آموزش‌های خوب مربیان دارد.
وی اضافه کرد: 2 سال در این باشگاه فرزندم را نام نویسی می‌کنم و از عملکرد مدیریت و مربیان بسیار راضی هستم.
علی بیگی ادامه داد: این باشگاه به خوبی مباحث فنی، علمی و حتی اخلاقی را به بازیکنان آموزش می‌دهد و تغییرات را در فرزندم می‌بینم.
**** ثبت نام 600 نوآموز در مدرسه فوتبال شهرداری
شهرداری همدان امسال برای سپردن مدیریت آکادمی فوتبال شهرداری با هادی گل محمدی به توافق رسید.
مربی نام آشنا و پرآوازه فوتبال همدان، فردی که در هر تیمی مربیگری کرده، موفقیت‌های تکرار نشدنی را به ثبت رسانده است.
امسال ثبت نام از نوآموزان به قدری با استقبال بی نظیر والدین مواجه بود که کلاس‌های فوق العاده نیز در دستور کار مدیریت باشگاه قرار گرفت.
معاون ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در این باره گفت: 24 کلاس آموزشی مدارس فوتبال امسال تشکیل شده است که در هر کلاس 25 بازیکن آموزش می‌بینند.
هادی بلوری افزود: حداقل از 13 مربی کاربلد و دارای سوابق موفق مربیگری در این کلاس‌ها استفاده خواهیم کرد ضمن اینکه مربیان کارآموز نیز در کنار آنها قرار می‌گیرند.
وی رده‌های سنی مدارس فوتبال را زیر 13،12،11،10،9 و هشت سال عنوان کرد و افزود: استقبال بی نظیر از مدارس فوتبال شهرداری نشان از کیفیت کار مربیان ما است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: