صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه ورزش: پیکر دکتر حسین مسچی پزشک معالج شهید آیت‌الله مدنی و کهن پیشکسوت ورزش پهلوانی کشور و بنیانگذار درمانگاه قدیمی مهدیه در همدان به خاک سپرده شد.
مراسم تشییع این مرحوم از زورخانه پهلوان علی میرزای همدان و با حضور پرشور کادر درمان و اهالی فرهنگ و ورزش برگزار شد.
دکتر مسچی متولد 1311 هجری شمسی بود که به دلیل کهولت سن در بستر بیماری قرار داشت و بامداد پنجشنبه گذشته آسمانی شد.
مسچی 2سال قبل از انقلاب و سال‌های ابتدایی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ریاست هیأت زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان همدان را برعهده داشت.
از وی به عنوان پزشک معالج شهید محراب آیت‌ا... مدنی یاد می‌شود و بنیانگذار درمانگاه قدیمی مهدیه بود.
وی مقطعی نیز در رشته کشتی فعالیت داشت و سال‌ها در سمت‌های مختلف در ورزش پهلوانی همکاری می‌کرد.
پیکر این مرحوم در قطعه خاندان مسچی در باغ بهشت همدان به خاک سپرده شد.

  پیام تسلیت وزیر ورزش
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان کشور در پیامی درگذشت دکتر حسین مسچی کهن پیشکسوت ورزش پهلوانی کشور، پزشک معالج شهید آیت‌الله مدنی و و بنیانگذار درمانگاه قدیمی مهدیه همدان را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون
پرواز ابدی دکتر حسین مسچی از پهلوانان گرانقدر ورزش زورخانه‌ای که در عرصه‌ پزشکی نیز منشأ خدمت و اثر بود، بسیار متاثر کننده است.
از آنجا که آیین فرهنگ‌ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به نام کشور عزیزمان ثبت جهانی یونسکو شده است، زحمات پیشکسوتانی همچون زنده‌نام دکتر حسین مسچی را که با تأثیرپذیری از سرشت جوانمردی امام علی(ع)، حافظ میراث اصیل ایرانی اسلامی در جهان بودند، فراموش نمی‌کنیم.
فقدان مرحوم مغفور دکتر حسین مسچی را به خانواده‌ مکرم و بازماندگان ایشان و جامعه‌ ورزش به ویژه اهالی ورزش زورخانه‌ای تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید که نقش‌آفرینی مهمی در عرصه‌ طبابت و پهلوانی در حیات با برکتش داشت، آمرزش و آرامش و برای خاندان گرامی طلب صبر و سلامتی دارم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: