صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه



هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: در راستای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی دانش‌آموزان کم‌برخوردار شناسایی شده‌اند که یک هزار و 250 نفر از همکاران جهادی قرارگاه و 4 هزار و 870 نفر از همکاران جهادی و خیّر که کمک ماهانه به کمیته امداد امام(ره) دارند، این افراد را حمایت می‌کنند.
به گزارش هگمتانه، رسول شیدایی گفت: تعداد 710 مدرسه در سامانه اتناب برای شرکت در طرح شهید عجمیان ثبت نام کرده‌اند.
وی بر لزوم بررسی دقیق اهداف شکل‌گیری قرارگاه جهادی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و باکیفیت و نیز افزایش مشارکت اجتماعی، تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای عمومی و دولتی، مردمی و خیریه برای بهسازی آموزشی و پرورشی از اهداف شکل‌گیری این قرارگاه است.
شیدایی بیان کرد: بر این اساس باید فلسفه وجودی تشکیل این قرارگاه مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا اجرای آن به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.
وی هدف اصلی تربیت را رسیدن به نقطه عالی کمال دانست و با بیان اینکه این مهم محقق نمی‌شود مگر با پرورش استعدادهای معنوی افزود: هر انسانی با هر درجه و مرتبه از استعدادهای معنوی باز هم نیاز به تربیت دارد بنابراین هدف از تربیت، پرورش استعدادها و توانایی بالقوه است که باید همواره ادامه‌دار باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در قرارگاه جهادی آموزش و پرورش استان طی 6 ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: 520 مدرسه و 92 هزار و 120 دانش‌آموز یعنی 30 درصد دانش‌آموزان استان در طرح 2020 محله هستند.
وی خاطرنشان کرد: در راستای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی دانش‌آموزان کم‌برخوردار شناسایی شده‌اند که یک هزار و 250 نفر از همکاران جهادی قرارگاه و 4 هزار و 870 نفر از همکاران جهادی و خیّر که کمک ماهانه به کمیته امداد امام(ره) دارند، این افراد را حمایت می‌کنند.
شیدایی با اشاره به اینکه تعداد 710 مدرسه در سامانه اتناب برای طرح شهید عجمیان ثبت شده است گفت: در فروردین ماه امسال با همکاری کمیته امداد امام(ره) 2 هزار و 600 بسته بهداشتی، غذایی و لوازم‌تحریر به مبلغ یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان بین مدارس حاشیه توزیع شده است.
به نقل از کانال اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان همدان، وی تصریح کرد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بسیج دانش‌آموزی نیز 750 بسته معیشتی و 7 تن و 100 کیلوگرم مرغ و گوشت به مبلغ 600 میلیون تومان و 300 بسته درس بازی و 500 بسته پویش راه ابریشم (کتاب‌های کمک کنکوری تجربی و ریاضی) بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار توزیع شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: