صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: شامگاه یکشنبه مراسم سالگرد شهید حاج میرزا محمد سلگی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد.
به گزارش هگمتانه، معاون پارلمانی رئیس جمهور شامگاه یکشنبه در مراسم سالگرد شهید حاج میرزا محمد سلگی در مصلی نماز جمعه نهاوند با بیان اینکه امروز رزمندگان مقاومت در حال یاری مولی امام علی(ع) هستند، گفت: حضرت فرمودند باید دشمن ظالم بود؛ در حال حاضر ظالم‌تر از نتانیاهوی قسی‌القلب کیست که با حمایت آمریکا و انگلیس فجایعی را علیه مردم مظلوم غزه مرتکب شده است.
سید محمد حسینی با اشاره به مبارزات رزمندگان اسلام در منطقه اظهار کرد: در حوادث اخیر و دفاع از مردم مظلوم غزه که باعث شد همه نگاه‌ها به سوی رزمندگان حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و رزمندگان عراق باشند اینها پیروان حضرت امام علی(ع) بودند که در برابر دشمن قد علم کردند.
وی اضافه کرد: این شجاعت و دلاوری که رزمندگان اسلام دارند و با تمام توان در مقابل قدرت‌های بزرگ دنیا ایستاده‌اند برگرفته از عشق به مکتب مولا علی(ع) است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به جایگاه امام علی(ع) در قرآن افزود: ابتدا باید دید که چه تعداد از این آیات مربوط به حضرت امیر است؛ از جمله آنها آیه مربوط به لیله‌المبیت است که حضرت جانش را به خاطر پیامبر(ص) به خطر انداخت و در قرآن به آن اشاره شده است.
وی افزود: ابن عباس می‌گوید شان نزولی 300 آیه در قرآن مربوط به حضرت امام علی(ع) است که از جمله می‌توان به آیه ولایت، مباهله، تطهیر و هل آتی اشاره کرد.
حسینی افزود: ابن عباس می‌گوید هر کجا کلمه با ایها الذین آمنوا را دیدید خطاب به آن حضرت است چون امام علی(ع) در راس همه مؤمنین است و امیرمؤمنان فقط مختص به حضرت علی(ع) و نه کسی دیگر.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: عظمت شهدا به این خاطر بود که در مسیر حضرت امام علی(ع) قرار داشتند و نسبت به مولا معرفت خاص پیدا کرده بودند چراکه ویژگی بارز آن حضرت جهاد در راه خدا بود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه جهاد در اسلام از جایگاه مهمی برخوردار است و هیچ چیز با آن قابل قیاس نیست افزود: اینکه امروز رزمندگان حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن در حال جهاد با دشمنان هستند و 6 ماه است مصیبت و سختی را تحمل می‌کنند آیا با سایر ارزش‌های اسلامی قابل قیاس است‌؟!
وی عنوان کرد: مجاهدان در راه خدا به تناسب مراتب عملکرد بالاترین جایگاه‌ها را در بین خوبی‌ها و کارهای خیر دارند که هیچ کار خیر دیگری به آن نمی‌رسد.
حسینی گفت: اجر رزمندگان دوران دفاع مقدس که برای جهاد در راه خدا از خانه و کاشانه خود خارج شده و هجرت می‌کردند همانند رزمندگان صدر اسلام است که در جنگ تبوک و یا سایر غزوه‌ها در راه خدا مبارزه کردند.
وی افزود: اگر می‌خواهیم به حضرت امام علی(ع) کمک کنیم و در صف او قرار بگیریم باید نسبت به او معرفت پیدا کرده و به فرامین او که در نهج‌البلاغه است عمل کنیم‌.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه اضافه کرد: ما مسؤولان اگر می‌خواهیم در صف یاران امیرالمؤمنین(ع) باشیم باید فرامین او که در نهج‌البلاغه خطاب به مسؤولان و فرمانداران عنوان شده را به درستی اجرا کنیم.
وی افزود: باید قلب مسؤول در نظام اسلامی و علوی سرشار از عشق و علاقه به مردم باشد و منت روی آنها نگذارد زیرا انسان برای کسی که علاقه دارد با دل و جان کار می‌کند؛ هر گاه این گونه بودیم می‌توانیم سر خود را بالا بگیریم و ادعا کنیم مکتب امام علی(ع) را یاری کرده‌ایم.
حسینی با بیان اینکه امروز رزمندگان مقاومت در حال یاری مولی علی(ع) هستند افزود: حضرت امام علی(ع) فرمودند باید دشمن ظالم بود؛ در حال حاضر ظالم‌تر از نتانیاهوی قسی‌القلب کیست که با حمایت آمریکا و انگلیس فجایع باورنکردنی را علیه مردم مظلوم غزه مرتکب شده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: اگر در ایران ما برخی غرب‌گراها و لیبرال‌ها چهره آمریکا و غرب را بزک می‌کردند و می‌گفتند که اینها حامی دموکراسی و حقوق بشر هستند امروز چهره واقعی آنها مشخص شده است.
وی افزود: یک خانم در ایران از دنیا رفت دیدید که چه آشوبی به پا کردند و کشور را به هم ریختند و وزرای خارجه برخی کشورهای اروپایی موضع گرفتند و گفتند حقوق زنان در ایران نادیده گرفته می‌شود اما الان چند هزار زن و کودک در غزه به شهادت رسیده‌اند و هنوز برخی زیر آوارند و هر روز وضعیت آنها بدتر می‌شود اما مدعیان در سکوت محض هستند.
حسینی با بیان اینکه صهیونیست‌ها روی چنگیزخان مغول را سفید کرده‌اند افزود: همه جنایت‌هایی که در طول 75 سال انجام دادند یک طرف و جنایت امروز آنها در غزه یک طرف که این مساله باعث شده دیگر دستشان رو شود و چهره واقعی آنها نمایان گردد.
وی افزود: برخی دولت‌ها چه پاسخی در نزد افکار عمومی خود خواهند داشت چراکه متأسفانه برخی از آنها هنوز در حال رژیم غاصب اسرائیل هستند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان کرد: اگر دولت‌های اسلامی به این توصیه مولا که دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید گوش می‌دادند و به آن عمل می‌کردند این مشکلات برای دنیای اسلام پیش نمی‌آمد.
وی با برشمردن رشادت‌های مردم در دفاع مقدس افزود: امروز اگر می‌بینیم اتفاقاتی که در منطقه توسط رزمندگان حزب‌الله و انصارالله یمن رخ می‌دهد همه برگرفته از مقاومت مردم ایران است.
حسینی با بیان اینکه فرهنگ ایثارگری و فداکاری مختص دوران جنگ نبود بلکه در دوران کرونا نیز آن را مشاهده کردیم که چگونه این ایثار معنی دوباره‌ای یافت و عده‌ای چگونه برای سلامت دیگران از خودگذشتگی کردند افزود: اگر روحیه ایثار وجود نداشته باشد برخی می‌توانستند کشور را رها کرده و به خارج از بروند؛ اگر در دوران جنگ هم برخی احساس مسؤولیت نکرده و برای دفاع حرکت نمی‌کردند امروز وضعیت نظام اسلامی مشخص نبود.
وی افزود: امروز جوانان ما باید بدانند که در گذشته برای این کشور چه جانفشانی‌هایی صورت گرفته و آنها نیز باید راه شهدا را ادامه دهند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در عملیات مرصاد مردم نگران بودند و فکر می‌کردند که دشمن کرمانشاه را فتح می‌کند اما گردان ابوالفضل العباس(ع) به فرماندهی شهید حاج میرزا سلگی بود که علیرغم مجروحیت شدید سردار در مقابل دشمن ایستادگی کرد‌.
به نقل از فارس، وی با بیان اینکه باید تندیس این سردار رشید در منطقه چهارزبر نصب شود تا جوانان با ایثارگری‌های این شهید بیشتر آشنا شوند گفت: پیشرفت کشور در گرو ادامه راه شهداست.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: