صفحه 1 : شهرستان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : خبر همدان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : زندگی با کتاب صفحه 8 : فرهنگی

۴
مرداد
۱۴۰۳

شماره
۵۶۶۹

امروز: ۶ (مرداد) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Jul) 27

عناوین صفحه


هگمتانه، گروه شهرستان: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: حدود 70 درصد از داوطلبان ثبت‌نام شده در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان تأیید صلاحیت شدند که این تعداد نسبت به 26 نفر میدان یازدهم، رشد چشمگیر 269 درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش هگمتانه، سلمان اسماعیلی روز دوشنبه در این باره اظهار کرد: در این دوره از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر، 185 نفر پیش ثبت‌نام و 101 نفر ثبت‌نام خود را قطعی کردند که بعد از بررسی صلاحیت‌ها، تعداد افراد حاضر در میدان دوازدهم تا امروز به 70 نفر رسیده است.
وی افزود: هفت نفر از بانوان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان حاضر هستند که نسبت به سه نفر دوره یازدهم افزایش بیش از 2 برابری را ثبت کرده‌اند.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: 19 درصد از حاضران در رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی 1402 دارای مدرک دکتری، 74 درصد کارشناسی ارشد، 6 درصد کارشناسی و یک درصد هم حوزوی است.
اسماعیلی بیان کرد: به لحاظ سنی 9 نفر دارای سنین زیر 40 سال هستند، در حالی‌که در دوره قبل داوطلبانی با این سن نداشتیم و 31 نفر در سنین 41 تا 50 سالگی، 24 نفر در سنین 51 تا 60 سالگی و 6 نفر هم در سنین 61 تا 70 سالگی هستند.
وی با بیان اینکه فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت به اتمام رسیده، گفت: با وجود اینکه احتمال تأیید صلاحیت تعداد دیگری در روند رسیدگی به شکایات در روزهای آینده منتفی نیست، اما تغییرات محتمل، تفاوت قابل اعتنایی در اعداد ایجاد نخواهد کرد.
معاون استاندار همدان تأکید کرد: با نگاهی به آمار موجود، استقبال بی‌نظیر افراد در ثبت‌نام رقابت دوازدهم نشان از اعتبار بالای نظام انتخاباتی کشور و اهمیت بی‌بدیل مجلس شورای اسلامی در ساحت حکمرانی ایران دارد، ضمن آنکه نقش این نهاد قانون گذار روز به روز عیان‌تر می‌شود.
اسماعیلی یادآور شد: تعداد افراد تأیید شده و نسبت آن با کل ثبت نامی‌ها، دلیلی محکم و شاهدی صادق بر مردم سالاری نهادینه در نظام اسلامی است که در طلیعه گام دوم طیف وسیعی از گرایش‌ها و سلایق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به رسمیت می‌شناسد و میدان را برای رقابت آنها فراهم می‌سازد.
وی حضور بیشتر بانوان، جوانان و افراد با مدارج علمی بالا را نشان از اعتماد به نفس و نقش‌پذیری بیشتر اجتماعی آنها دانست و اظهار کرد: این تنها نمونه‌ای از موفقیت انقلاب اسلامی در رشد و بالندگی ایرانیان است که نباید از آن غفلت کرد.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: انقلاب اسلامی مردم ایران در 45 سالگی تصویری زیبا و شورانگیز در آینه میدان دوازدهم ملایر به تصویر می‌کشد، تصویری که در آن هم می‌توان عزت، حکمت، اعتماد، اعتبار و ابتکار عمل نظام اسلامی در حکمرانی و سیاست‌ورزی را دید.
اسماعیلی یادآور شد: همچنین می‌توان نقش بی‌بدیل مردم در پیش برندگی و پیشرفت کشور را به نظاره نشست و این به معنای موفقیت چشم‌نواز انقلاب اسلامی ایران در تأسیس و نهادینه‌سازی مردم سالاری دینی است.
به نقل از ایرنا، وی گفت: امروز انقلاب اسلامی مردم ایران، این یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) با نثار جان عزیزترین فرزندانش از جمله هزار و 100 ستاره درخشان ملایر و به رغم دشمنان و بدخواهان 45 ساله شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: