صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: فرماندار اسدآباد گفت: چهار هزار و 219 متقاضی برای دریافت زمین رایگان مربوط به قانون جوانی جمعیت در این شهرستان نام‌نویسی کردند که باید زمین مورد نیاز این افراد را تأمین کنیم.
به گزارش هگمتانه، حسین علی شرکایی روز شنبه افزود: شرایط این افراد متقاضی بررسی می‌شود و با توجه به اولویت بندی زمین مورد نیاز به واجدان شرایط واگذار خواهد شد.
وی اظهار کرد: مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از بیست و چهارم مهرماه 1400 (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد و همچنین خانواده‌های دارای چهار فرزند کمتر از 20 سال در صورت واجد شرایط بودن، زمین رایگان تعلق می‌گیرد.
شرکایی تصریح کرد: همچنین نزدیک به 9 هزار و 700 نفر متقاضی مسکن اسدآباد در سامانه نهضت ملی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار و 566 نفر واجد شرایط هستند که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان به عنوان کارگزار اجرای طرح تشکیل پرونده داده‌اند.
وی بیان کرد: 14هکتار زمین نیز در محدوده شهرک فرهنگیان اسدآباد برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است که مشکلات آن بر طرف شده و شرکت تعاونی در حال ثبت نام 600 نفر متقاضیان مسکن است.
شرکایی تأکید کرد: مراحل صدور سند مالکیت تک برگ برای این اراضی تملک شده، باید توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شود.
فرماندار اسدآباد اضافه کرد: تاکنون برای حدود هزار نفر زمین تأمین شده است و بر اساس بخشنامه ارسالی از وزارتخانه، پیامک برای متقاضیان باید بر اساس بعد خانوار (تعداد اعضای خانوار) ارسال شود که هم اکنون برای خانوارهای پرجمعیت متقاضی پیامک ارسال شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای یک هزار و 480 متقاضی مسکن ملی در محدوده اراضی 14 هکتاری پیامک صادر شده است و 867 نفر وجه اولیه را به حساب واریز کرده‌اند و 71 قطعه زمین هرکدام برای هر هشت متقاضی تقسیم بندی شده است.
فرماندار اسدآباد تأکید کرد: 213 نفر از متقاضیان مسکن ملی هنوز وجه اولیه را تأمین نکرده اند و تا 17 خرداد برای واریز وجه به حساب به آن‌ها مهلت داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در شهر آجین نیز 40 متقاضی مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی نام نویسی کرده‌اند که سه نفر از این متقاضیان با واریز وجه مورد نیاز زمین را دریافت کرده‌اند.
به نقل از ایرنا، فرماندار اسدآباد ادامه داد: در شهر پالیز نیز 50 نفر متقاضی مسکن ملی داشتیم که 15 نفر تأیید نهایی شدند و از این تعداد سه متقاضی با واریز وجه زمین مورد نیاز را تحویل گرفتند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: