صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۶
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۷۰

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه

صرف 150 هزار میلیارد تومان برای احیای کارگاه‌های نیمه‌تمام و تعطیل
هگمتانه، گروه ایران و جهان: مطابق گزارش وزیرکار حدود:150هزار میلیارد تومان در قالب تبصره 18 قانون بودجه لحاظ شده است که برای احیای کارگاه‌های نیمه تمام و تعطیل هزینه شده است. تولید، یکی از محوری‌ترین راهبردهایی هست که می‌توان برای حل مشکلات اقتصادی کشور و کارآمدسازی نظام اقتصادی کشور از آن بهره برد، دولت سیزدهم با سیاست نهضت احیا با علم به اینکه احیای واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند اقتصاد ایران را نجات دهد و از مخمصه‌ای که تحریم‌کنندگان ایجاد کردند، فاصله بگیرد، برنامه جامع راه‌اندازی و احیای واحدهای اقتصادی را در دستورکار خود قرار داد.
صولت مرتضوی, وزیرکار با پیش‌بینی اینکه وضعیت اشتغال ایران تا 3سال آینده به استانداردهای جهانی می‌رسد می‌گوید:150هزار میلیارد تومان در قالب تبصره 18 قانون بودجه لحاظ شده است که برای احیای کارگاه‌های نیمه تمام و تعطیل هزینه شده است. وی در ادامه با ضرورت ایجاد اشتغال گفت: ایجاد آموزش‌های مناسب برای فرآهم سازی و زمینه‌سازی اشتغال که در این راستا آموزش‌های فنی حرفه ای، دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها بازار محور و سفارش محور شده است که طی 2سال قبل 4میلیون نفر در کشور به صورت دوره‌ای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته اند و این نشان می‌دهد ریل گذاری به این مسیر سوق داده شده است.
به نقل از تسنیم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه شهرک‌های صنعتی در دستور کار دولت قرار گرفت که هم اکنون در جای جای کشور زیرساخت‌های خوبی برای صنایع سنگین و نیمه سنگین وجود دارد.کشور در حوزه آموزش و زیرساخت‌های اشتغال کمبود منابع ندارد.


با هدف حمایت‌ هدفمند از ایده‌ها؛
جایزه ملی فناوری «نکست» برای نخستین بار برگزار می‌شود
هگمتانه، گروه ایران و جهان: رویداد جایزه ملی فناوری «نکست» برای نخستین بار 2 اسفندماه در اصفهان برگزار می‌شود.
آیین اعطای جایزه ملی فناوری نکست (نوآوری، کارآفرینان، سرآمد، توسعه)؛ روز چهارشنبه 2 اسفند ماه 1402، ساعت 18:30 در اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در حوزه‌های «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت چهار»، «اتصال‌پذیری، ارتباطات و میکرو الکترونیک» و «حوزه زیست فناوری و زیست مهندسی» برگزار خواهد شد. به نقل از مهر، در این رویداد قرار است حمایت‌های هدفمند از ایده‌هایی که شرکت‌های توانمند زیست‌بوم که کارنامه موفقی در توسعه فناوری از خود به جای گذاشته‌اند و بلوغ فناوری خود را به اثبات رسانده‌اند، صورت پذیرد تا منشأ خلق محصولات جدید در سبد محصولات دانش‌بنیان کشور با عمق فناوری بالا باشد.


کشتار مرغ 4 درصد
افزایش یافت
هگمتانه، گروه ایران و جهان: مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی 1402 نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود 4 درصد افزایش داشته است.
عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی 1402 به 192٬087 تن رسید، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی1402 جمعاً 192٬087 تن گزارش شده، که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.
بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور توسط مرکزی آمار ایران، انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی1402 جمعاً 192٬087 تن گزارش شده، که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است. بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با 187٬019 تن، 97.4 درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با 1٬941 تن و سایر انواع طیور با 3٬127 تن، به‌ترتیب 1 درصد و 1.6 درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند. مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی 1402 با ماه مشابه سال 1401 نشان‌دهنده افزایش 2 درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.
به نقل از تسنیم، همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی 1402 نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود 4 درصد افزایش داشته است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: