صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : شهرستان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۱۶

امروز: ۲۸ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (May) 17

عناوین صفحه




هگمتانه، گروه خبر همدان: توسط شهرداری منطقه چهار عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان با اعتبار 10 میلیارد تومان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، عملیات احداث پیاده‌راه باباطاهر با حضور سید مسعود حسینی شهردار همدان؛ محمود مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان؛ مرتضی کرباسیان رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر؛ اکبر کاووسی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر؛ مهدی نجفی فرمانده انتظامی شهرستان همدان؛ علی طهماسبیان مدیر منطقه چهار شهرداری و اساتید دانشگاه و مردم همدان آغاز شد.
شهردار همدان روز گذشته در این آیین اظهار کرد: در شهر همدان خیابان‌های شش‌گانه میدان مرکزی به پیاده‌راه تبدیل می‌شوند اگرچه اجرای آنها نیاز به مطالعات دارد.
سید مسعود حسینی بیان کرد: طبق بازخوردهایی که از انجام پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی داشتیم تصمیم گرفتیم ارزیابی تأثیرات اجتماعی را در اجرای پروژه پیاده‌راه باباطاهر با محوریت دانشگاه بوعلی و دکتر سجادزاده آغاز کنیم و قدردان زحمات آنها هستیم که شهرداری را یاری می‌دهند.
وی ادامه داد: نظرات کسبه، ساکنان و بهره‌برداران این خیابان مورد توجه قرار خواهد گرفت و بقیه پروژه‌ها نیز بعد از انجام این پروژه به این منوال پیش خواهد رفت.
شهردار همدان با بیان اینکه یکی از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور پیاده‌راه‌های همدان است که اجرا می‌شوند عنوان کرد: امسال با اقداماتی که شهرداری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و بودجه‌ عمرانی که در این حوزه مصوب شده از جمله جداره‌سازی‌هایی در میدان امام(ره) آغاز می‌شود که شهر را برای حضور گردشگران زیبا خواهد کرد.
وی با اشاره به جداره‌سازی در پیاده راه‌های بوعلی و اکباتان و نیز عملیات عمرانی میدان امام(ره) که آغاز شده است خاطرنشان کرد: امسال 300 میلیارد تومان در حوزه گردشگری شهرداری لحاظ شده و امیدواریم آنچه نیاز شهر همدان بوده در این زمینه اجرایی شود.
وی با بیان اینکه هدف ما توسعه گردشگری در شهر همدان است گفت: پروژه‌های خوبی آغاز شده و بخش‌هایی کلنگ‌زنی شده و بهره‌برداری پروژه‌هایی را در برنامه خواهیم داشت تا مردم همدان از آنها منتفع شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز ضمن تبریک سالروز تشکیل شوراهای اسلامی در کشور اظهار کرد: مردم با انتخاب اعضای شورای شهر وکلای خود را برای نظارت بر آنچه که شهرداری انجام دهد و بر عملکرد این سازمان، انتخاب کردند و شوراها سیاست‌ها را به شهرداری ابلاغ می‌کنند و نظارت دارند تا طرح‌ها اجرایی شود.

  پیگیریم مردم همدان بهترین بهره را از پیاده‌راه‌ها داشته باشند
محمود مسگریان با بیان اینکه اهم پروژه‌های شهری در بودجه سالانه شهرداری از سوی شوراها تصویب می‌شود که یکی از آنها پیاده‌راه سازی‌ها بوده است گفت: سال‌ها پیش پیاده‌راه‌سازی در شهر همدان آغاز شده و با توجه به اجرای پیاده‌راه بوعلی و اکباتان، به دنبال این هستیم مردم بهترین بهره را از این پیاده‌راه‌ها داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در اجرای پیاده‌راه باباطاهر مسیری برای وسایل نقلیه عمومی فراهم و از لحاظ بصری نیز به بهترین و زیباترین شکل اجرایی شود.
وی با قدردانی از اقدام شهرداری منطقه چهار گفت: امسال به همت مدیر این منطقه در این منطقه چندین پروژه آغاز شده و شهردار همدان نیز در انجام پروژه‌ها با توجه به بودجه‌ای که تعریف شده اهتمام دارد که قدردان هستیم.
مسگریان گفت: اعضای شورای شهر همدان نیز نظارت خواهند داشت تا اجرای این پروژه‌ها بیشترین رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

  آغاز پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر با اعتبار10 میلیارد تومان
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان نیز از آغاز عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان با اعتبار 10 میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه به طول 80 متر و عرض 35 متر اجرایی می‌شود.
طهماسبیان با اشاره به اینکه این پروژه با تأکید اعضای شورای شهر و شهردار همدان در دستور کار قرار گفت گفت: مرحله اول این طرح اجرایی می‌شود و امیدواریم با تلاش همکاران بتوانیم در 80 روز آن را به اتمام برسانیم.
وی خواستار همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان همچون برق و گاز در اجرای این پروژه شد و افزود: تحقیقات لازم در انجام این پیاده‌راه توسط دانشگاه بوعلی با مدیریت دکتر سجادزاده انجام شد تا این پروژه‌ اجرایی شود و قدردان زحمات هستیم.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان اجرای پیاده‌راه باباطاهر را در بالا بردن ظرفیت گردشگری شهر مهم عنوان کرد و افزود: امیدواریم این پروژه را به بهترین نحو اجرایی و تقدیم مردم کنیم.
وی تأکید کرد: در این پروژه 5 الی 60 سانت آسفالت وجود دارد، ضمن اینکه آن را باید بازیافت کرد، تاسیسات زیادی هم در خیابان کار شده که باید با مدیریت و ساماندهی کار را پیش برد که برای نمونه سیم برق در کف پیاده‌سازی می‌شود‌.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: