صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه شهرستان: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در رابطه با اهمیت تبادل با کشور مغولستان، اظهار کرد: در ماه آینده کشتار گوشت مغولستان آغاز می‌شود که به ازای واردات 1000 تن گوشت قرمز از این کشور، 700 تن ماهی قزل‌آلا بسته‌بندی شده و فرآوری شده و در وزن مناسب صادر می‌شود.
به گزارش هگمتانه، احمد بختیاری از افزایش 7500تنی آبزیان شامل ماهی‌های گرمابی، سردابی، زالو طبی و ماهی زینتی در این استان خبرداد.
وی اظهار کرد: تولید ماهیان سردابی شش هزار تن، ماهیان گرمابی 900 تن و ماهیان زینتی و زالوی طبی پنج میلیون و 300 هزار قطعه است، همچنین حدود پانزده سر کروکدیل در ملایر وجود دارد.
این مسؤول با اشاره به رشد صنعت آبزی‌پروری در استان همدان، بیان کرد: طبق برنامه هفتم، تولید آبزیان استان همدان شامل ماهیان خوراکی گرمابی و سردابی، زالوطبی و ماهیان زینتی از پنج میلیون و300 به پنج میلیون و 600 هزار قطعه بچه ماهی رسیده است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طبق برنامه هفتم توسعه، امسال هفت هزار و 500 تن انواع ماهیان خوراکی شامل گرمابی و سردابی، زالو طبی و ماهی زینتی تولید شود.
وی با بیان اینکه 13واحد مرکز تولید بچه ماهی و 535 استخر پرورش ماهی در استان وجود دارد، افزود: سال گذشته تولید بچه ماهی قزل‌آلا در استان 22.2 میلیون بوده است که به 25.5 میلیون ارتقا می‌یابد.
بختیاری با بیان اینکه 535 واحد آبزی پروری در استان وجود دارد که230 واحد گرمابی و 220 واحدسردابی بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین 70واحد پرورش زالوطبی و 533 واحد تولید انواع ماهیان زینتی در استان همدان فعال بوده است.
وی در رابطه با اهمیت تبادل با کشور مغولستان، اظهار کرد: در ماه آینده کشتار گوشت مغولستان آغاز می‌شود که به ازای واردات 1000 تن گوشت قرمز از این کشور، 700 تن ماهی قزل‌آلا بسته‌بندی شده و فرآوری شده و در وزن مناسب صادر می‌شود.
این مسؤول با تأکید بر افزایش تولیدات و طرح جهش 60 درصدی تولیدات، تصریح کرد: برای اجرای طرح ابتدا زیر ساخت آن شامل 400 استخر اضافه می‌شود و تولیدات از 6900 تن به 11 هزار و 200 تن ارتقا می‌یابد.
بختیاری با اشاره به تأثیرات مخرب قطع برق بر روی محیط‌های پرورش ماهی، گفت: تلفات، کم انگیزه شدن و پایین آمدن رهاسازی از اثرات قطع برق است که متأسفانه در همدان حدود پنج ساعت قطع برق داریم و در استخرهای دو منظوره که با چاه کار می‌کنند پرورش ماهیان سردابی با مشکل روبه‌رو می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت صحیح اداره برق برای جلوگیری از ضرر و زیان‌ تولیدکنندگان ماهی در استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم باهمکاری اداره برق، امسال قطع برق نداشته باشیم و قطعی برق، در ساعت خاصی که فشار استخر پایین است صورت بگیرد تا روند تولید و افزایش آن که یکی از مهم‌ترین مسائل است با چالش روبه‌رو نشود.
به نقل از ایسنا، این مسؤول بابیان اینکه سرانه مصرف در کل استان 9.8 کیلوگرم و در کشور 5.13 کیلوگرم است که با سرانه دنیا 24 کیلوگرم فاصله داریم، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه مصرف ماهی در استان پنج کیلو از سرانه مصرف ماهی کشور کمتر است، جشنواره‌ها و کلاس‌های آموزش طبخ آبزیان در استان برگزار شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: