صفحه 1 : فرهنگ و هنر صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و هنر صفحه 8 : فرهنگی

۱۲
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۴

امروز: ۱۳ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (May) 02

عناوین صفحه

دو داعشی در قم دستگیر شدند
هگمتانه، گروه ایران و جهان: دو عضو یک گروهک تکفیری با تلاش سربازان امام زمان(عج) سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در قم دستیگر شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) دو نفر از تروریست‌های وابسته به گروه تکفیری داعش خراسان را دستگیر کرده‌اند.تصاویر این دو فرد در گیت‌های ورودی حرم مطهر بانوی کرامت به ثبت رسیده است.

نرخ رشد نقدینگی در پایان 1402 به 24.3 درصد
کاهش یافت
هگمتانه، گروه ایران و جهان: بر اساس اعلام بانک مرکزی،‌ نرخ رشد نقدینگی در پایان 1402 به 24.3 درصد کاهش یافت.
با اقدامات بانک مرکزی، نرخ رشد نقدینگی از 42.8 درصد در پایان مهرماه سال 1400 طی یک روند نزولی به 24.3 درصد در پایان اسفندماه سال 1402 کاهش یافت که این امر بیانگر توفیق کامل این بانک در مدیریت رشد نقدینگی حتی کمتر از میزان هدف‌گذاری تعیین شده 25 درصدی برای پایان سال گذشته است.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی و براساس گزارش معاونت اقتصادی این بانک، مروری بر تحولات نقدینگی طی سال­‌های اخیر نشان می‌دهد که این متغیر طی یک روند نزولی از 40.6 درصد در پایان سال 1399 و 42.8 درصد در پایان مهرماه سال 1400 به 31.1 درصد در پایان سال 1401 کاهش یافته و با تداوم این روند نزولی به 24.3 درصد در پایان سال 1402 رسیده است که این امر بیانگر توفیق کامل بانک مرکزی در کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها و دستیابی به اهداف کنترل مقداری کل‌های پولی و مدیریت رشد نقدینگی حتی کمتر از میزان هدف‌گذاری تعیین شده 25 درصدی برای پایان سال 1402 است.
به نقل از فارس، بر اساس آمارهای مقدماتی، حجم نقدینگی در پایان اسفندماه 1402 به رقم 78808.9 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به پایان اسفندماه 1401 معادل 24.3 درصد رشد نشان می‌دهد. دستیابی به رقم رشد نقدینگی 24.3 درصد در پایان سال 1402، در شرایطی حاصل شده که رقم رشد نقدینگی سالانه زیر 25 درصد آخرین بار در سال 1397 (23.1 درصد) محقق شده بود.

بیمه 5 دهک نخست در همه جای کشور رایگان است
هگمتانه، گروه ایران و جهان: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیمه پنج دهک اول جامعه در همه جای کشور رایگان است.
پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت به اظهارات یکی از شرکت کنندگان برنامه «محفل» واکنش نشان داده و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.
در برنامه «محفل» روز جمعه 10 فروردین یکی از شرکت کنندگان به نام خانم فاطمه سواری اظهار کرده بود که یکی از چشمهایش به دلیل آسیب به شبکیه در 14 سالگی و چشم دیگرش در 20 سالگی نابینا شده و نیاز به عمل جراحی دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به موضوع هزینه عمل جراحی چشم این شرکت کننده «برنامه محفل» اعلام کرد: در حال حاضر با توجه به پوشش بیمه رایگان 12 میلیون ایرانی از 5 دهک نخست جامعه، هزینه عمل جراحی این شرکت کننده و بیماران مشابه از سوی بیمه‌ها قابل تأمین و پرداخت بوده و به هیچ وجه به خودپرداختی بیمار یا کمک خیرین وابسته نیست.
پاک آیین افزود: همگانی سازی بیمه پایه سلامت پس از 44 سال با پوشش 12 میلیون نفر از 5 دهک نخست جامعه صورت گرفته است.
وی گفت: هر چند شبکیه چشم سرکار خانم فاطمه سواری بنا به اظهار ایشان سالها پیش در 14 سالگی آسیب دیده و بینایی چشم دیگر ایشان نیز در 20 سالگی دچار اختلال شده است، اما با توجه به همگانی سازی بیمه پایه، در حال حاضر جراحی ایشان در مراکز دولتی به طور رایگان قابل انجام است.
پاک آیین افزود: رایگان شدن درمان 33 میلیون ایرانی از 3 دهک نخست جامعه در قالب برنامه سلامت خانواده از اقدامات دیگری است که به ارتقای عدالت در سلامت کمک کرده است.
به نقل از ایرنا، وی ضمن قدردانی از برنامه قرآنی خوش ساخت، مخاطب ساز و هنرمندانه «محفل» تأکید کرد: کلیه پنج دهک نخست جامعه در حال حاضر تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: